KOBİ’LER İÇİN DİJİTAL ZİRVE

TÜRKONFED ve SAP Türkiye’nin, Türkiye’de e-ticaret, e-ihracat ve e-dönüşümün liderlerini KOBİ’lerle buluşturmak amacıyla düzenlediği zirvelerin ilki İzmir’de gerçekleştirildi.

KOBİ’LER İÇİN DİJİTAL ZİRVE

TÜRKONFED ve SAP Türkiye’nin, Türkiye’de e-ticaret, e-ihracat ve e-dönüşümün liderlerini KOBİ’lerle buluşturmak amacıyla düzenlediği zirvelerin ilki İzmir’de gerçekleştirildi.

18 Nisan 2019 Perşembe 08:40
KOBİ’LER İÇİN DİJİTAL ZİRVE

Dijital ticaretin uzman isimleri, Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve SAP Türkiye iş birliğiyle başlatılan Dijital Ticaret Zirvesi’nde, İzmirli KOBİ’lerle bir araya geldi. Türkiye’de e-ticaret, e-ihracat ve e-dönüşümün liderlerini KOBİ’lerle buluşturmayı ve işletmelerin yeni nesil ticari faaliyetlere katılımını artırmayı amaçlayan Dijital Ticaret Zirveleri serisinin ilki, Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) ev sahipliğinde düzenlendi. Açılış konuşmalarını BASİFED Başkanı Seda Kaya Ösen ve SAP Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Öznal’ın yaptığı İzmir toplantısının kapanışı da TÜRKONFED Başkanı Orhan Turan tarafından gerçekleştirildi.

EKONOMİNİN İTİCİ GÜCÜ

Konuşmasında, ihracatın sırtladığı Türkiye ekonomisinde, KOBİ’lerin yetkinliklerinin geliştirilmesi, finansmana erişiminin sağlanması ve yüksek teknoloji kullanımlarının artırılmasıyla, üretim ve kalkınma odaklı sürdürülebilir bir büyüme sağlanabileceğini vurgulayan TÜRKONFED Başkanı Orhan Turan, “Ülkemizde; KOBİ’lerin teknolojik düzeyi düşük ürünler üretmesi, nitelikli eleman sayısının ve eğitim seviyesinin düşük olması, AR-GE harcamalarının düşük payı, yenilik politikalarının yetersizliği ve doğrudan yabancı sermaye akışının diğer ülkelere göre düşük gerçekleşmesi, rekabetçiliğimizi önemli ölçüde kısıtlıyor. Dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücü artık e-ticaret ve e-ihracattan geçiyor” dedi.

DÜNYA DEVİ MARKALAR

SAP Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Öznal ise konuşmasında, “SAP Türkiye olarak en büyük amacımız, Türk şirketlerinin global arenada dünya devi markalar yaratmasına katkı sağlamak ve KOBİ'lerin rekabet güçlerini artırmak. Dijital ekonomi çağında KOBİ’lerin rekabet gücünü artırabilmesi için ise bulut bilişim büyük fırsatlar sunuyor” dedi.

E-TİCARETİN PAYI ARTTI

“Dün ekonomi lokomotifinin küçük bir vagonu olan e-ihracat ve e-ticaret; yakın gelecekte lokomotifin kendisi olacak” diyen BASİFED Başkanı Seda Kaya Ösen ise, 25 trilyon dolarlık dünya perakende sektörü içinde e-ticaretin payının yüzde 10’u geçtiğini söyledi. Önen, “Sektör ve idari yapı arasında etkin iletişimin kurulması için ilgili mekanizmaları harekete geçirmek; algı ve dijital okuryazarlığın artırılması, perakendecilerin e-ticaret ekosistemine daha fazla dahil olmalarının sağlanması; teknik, lojistik ve ödeme altyapılarının iyileştirilmesi; mevzuatın sektörün gelişimimi destekleyecek şekilde düzenlenmesi gerekiyor” diye konuştu.

Son Güncelleme: 18.04.2019 08:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.