Yerli markaların önünü açtı

Sanayi Bakanı Nihat Ergün, “400 milyar dolara mal edilecek olan Türkiye’nin en kapsamlı Kentsel Dönüşüm Projesinde yerli markalar tercih edilecek” dedi.

Yerli markaların önünü açtı

Sanayi Bakanı Nihat Ergün, “400 milyar dolara mal edilecek olan Türkiye’nin en kapsamlı Kentsel Dönüşüm Projesinde yerli markalar tercih edilecek” dedi.

30 Haziran 2012 Cumartesi 13:26
Yerli markaların önünü açtı
 ERGÜN, 400 MİLYAR DOLARLIK KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİNDE,
Yerli markaların önünü açtı

Sanayi Bakanı Nihat Ergün, “400 milyar dolara mal edilecek olan Türkiye’nin en kapsamlı Kentsel Dönüşüm Projesinde yerli markalar tercih edilecek” dedi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün; İMDER ve İSDER’in düzenlediği Vizyon 2023 toplantısında, aralarında Marmaray, Kanal İstanbul, Duble yol, afet çalışmaları doğrultusunda yapılacak yıkım ve yeniden inşası gibi alanları da içine alan 400 milyar dolarlık Kentsel Dönüşün Projesi’nde yerli markalara öncelik verileceğini açıkladı. Sektörleri 2023 hedefine hazırlamak amacı ile düzenlenen Vizyon 2023 toplantıları, bu kez iş ve inşaat makinaları sektörünü bir araya getirdi. Sanayi Bakanı Nihat Egün’ün himayesinde Türkiye İş Makinaları Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER) ve İstif Makinalari Distribütörleri ve İmalatçıları Derneği’nin (İSDER) desteği ile gerçekleştirilen toplantıda sektörü yakından ilgilendiren 400 milyar dolarlık Kentsel Dönüşüm Projesi’ne değinen Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakanı Nihat Ergün, “Son 2 yılda kamu ihalelerinde yerli malı tercihi yüzde 25’ten yüzde 35’e çıktı. Yol almışız, ancak yeterli değil. Bu oranı bazı sektörlerde yüzde 70’e kadar çıkarmalıyız. Kentsel dönüşüm bunun için önemli bir fırsat” dedi.

YERİ MALI YURDUN MALI, 
DÜNYA BUNU KULLANMALI    
Yaklaşık bin kişinin katılımı ile gerçekleştirilen Vizyon 2023 toplantısında iş ve inşaat sektörünün önümüzdeki süreçte karşılaşacağı gelişmeleri değerlendiren Bakan Nihat Ergün, “Sloganımız, yerli malı yurdun malı, dünya bunu kullanmalı, olmalı. Sadece kendimiz için üretmemeliyiz. Ancak, yerli üretimin rekabet gücü kazanabilmesi için de önce iç pazarda karşılık bulması, sonrasında dış dünyaya açılması gerekir. Aksi takdirde küresel arenada başarılı olmak mümkün değil” dedi. Sektörde yerli ürün kullanımını sağlamak için bazı alışkanlıklardan vazgeçilmesi gerektiğine de dikkat çeken Bakan Ergün, “Eğer kalite, fiyat, satış sonrası hizmet gibi konularda önemli bir fark yoksa, yabancı ürün kullanmayı hiçbir suretle izah etmek mümkün değil. Ne yazık ki, bizde bunun ötesinde, sırf yabacı marka olduğu için, pahalı olduğu halde bazı ürünler tercih ediliyor. Buna bireysel ve firma bazında rastlamamız mümkün. Örneği bazı belediyelerimizin bu yöndeki yaklaşımlarını anlamamız mümkün değil” dedi. 

PROJELER SAYMAKLA BİTMEZ
Türkiye’deki firmaları başta kamuda olmak üzere büyük alıcılarla buluşturduklarını ifade eden Bakan Ergün, çıkardıkları yasa ile ürün yüzde 10 pahalı dahi olsa yerli malının tercih edilmesinin önerildiğini belirtti. Son 2 yılda kamu ihalelerinde yerli malı tercihinin yüzde 25’ten yüzde 35’e çıkarıldığını açıklayan Bakan Ergün, iş ve inşaat makinaları sektörünü 2023 yılına kadarki süreçte nelerin beklediği konusunda bilgiler verdi. Bakan Ergün, “Marmaray Projesi tamamlanmak üzere. Hızlı tren ve duble yol projeleri devam ediyor. İstanbul’a üçüncü köprü ve Kanal İstanbul projeleri dünya tarihine geçecek. Her geçen gün artan konut ihtiyacı ve TOKİ’nin 10 yılda 500 adet konut inşa edecek olması bizleri heyecanlandırıyor. Bu saydıklarımı da içine alan Kentsel Dönüşüm Projesi ile afet bölgelerindeki yıkım ve yeniden inşa çalışmaları. Bu örnekleri saymakla bitiremeyiz. 400 milyar dolarlık bir yatırım hamlesinden söz ediyoruz. Öncelik yerli markalarımızda ve özellikle iş ve inşaat makinaları sektörü bu projeleri çok yakından takip etmeli” dedi.

Son Güncelleme: 30.06.2012 13:30
Anahtar Kelimeler:
Nihat ErgünMarkalar
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.