SEKTÖR, BÜYÜMEYİ KAFASINA KOYDU

KPMG’nin “Bankacılıkta Kurumsal Gelişim: Birleşme ve Satın Alma İşlemlerinin Yönü” raporu, dünyanın önde gelen bankacılık kuruluşlarının büyümeyi kafasına koyduğunu ortaya koydu.

SEKTÖR, BÜYÜMEYİ KAFASINA KOYDU

KPMG’nin “Bankacılıkta Kurumsal Gelişim: Birleşme ve Satın Alma İşlemlerinin Yönü” raporu, dünyanın önde gelen bankacılık kuruluşlarının büyümeyi kafasına koyduğunu ortaya koydu.

11 Ocak 2019 Cuma 09:01
SEKTÖR, BÜYÜMEYİ KAFASINA KOYDU

KPMG’nin hazırladığı Bankacılıkta Kurumsal Gelişim: Birleşme ve Satın Alma İşlemlerinin Yönüraporu, kurumsal gelişim ekiplerinin, bankaların yeniden yapılandırma süreçlerinde izledikleri yöntemlere ilişkin çarpıcı sonuçlar içeriyor. KPMG’nin 2015’te hazırladığı ”Kurumsal Gelişimin Bankacılıktaki Gelişen Rolü” raporunun devamı sayılan çalışma, dünyanın önde gelen bankalarında görevli gelişim ekiplerinin fintech, veri analizi gibi yeni alanlarda nasıl geliştiğini gösteriyor. Rapor, küresel mali krize rağmen, önümüzdeki 3 yıl içerisinde organizasyonel büyüme konusunda sektörün iyimser olduğunu vurguladı.

DNA’LAR FARKLI

KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Sinem Cantürk, rapora ilişkin açıklamasında, “Günümüzde bankalar için ortak bir yol yok. Bankaların sektörlerinde ve farklı coğrafyalarda büyümeye hevesli olduğu kriz öncesi dönemin aksine, günümüzde her bankacılık kuruluşunun farklı bir DNA’sı, büyümeye karşı farklı ölçüde bir ilgisi var” diye konuştu. Cantürk, günümüzde bankaların organizasyonel taleplere daha iyi cevap verebilmek için kendileriyle yarıştıklarını vurguladı. Sinem Cantürk, KPMG’nin hazırladığı son raporun, birleşme ve satın alma uzmanları ile stratejistlere, bankaların hızla değişen işleyişe ayak uydurması konusunda yol göstermeyi amaçladığını sözlerine ekledi.

BÜYÜMENİN ANA İTİCİ GÜCÜ

Rapora göre dünyanın önde gelen bankalarının büyük bölümü, organik büyümeyi, büyüme stratejilerinin ana gücü olarak görüyor. Araştırmaya katılan Avrupalı bankalar, kriz öncesi döneme nazaran yavaş olmakla birlikte, hala organik büyümeyi öncelikli planları arasında görüyor. Asya merkezli bankaların da, Avrupa’da olduğu gibi, sıkı düzenlemeler ve para politikalarının etkisine karşın, organik büyüme konusunda güçlü sinyaller verdiği belirtiliyor. Araştırmaya katılan bankaların, birleşme ve satın alma işlemlerine ağırlık vermelerindeki ilk üç neden şu şekilde sıralanıyor: pazar paylarını konsolide etmek ( yüzde 71), müşteri tabanlarını genişletmek (yüzde 65) ve yeni iş kollarına girmek (yüzde 42).

Son Güncelleme: 11.01.2019 09:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.