Üreten Türkiye için ‘12K Modeli Zirvesi’nin önemine değinen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Alper Kanca, yönetim olarak ‘Güçlü Sanayi, Güçlü Marka’ sloganı ile göreve yeni başladıklarını hatırlatarak, hedeflerinin yalnızca ülke sınırları içinde değil, küresel anlamda da güçlü markalar yaratmak olduğunu belirtti. Otomotiv endüstrisini ana ve yan sanayi olarak değil bir bütün olarak değerlendirdiklerinin altını çizen Kanca, 2023 yılındaki 10 küresel marka hedefinde otomotiv endüstrisinden de birkaç markanın yer alabilmesi için stratejiler belirlediklerini kaydetti. Bu markaların yan sanayi olabileceğine değinen Kanca, “Bunun için stratejiler belirledik. 12K Modeli de bunlardan biri” diye konuştu. TAYSAD üyelerinin daha donanımlı olmalarını istediklerini vurgulayan Kanca, “Küresel ana sanayinin küresel yan sanayi tedarikçisi olmayı hedefliyoruz. Sadece ülkemizde değil rakiplerin sahasında da oynamalıyız. Sadece ucuza ve zamanında yapabiliyor olmakla değil her anlamda küresel rekabetçilik istiyoruz. Hatta sadece yurt dışında üretim yapmakla değil, küresel rakipleri de satın alarak rekabet sağlamalıyız. Bunu başaran üyelerimiz de var” diye konuştu. Rekabetin her geçen gün kendini daha fazla hissettirdiği bir dönemde, firmalar kendileri için gerçekleştirecekleri ‘12K Modeli’ ile yeni istihdam yaratmadan, çalışan çıkarmadan, yatırım yapmadan vizyonlarını değiştirecek, daha verimli ve fazla üretimden, giderlerin azalmasına kadar avantajlar elde edecek. Bu modeli uygulayacak firmalar, gelirlerinde önemli oranda artış sağlamanın yanı sıra faaliyetlerindeki iyileşmeler nedeni ile de cari açığın azalmasına katkı sağlayacak.
12 Nisan 2012 Perşembe 09:25

Son Güncelleme: 12.04.2012 09:46