OSB’LERE DEMİRYOLU CAZİBESİ

Sayıları 331 olan üretim lokomotifleri OSB’ler için önemli bir lojistik yatırım süreci başlıyor. Türkiye’nin önemli kurumları, altyapısı uygun OSB’lerin demiryoluna kavuşması için iş birliği yapacak.

OSB’LERE DEMİRYOLU CAZİBESİ

Sayıları 331 olan üretim lokomotifleri OSB’ler için önemli bir lojistik yatırım süreci başlıyor. Türkiye’nin önemli kurumları, altyapısı uygun OSB’lerin demiryoluna kavuşması için iş birliği yapacak.

27 Ağustos 2019 Salı 09:12
OSB’LERE DEMİRYOLU CAZİBESİ

Haber: Tuğçe Erol

Türkiye’nin OSB’leri demir ağlarla örülecek. Ülke genelinde gitgide artan planlı üretim üsleri olan OSB’lerden uygun altyapıya sahip olanlar demiryolu ağı ile buluşacak. Böylece OSB’lerde üretilen ürünlerin daha uygun maliyetle ve daha hızlı nakliyesi mümkün olabilecek. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu (YOİKK), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) paydaşlığında kurgulanan proje, üretim için gereken ham madde tedarikini de hızlandıracak.

ALTYAPI GÖZETİLECEK
İlki birkaç ay önce düzenlenen toplantının akabinde, süreci destekleyecek paydaşlar, eylem planı ile yol alacak. OSB’lerin sayısını hızla artırmayı hedefleyen Türkiye, YOİKK’de benimsenen eylem planına göre uygun OSB’lere demiryolu bağlantısı sağlayacak. OSB’lerin bu yatırım için uygunluğundan kasıt, demir yoluna yakın olmaları şeklinde ifade ediliyor.

HANGİ OSB’LER KAPSAMA DÂHİL?
Konuyla ilgili birbirleriyle paslaşan bakanlıklar, YOİKK, TOBB, TCDD ve OSBÜK, zaman kaybetmemek adına süreci hızlandıracak. TOBB ve OSBÜK’ün talep ve girişimleriyle mesafe kat edecek demiryolları projesi için çalışmalar başladı. Bu eksende öncelikle hangi OSB’lerin bu altyapıya müsait olduğu saptanacak, akabinde ise fizibilite çalışmaları yapılacak. Orta-uzun vadede gerçekleşmesi hedeflenen proje, OSB’lerin cazibesini katlayacak ve lojistik engeller artık OSB’lerin gelişmesini engelleyen pürüzler arasında olmaktan çıkacak.

TEDBİRLER ARASINDA
2019-2023 yıllarını kapsayan 11. Kalkınma Planı’nın lojistik konulu başlıklarında da bu atılımın sinyalleri verilmişti. Planın Politika ve Tedbirler başlığı altında, “Modlar arası taşımacılığın yaygınlaştırılması ve sanayinin rekabet gücünün artırılmasını teminen petro-kimya tesisleri, otomotiv sanayiine yönelik imalat tesisleri ile liman, OSB ve maden sahaları başta olmak üzere önemli yük merkezlerine hizmet edecek iltisak hatları ve lojistik merkezler tamamlanacak, yük taşımacılığında demiryolunun payı artırılacaktır. Karasal yük taşımacılığında demiryolunun payı yüzde 5,15’ten yüzde 10’a çıkarılacaktır” ifadeleri yer alıyor.

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Yaşar 2019-09-02 18:00:55

Enteresan olan nedir biliyor musunuz, Ankara 1. OSB 'de lojistik üssü var ama kullanamıyoruz. Daha da enteresan olan Balıkesir Organize 'de de var. Oradaki organizedeki bir firmayla hacmi ve kütlesi olan ürünler alıyoruz ama oradan buraya tren ile getiremiyoruz. En enteresanı da biz traktör üretiyoruz. Traktörlerimizi hala 1 kamyona 2 veya 3 adet koyarak sevk ediyoruz. Bayilerimize tren lojistiği ile ulaştıramaz mıyız ? Durum beni çok üzüyor.