“ESKİ” KÖYE YENİ ADET

Eskişehir’de gerçekleşen Teknoloji Buluşmaları’nda, dijital pastadan alınan payın artırılmasına karar verildi. Verilen ortak mesaj, dümene Endüstri 4.0’ın geçtiği yeni dönemde, KOBİ’lerin üretim ve pazarlama alışkanlıklarını değiştirmesinin gerekliliği oldu.

“ESKİ” KÖYE YENİ ADET

Eskişehir’de gerçekleşen Teknoloji Buluşmaları’nda, dijital pastadan alınan payın artırılmasına karar verildi. Verilen ortak mesaj, dümene Endüstri 4.0’ın geçtiği yeni dönemde, KOBİ’lerin üretim ve pazarlama alışkanlıklarını değiştirmesinin gerekliliği oldu.

01 Temmuz 2019 Pazartesi 11:55
“ESKİ” KÖYE YENİ ADET

E-TİCARETİN ROLÜ ARTIYOR
TOBB Türkiye Teknoloji Buluşmaları KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm ana konusu ile Eskişehir Vehbi Koç Kongre Merkezinde gerçekleştirildi. Etkinlik TOBB, Eskişehir Sanayi Odası (ESO), Eskişehir Ticaret Odası (ETO) ve Eskişehir Ticaret Borsası (ETB) ortaklığında Vodafone-Akbank ana sponsorluğunda düzenlendi. Türkiye olarak globalde e-ticaret ve e-ihracat pazarından daha fazla pay alınması noktasında bilgilendirme ve dijital dönüşümü yakalamanın yol haritalarının konuşulduğu, Eskişehirli iş insanlarının bir araya geldiği etkinliğe ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve ETB Başkanı Ömer Zeydan, ETO Başkanı Metin Güler, EOSB Başkanı Nadir Küpeli, ESO, ETO, ETB Yönetim Kurulu Üyeleri, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, kurum müdürleri ve çok sayıda iş insanı katıldı. Toplantıda Endüstri 4.0 döneminin ve dijitalizmin öneminden bahsedilirken, e-ticaretin artan rolüne de vurgu yapıldı.

VİZYONU 4.0 ÇİZECEK
Dijitalleşmenin sanayi ile etkisiyle ilgili olarak etkinlik açılışında konuşan ESO Başkanı Celalettin Kesikbaş, “Dijital sınır bizim elimizde ve artık bu sınırları biz belirliyoruz. Endüstri 4.0 ile herkesin hayalini gerçeğe dönüştürebileceği bir bilgi çağındayız ve çağı üreterek inovasyon yaprak geçirmemiz gerekiyor. Sanayi anlamında, eski köye yeni adet getirenlere ihtiyacımız var; alışkanlıkları değiştirmemiz, esneklik ve uyum sağlama yeteneğimizi geliştirmemiz gerekiyor. Bu anlamda yapacak fazlası ile işimiz var. Özellikle Endüstri 4.0’ı felsefesi ile anlamak gerekiyor, büyük veri çabukluk ve etkileşim olarak hayatımızın tamamına entegre etmemiz, yeni vizyonumuzu kent anlamında tamamlamak zorundayız” dedi.


“ANLAMAZSAK YOK OLURUZ”
Sanayi ve hizmet gibi farklı sektörlerin tamamının etkilendiği dijital değişim karşısında ham madde alımından üretim ve satımına kadar dijital hayatın her şekilde iş insanlarının karşısına çıktığını belirten ETO Başkanı Metin Güler de, “20 yıl önce dijital dönüşümün etkileri bize anlatılsaydı bunun ancak hayal olduğunu söylerdik. İhracatta, ithalatta, satışta yani her alanda dijital dünyada kendi pozisyonumuzu almazsak yok olmak üzereyiz. Örnek vermek gerekirse, konaklama ve araç kiralama sektörlerinin beş yılda sadece dijital ortamdan yapılacağı söyleniyor. Farklı alanlarda da bu değişimin yaşanabileceğini bilmeli, gelişmeleri yakından takip etmeli ve gelişmelere ayak uydurmalıyız” diye konuştu.

MÜŞTERİYİ CEZBETME DÖNEMİ
TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve ETB Başkanı Ömer Zeydan ise yaptığı açılış konuşmasında şu ifadelerde bulundu: “Önümüzdeki yıllarda tahmini olarak küresel e-ticaret 4 milyon dolara, e-ihracatın ise 1 milyon dolar yaklaşacağı bekleniyor. Bu da gösteriyor ki ticarette daralma olurken e-ticaret giderek artmakta. Biz sanayici ve iş insanlarının amacı ise büyüyen bu pastadan pay almaktır. Dış pazarlara açılmak, bir yerden alıp başka bir yere satmayı öğrenmek durumundayız. Geç kalmamalıyız, küresel ve yerel düşünmeliyiz. Kapıdan içeri müşteri girmiyor diye konuşmanın ötesine geçmeliyiz.”

SEKTÖRLERDEN TECRÜBE YAĞDI
Yapılan açılış konuşmalarından sonra “Başarılı KOBİ Örnekleri ve Fintech’ler” ve “KOBİ’ler Dijital Dönüşümün Neresinde?” panelleri gerçekleştirildi. Dijital skor ölçümlerinin de yapıldığı etkinlikte Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Akbank KOBİ Ürün Müdürü Turgut Çatalkaya, Paraşüt Pazarlama Direktörü Bora Şahan, Kolay İK Kurucu Ortağı Çağlar Yalı, Vodafone Kıdemli Pazarlama Müdürü Ayşe Fıçı, İninal CEO’su Ömer Suner, İdeasoft CEO’su Seyhun Özkara, Tek Kılavuz İş Geliştirme Yöneticisi Kerem Aktaş, sahibinden.com Direktörü Ongun Özdemir, e-PTTAVM CEO’su Hakan Çevikoğlu, Entegra Pazarlama ve Satış Yöneticisi Birkan Tüzer, Nebim Yazılım Bölge Koordinatörü Bülent Alan ve Goodjob Marka Mühendisi Danışmanı Ömürden Sezgin tecrübelerini paylaştı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.