SANAYİ ÜRETİMİ ALARM VERİYOR

Sanayinin gösteremediği gelişim, rakamlara yansıyor. 12 aydır daralan ve geçtiğimiz yılın aynı ayına nazaran neredeyse yüzde 4’lük düşüş sergileyen sanayi üretimi alarm vermeye başladı.

SANAYİ ÜRETİMİ ALARM VERİYOR

Sanayinin gösteremediği gelişim, rakamlara yansıyor. 12 aydır daralan ve geçtiğimiz yılın aynı ayına nazaran neredeyse yüzde 4’lük düşüş sergileyen sanayi üretimi alarm vermeye başladı.

28 Ekim 2019 Pazartesi 09:02
SANAYİ ÜRETİMİ ALARM VERİYOR

Haber: Tuğçe SAĞDIÇ

ALARM VERİYORUZ

Ekonominin hayati göstergelerinden kabul edilen sanayi üretimindeki düşüş, dikkat çekici seviyelere ulaştı. Ekonomistlerin alarm verdiğini söylediği sanayi üretimi 1 yıldır aralıksız daralıyor. Ağustos ayında ise sanayi üretimi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,6 azaldı. Büyüme rakamlarının en büyük göstergesi kabul edilen sanayi rakamlarındaki düşüşle ilgili Sanayi Gazetesine değerlendirmede bulunan Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, “İstihdam ve ihracatı temel alan tedbirler alınmalı. Yeni pazarlar bulma, hayati önem taşıyor” diye konuştu.

SARSILDI AMA HAVLU ATMADI

Bahsi geçen dönemde ana sanayi grupları bazında aylık olarak yalnızca enerji grubunda artış görülürken ara malı, dayanıklı tüketim, dayanıksız tüketim ve sermaye malı gruplarının tamamı aylık bazda negatif katkı verdi. İmalat sanayi sektörü endeksi yüzde 3,3 ve elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü endeksi yüzde 0,4 azaldı. Uzun süredir, iflas ve konkordatolarla sarsıntı yaşayan fakat teslim bayrağını çekmeyen sanayi sektörüyle ilgili görüşlerini ifade eden Ayhan Zeytinoğlu, “Sanayinin toparlanması için tüm önlemler masaya yatmalı. İstihdam ve ihracatı baz alan tedbirler şart. Bu, hemen gerçekleşebilecek kolay bir süreç değil. AB’deki yavaşlama malum. Bizim de en önemli pazarlarımız olan Suriye ve Irak kapalı. Bu iki yer vasıtasıyla girebildiğimiz güney ülkelerine de artık giremiyoruz. Bu sebeple sanayimiz istenen gelişimi sağlayamıyor” şeklinde konuştu.

KOBİ’LERE İPUÇLARI

Bu sorunların bir kısmının dünyadaki ticaret savaşlarından, bir kısmının ise ekonomik resesyondan (durgunluk) kaynaklandığını ifade eden Ayhan Zeytinoğlu, “Yeni pazarlar bulmamız gerekiyor. Üretimi yavaşlatmadan, var olan ve verilecek olan teşviklerden de faydalanarak bir pazar arayışına girmemiz gerekiyor. Ancak hatırı sayılır bir sürece ihtiyacımız var” açıklamalarında bulundu. Türkiye’nin iç piyasasında sıkıntı yaşandığını söyleyen Sanayi Odası Başkanı, imkânı olan KOBİ’lerin ihracat kapılarını aralamaya çalıştığını ifade ederek, “Onlara tavsiyemiz de ihracat fırsatından faydalanmalarıdır. Bizler bu anlamda kendilerine destek de sunuyoruz. KOBİ’ler önce pazar bulmalı, akabinde ürünü üretmeli ve alıcısını hazır etmelidir. Bunlar zaman alacak eylemlerdir, lakin kalkınabilmemiz için elzemdir” ifadelerine yer verdi.

Son Güncelleme: 28.10.2019 09:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.