Şirketlerimizde İnsan Kaynağı Yönetimi politikalarımızı, gelecek 20-30 yıl içinde en çok meşgul edecek konu şirketlerimize iş gücü piyasalarından en iyi eğitimlilerin, en iyi yeteneklerin kazandırılması yani yetenek avcılığı yapılması, şirket içi mevcut yetenek düzeyinin ve becerilerin sürekli geliştirilmesi dolayısıyla hayat boyu öğrenen iş gücü profilinin oluşturulmasıdır.

İş yerlerinde ve toplumsal hayatın genelinde söz konusu global dijital teknoloji devrimini, endüstriyel ve toplumsal dönüşümü gerçekleştirilecek olan insan gücü esas itibariyle iş yerlerimizde istihdam edeceğimiz yeni yüksek nitelikli dijital insan kaynağımızdır.

Buradaki sorunsal, söz konusu dijital teknolojiyi üretecek ve dijital değişimi ve dönüşümü yönetecek yüksek vasıflı dijital yetenek düzeyini yüksek öğretim dahil mevcut eğitim sistemimizden temin etmemiz yani “talent acquisition”  yapmamız oldukça zor görünmektedir.

Bu bağlamda az sayıda üniversitenin az sayıda yetiştirdiği ya da az sayıda sahip olduğumuz kurumsal şirketlerin yetiştirdiği az sayıda yetenekli insanları şirketimize kazandırmamız ciddi bir mücadele alanı olarak karşımıza çıkmaktadır.

Yine Türkiye’de az sayıda desteklenen veya gelişen yeni nesil girişimcilerle çözüm ortaklığı yapmak, hizmet satın almak, start-up-spin off küçük işletme sahipleri ile çözüm ortaklığı kurmak, birkaç iyi üniversitenin birkaç iyi teknoparkından, kuluçka merkezlerinden, teknoloji transfer ofislerinden, proje bazlı faaliyette bulunan öğrenci kulüplerinden yararlanmak veya iş birliği yapmak  ve nihayet “freelancer” olarak çalışan dijital yeteneklerle esnek iş sözleşmeleri ile çalışmak, dijital yetenekleri kazanma yönünde önümüzdeki yükselen seçenekler arasında yer almaktadır.

Endüstrinin, özel sektörün, iş dünyasının ve kamusal alanın acilen ihtiyaç duyduğu dijital dönüşümü gerçekleştirecek olan insan kaynağında dijital mesleki yetkinliklerin yanı sıra aşağıdaki beceri, davranış kodları ve özelliklerin bulunması gerekir:

  • Proje bazlı çalışabilme kapasitesi ve inovatif düşünebilme kabiliyeti (innovatif thinking)
  • Sürekli öğrenmeye açık olma (continues learning)
  • Yaratıcı olması (creativity)
  • İletişim ve ilişki kurabilme özelliği (communication and relationship building)
  •  İnsanları ve İş partnerlerini anlama konusunda empati yapabilmesi (empathy)
  • İçgüdülerine başvurması (instinct)
  • Dijital yetenek ve becerilere sahip olması (digital skills and talents)
  • Dijital teknoloji devrimine ve yıkıcı-sarsıcı (disruptive) teknolojilere (super computers, AI, IOT, Big Data, AR, VR, machine learning, robotics, drones, 3D printing, digital social media and platforms, smart sytem technology, e-commerce, digital logistics vb)  hızlı biçimde uyum sağlaması
  • Dijitalleşme kültürü ya da şirketlerdeki dijital dönüşüme bağlı yeni şirket kültürüne uyum sağlaması.   
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.