HAZIR GİYİMCİLERDEN “DÖRT DÖRTLÜK PLAN”…

Hazır giyim sanayicilerinden sektörü güçlendirmeye yönelik önemli bir talep geldi. İhracatçılar 4 yıllık hedeflerini kamuoyuyla paylaştı. Hedeflerin içerisinde tanıtım ve markalaşma ön plana çıkıyor.

HAZIR GİYİMCİLERDEN “DÖRT DÖRTLÜK PLAN”…

Hazır giyim sanayicilerinden sektörü güçlendirmeye yönelik önemli bir talep geldi. İhracatçılar 4 yıllık hedeflerini kamuoyuyla paylaştı. Hedeflerin içerisinde tanıtım ve markalaşma ön plana çıkıyor.

17 Nisan 2018 Salı 09:34
HAZIR GİYİMCİLERDEN “DÖRT DÖRTLÜK PLAN”…

BÜYÜK TESİS VURGUSU
Aydınlık’ın haberine göre, 17-18 milyar dolar düzeyinde olan ihracatını 2022 yılı sonunda 4 aşamalı planla 33 milyar dolara çıkarmayı amaçlayan hazır giyim sektörü, “Dört Dörtlük Plan” olarak adlandırılan yol haritasını kamuoyuyla paylaştı. Söz konusu plana ilişkin İstanbul’da bir basın toplantısı düzenleyen İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, üretimin yeniden yapılandırılması için atölyelerle birlikte büyük üretim tesisi yatırımlarının artırılması gerektiğine işaret etti.

“TEŞVİK SİSTEMİ GENİŞLEMELİ”
Geçen hafta yapılan İHKİB seçimlerinde göreve gelen yönetim kurulu üyeleriyle birlikte basının karşısına çıkarak 4 yıllık sektör ve ihracat hedeflerini paylaşan Gültepe’ye, özellikle üretimin yeniden yapılandırılması konusunda neler yapacaklarını sorduk. Bu soruya kendi yatırımlarından örnek veren Gültepe, “Sakarya Geyve’de bir tesis kuruyoruz. 150 kişinin çalışacağı otomasyona dayalı bir tesis. Ancak teşvik sisteminin değişmesi lazım. İllerdeki OSB’lere teşvik var ama ilçelere yok. İnsanlar OSB’nin olduğu yere gelmiyorsa üretimi oraya götürelim” dedi” açıklamalarına yer verdi. Ustadan çok mühendislerin yer alacağı sisteme geçmenin üretim açısından önemine işaret eden Gültepe, sektörde yeniden üretime yöneliş yaşanacağını da vurguladı.

DÖRT DÖRTLÜK PLAN

Hazır giyim ihracatçıları, “Dört Dörtlük Plan” olarak adlandırılan hedeflerini şöyle sıraladı:

1- Dünya çapında 5 Türk markası oluşturmak. Küresel tanıtım, algı yönetimi ve lobicilik sayesinde 5 milyar dolar.

2- Yeni tasarımcı-endüstri iş birliği modelinin geliştirilmesi sayesinde 2 milyar dolar.

3- Değer zincirinin her aşamasında büyük oyuncu geliştirerek 3 milyar dolar.

4- Üretimde yeniden yapılanma sayesinde 6 milyar dolar.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner78