“Yerli üretimi teşvik etmeliyiz”

Nihat Ergün, tüketici tercihlerinin kendi ürünlerine yönelmesinin geliştirilmesi durumunda, cari açıkta ve kamu borçlarında önemli azalmalar olacağını söyledi.

“Yerli üretimi teşvik etmeliyiz”

Nihat Ergün, tüketici tercihlerinin kendi ürünlerine yönelmesinin geliştirilmesi durumunda, cari açıkta ve kamu borçlarında önemli azalmalar olacağını söyledi.

22 Mart 2011 Salı 17:07
 “Yerli üretimi teşvik etmeliyiz”
 Sanayi ve Ticaret Bakanı Ergün, İklimlendirme Sanayi ve Kamu Alımları Fuarı'nın açılışında yaptığı konuşmada, başarıyı belirleyen kıstasın, teknolojik düzey ve yenilik becerisi olduğunu ifade ederek, bu nedenle, sürdürülebilir ekonomik büyümenin lokomotifinin sanayi olması gerektiğini kaydetti.
 
“HEDEFİMİZ DÜNYANIN 10 BÜYÜK EKONOMİSİNDEN BİRİ OLMAK”
 
 Ergün, “Ancak bu sanayi, geleneksel yöntemlerle yapılan bir sanayi değil, bilgi ve teknoloji üreten, bunları kaliteli ve yeni ürünlere dönüştürebilen bir sanayidir” dedi. Bakan Ergün, Türkiye'nin hedefinin, 2023 yılında yıllık 500 milyar dolar ihracat yaparak dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri olmak olduğunu hatırlatarak, bu hedefe ulaşmak için, verimliliğin artırılması, ağırlıklı olarak orta ve ileri teknolojili ürünler üretilmesi, nitelikli istihdam oluşturulması gerektiğini bildirdi.
 
“YABANCI ÜRÜN TERCİHİ SANAYİCİMİZE HAKSIZLIK”
 
 Bakan Ergün, Türkiye’nin ihtiyacı olan sanayi ürünlerinin, yerli üretimle karşılanmasının öncelikli hedeflerinden birisi olduğunu belirterek, Türkiye’nin, dünyanın en önemli sanayi üreticilerinden biri olmasına karşın yabancı menşeli ürünlerin tercih edilmesinin, yerli üreticilerin zor durumda kalmasına ve işsizliğin artmasına yol açacağını ifade etti. Ergün, şöyle devam etti: “Aynı kalitede, aynı özelliklerde, aynı standartlarda olan benzer fiyatlardaki ürünleri, sırf yabancı markalı diye tercih etmek, bu ülkeye ve sanayicilerimize yapılan büyük bir haksızlık olur. Bütün dünyanın tercih ettiği ürünlerimizi, biz tercih etmiyorsak, burada bir sorun var demektir. Bugün dünyada birçok gelişmiş ülke, kendi yerli üretimini korumakla ilgili kampanyalar, hatta yasal düzenlemeler yapabiliyor. Dünyadaki birçok küresel markaların başarısında, öncelikle kendi yerel tüketicilerinin bilinçli tercihlerinin payı büyüktür.”
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.