Açık inovasyon, bir şirkette inovatif fikirlerin özgürce dolaşıma girdiği bir değişim sürecini ifade eder. Firmaları dış dünya ile iletişim kurmaya zorlayan bu kavram, özellikle rekabetçi piyasalarda çok fazla ön plana çıkıyor.

Açık inovasyon uygulayan firma sadece kendi inovasyon ve Ar-Ge faaliyetlerine veya teknoloji geliştirme çalışmalarına bağlı kalmıyor aynı zamanda inovatif dış kaynaklardan faydalanıyor. 

Açık inovasyonda önemli olan, yeni fikirler üretebilen yaratıcı insanlarla çalışabilmek ve onların yeteneklerinden faydalanmaktır. Bu insanların firma içinde ve dışında olması önemli değildir. Burada önemli olan, yoğun ve sürekli bilgi akışını iç ve dış kaynaklardan yararlanmak ve akılcı fikirleri en iyi kullanan firma haline gelmektir.

Kapalı inovasyon modelini uygulayan firmalar dışa kapalıdırlar ve yoğun biçimde iç kaynak kullanımı ile inovasyon yapmaya çalışırlar. Ar-Ge çalışmalarını ve icat veya yenilikçi ürünlerini çok gizli tutmaya çalışırlar. Örneğin, uzay, havacılık ve savunma sanayi ve elektronik haberleşme gibi…

Eski yöntem: Firma ürettiği ürünü piyasaya ve kullanıcının beğenisine sunar, üretimin hiç bir aşamasına katılmayan kullanıcı eğer bu ürünü beğenirse firma başarılı, beğenmezse firma başarısız sayılırdı.

Yeni yöntem: Kullanıcı inovasyonu ile ürün, kullanıcı kanalından gelen fikirlerle üretilmeye başlanıyor, kullanıcı tarafından kitlesel üretime geçmeden test ediliyor. Dolayısıyla, başarı için kullanıcı inovasyonu daha garantili bir yol olarak kabul görüyor. 
Yenilikçi ürün üretebilmek ve fark yaratmak inovasyon kavramının içini dolduran ve inovasyon becerilerini oluşturan hayal kurma, yaratıcı düşünme, algılama yeteneğine sahip olma, meraklı olma, araştırma, odaklanma ve hızlı olma gibi temel parametrelerin yanı sıra, uluslararası literatüre geçmiş diğer bazı önemli faktörleri de sıralarsak: 
Sorgulama (Questioning)
Analitik düşünme 
Problemi doğru teşhis etme
Gözlem (Observing)
Sosyal ağ kurma (Networking)
Risk alma (Risk taking)
Maddi gerçekçilik-Deneye tabi tutma (Experimenting)
Özgüven
Beyin fırtınası yapma
Girişimci olma
Fikir üretmek için fikir toplamak-bilgi transferine açık olma (Knowledge-Transfer).
Sonuç olarak şirket inovasyon politikalarında en çok benimsenen ve uygulamada en çok gözlemlenen inovasyon modeli açık inovasyondur. Açık inovasyon yoluyla şirketin tüm dış kaynak ve fikirlerden beslenmesinin önü açılmaktadır. Açık inovasyon modelindeki en önemli unsur ise tüketici ve kullanıcının ürün hakkındaki deneyimi ve düşüncesidir. Kullanıcının bir ürünü benimsemesi ve aralarında bir bağ oluşturması en çok arzu edilen durumdur. 


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.