banner93

YERLİ OTOMOBİL DÖRT MODEL OLACAK

2019 yılında ilk prototipi üretilecek yerli otomobille ilgili bilgi veren Bakan Faruk Özlü, elektrikli olacak otomobilin dört modelde üretileceğini, menzilinin 300-500 kilometre olacağını ve piyasada satılabilecek nitelikte olacağını dile getirdi.

YERLİ OTOMOBİL DÖRT MODEL OLACAK

2019 yılında ilk prototipi üretilecek yerli otomobille ilgili bilgi veren Bakan Faruk Özlü, elektrikli olacak otomobilin dört modelde üretileceğini, menzilinin 300-500 kilometre olacağını ve piyasada satılabilecek nitelikte olacağını dile getirdi.

28 Kasım 2017 Salı 12:15
YERLİ OTOMOBİL DÖRT MODEL OLACAK

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, yerli otomobil projesinde küresel bazda tanınacak, fiyatı ve özellikleriyle piyasada rahat satılabilecek bir araba tasarlanacağını söyledi. Elektrikli olarak üretilecek yerli otomobilde tek model olmayacağının altını çizen Özlü, “En az dört araba koyman lazım. Müşteri geldiği zaman kendine uygun bir şey görmesi lazım. Bir araba yapmışsın olmaz” dedi.

Bakan Özlü, Meclis’te bir grup gazeteciyle sohbetinde, elektrikli olacak yerli otomobil projesiyle ilgili şunları kaydetti:

KÜRESEL BAŞARI HEDEFİ

İlk 24 ay şirketleşme ve prototip üretimi. Prototipi de, piyasada en rahat hangi arabayı satabileceksek onu tasarlayacağız. ‘Biz böyle tasarladık. Bunu satıyoruz’ demiyeceğiz. Sadece Türkiye’de değil, dünya araştırması yapacağız. Çünkü biz küresel bir başarı elde etmek istiyoruz.

FİNANS SIKINTISI YOK

Beş holding bu işin içinde. Bunların hepsi bayilik sistemini bilen, küresel pazarda iş yapan şirketler. Finans ve pazarlama konusunda bir sıkıntı olmaz yeter ki biz rekabet edebilir vasıflarda bir araba tasarlayabilelim.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİL

Yerli otomobil elektrikli olacak. Şu andaki en temel sorunumuz batarya konusu. Dünyada da herkes onun üzerine çalışıyor. Çinli, ABD’li şirketler elektrik depolama üzerine çalışıyor. Ana hedefleri şu; bir aracın bataryası cep telefonu kadar olacak. Cebinden çıkartacak fişe takar gibi takacak. Ama ne zaman? Şimdi değil tabi ileride. Bizim avantajımız şu; nikel ve kobalt yataklarımız var. Bataryanın esası da nikel-kobalt. Çinliler bunlara talipler ‘Gelin ortak olalım’ diyorlar. Çünkü geleceğin otomobili bu.

MENZİL 500 KİLOMETRE

Elektrikli otomobilde hızda sınır yok. Sorun menzil. Şu anda menzil 300 ila 500 kilometre arasında.

SATILACAK VASIFTA OLACAK

Ortak girişim grubu analiz yapacak. Piyasada ne satabilirsek onu yapacağız. Bugüne kadarki yöntem şöyleydi; biz bir araba yapalım bunu satmaya çalışalım. Hayır. Önce satabileceğimiz vasıfları, özellikleri belirleyeceğiz sonra tasarlayacağız. Almanya, İtalya, Fransa, Japonya, Kore deyince akla gelen araba markaları var. Bizim amacımız da bu. Türkiye denince akla küresel ölçekte bilinen bir araba markası gelecek.

DÖRT MODEL

Bizim araba tek model olmayacak. En az dört araba koyman lazım. Müşteri geldiği zaman kendine uygun birşey görmesi lazım. Bir araba yapmışsın olmaz.

ŞİMDİ TAM ZAMANI

Dünyada 35-40 yılda bir otomobil dönüşümü yaşanıyor. Çıkışı 1910’lardır. 1940-45’lerde bir dönüşüm yaşadı otomotiv sektörü. Orada yeni oyuncular girdi Toyota, Volkswagen gibi. 80’lere geldik petrol krizleri nedeniyle, yakıt tüketimi düşük araçlar piyasaya girdi. Dizelleşme oldu. Şimdi üçüncü bir dönüşümün başındayız. Elektrikli otomobil. Şu anda piyasaya girmek için uygun bir zaman. 10 sene önce olsa zor. Ya 60’larda girecektik ya 80’lerde. İkisini kaçırdık. Şimdi tam zamanı.

İŞÇİLİK MALİZETİ AZ

Elektrikli araçlar çevreyi kirletmiyor. Sessiz çalışıyor. Yakıt tüketimi az. 12’de birlik acayip bir tasarruf var. Elektrik motorlu bir otomobilin motor ve yürüyen aksamlarında 320 parça var. İçten yanmalı motorlu araçta aynı bölgelerde 4 bin parça. 4 bin parçanın arıza yapma sıklığı ile 300 parçanın arıza yapma sıklığı arasında çok fark var. Aşağı yukarı arıza yapmayan bir otomobilden bahsediyoruz. 320 parçayı 1 işçi 1 günde topluyor. 4 bin parçayı 7 işçi bir günde topluyor. İşçilik maliyetleri 7’de 1. Arıza yapma sıklığı yüzde 10’u kadar. O nedenle bütün dünya elektrikli üzerinde çalışıyor. Her yönden kârlı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.