DİREKSİYON YARIŞLARI

Babayiğitlerin açıklanmasının üstünden kısa bir zaman geçtikten sonra yerli otomobil yatırımına talip olan 10 il gerekçelerini öne çıkardı.

DİREKSİYON YARIŞLARI

Babayiğitlerin açıklanmasının üstünden kısa bir zaman geçtikten sonra yerli otomobil yatırımına talip olan 10 il gerekçelerini öne çıkardı.

10 Kasım 2017 Cuma 08:40
DİREKSİYON YARIŞLARI

ANADOLU KENTLERİ SIRADA
Yerli otomobildeki babayiğitler belli olduktan sonra sıra, otomobilin hangi ilde üretileceğine geldi. 10 ilden yerli otomobil üretimi için talep geldi. Marmara Havzası yerine Anadolu şehri olduğu için öne çıkan Konya’nın yanı sıra, İzmir de hem arazi uygunluğuyla hem de pazarlama alternatifleriyle yerli otoya talip oldu. Kocaelili otoriteler üretim için kusursuz yapıya sahip olduklarını söylerken; Erzurum, Elazığ, Sivas, Eskişehir, Denizli ve sanayinin doğum yeri Bursa da üretime talip oldu.

KONYA: MARMARA SIKIŞTI, BURADA YAPALIM

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, kentin otomobil yedek parça üretiminde önemli noktada olduğunu belirterek, Konya’nın yerli otomobil üretimine talip olduğunu söyledi. Konya Sanayi Odası Başkanı Kütükçü ise yerli otomobil üretimiyle ilgili “Bu yatırımın sıkışan Marmara Havzası´nın yerine, bir Anadolu şehrine yapılması gerektiğini ve bu şehrin de Konya olduğunu ifade ettik, etmeye devam ediyoruz’’ dedi.

İZMİR / ALİAĞA: LOJİSTİK GÜCÜMÜZ VAR

Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, “İzmir yerli otomobilin üretim yeri olarak güçlü bir seçenek. İzmir’in lojistik avantajlarının, üretim kabiliyetinin ve nitelikli iş gücüne sahip yapısının yerli otomobilin üretiminin hayata geçmesini ve pazarlanmasını da kolaylaştıracağına inanıyorum” dedi. İzmir Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın dile getirdiği yerli üretim otomotiv fabrikasının Aliağa’ya kurulması gerektiğini söyledi. İzmir’de özellikle Torbalı bölgesinin bu iş için sıkça dile getirildiğini ifade eden Saka, “Bu konuda bazıları hiç düşünmeden konuşuyor. Yerli otomobilin üretim yeri için Torbalı’yı adres gösteriyorlar. Orada 50 dönüm, 100 dönüm bir yer var, Opel fabrika yapmış. Siz yeni bir otomobil markası yaratacaksınız, üretim yapacaksınız. 50-100 dönüm yerden ne olur? Binlerce dönüm arazi lazım bunun için. Uzmanlar tarafından fizibilitesinin yapılması lazım. Aliağa bu iş için en doğru yerdir” dedi.

KOCAELİ:ALTYAPI BİZDE

Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu da yerli otomobilin Kocaeli’de üretilmesine talip olduklarını belirterek, “Kocaeli yerli otomobil üretimiyle ilgili her türlü teknik altyapıya sahip. Proje için her türlü katkıyı vermeye hazırız” dedi. Zeytinoğlu, yerli otomobil üretimi için gereken yerin bulunması konusunda katkı sağlamaya hazır olduklarını ifade etti.

DENİZLİ: ALTERNATİF ÇOK
Denizli Çardak Belediye Başkanı Mahmut Öztürk, Çardak OSB’nin yerli otomobil üretimi için uygun olduğunu ve bunun değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Öztürk, “Alternatifli ulaşım yolları karayolu demiryolu ve havayolu ile ülkemizin her köşesine kolayca ulaşım sağlanabilir” dedi.

ESKİŞEHİR: DAVET YOLLADIK

OSB Başkanı Nadir Küpeli yerli otomobilin üretim yeri için talip olduklarını bildirdi. Küpeli, yaptığı yazılı açıklamada, Zorlu, Anadolu, BMC, Turkcell ve Kıraça Holding’in yönetim kurulu başkanlarına 6 Kasım’da birer mektup gönderdiklerini ve onları Eskişehir’e yatırıma davet ettiklerini belirtti.

SİVAS: BEDELSİZ VERİRİZ

Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın, yerli otomobilin üretiminin Sivas’ta yapılmasını istediklerini belirterek, “Bedelsiz olarak arazi verebiliriz, altyapıyı hazırlayabiliriz, raylı sistemi fabrika alanı içine kadar ulaştırabiliriz. Yatırımcı için ne ihtiyaç olursa Sivas olarak yanlarında olacağımızı ve destekleyeceğimizi, o üretimin Sivas’ta faaliyete geçmesi için en az onlar kadar istekli olacağımızı bilmelerini istiyoruz” şeklinde konuştu.

ELAZIĞ: TAM KAPASİTE

Elazığ’da bir motor fabrikası Türkiye’nin yerli otomobilinin motorlarını da yapmak istiyor. Sezgin Motor Makinenin Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Sezgin, şu anda günlük 500 adet motor üretimi yapabilme kapasitelerinin bulunduğunu, tam kapasite ile çalıştıkları zaman günlük bu rakamı bin 400 adete çıkarabileceklerini ve ayda 40 bin adet üretim yapabileceklerini söyledi.

BURSA: BURADAN ALASI YOK

Yerli otomobil fabrikasının Bursa’ya kurulması için Yenişehir’den çağrı var. Bursa’nın Yenişehir ilçesinde otomotiv test merkezinin yapılacağı bölgeye yerli otomobil fabrikasının da kurulması isteniyor. Konuyla ilgili açıklama yapan İlçe Başkanı Adnan Kamıl, “Yerli otomobil cumhurbaşkanımızın çok istediği bir projeydi. Bu önemli proje için otomotiv test merkezinin yapılacağı bölgede uygun yerlerimiz var. Buradan yatırımcılara sesleniyorum. Bu bölgede çok uygun yerlerimiz var. Kendilerine her türlü konuda yardımcı olmaya hazırız” diye konuştu.

ERZURUM: HEVESİMİZ BÜYÜK

Erzurum OSB Başkanı Zafer Ergüney, üretimi için imzası atılan yerli otomobilin Erzurum’da üretilmesi talebini yeniledi. Ergüney, “Bu yatırım sanayiye doymuş bölgelerde değil Erzurum’da yapılmalıdır” dedi. Ergüney’in açıklaması şöyle; “Cumhurbaşkanımızın teşvik ve desteği sonucu Türkiye de yerli otomobil üretimi için beş firma konsorsiyum oluşturmuştur ve otomobil üretmeye karar vermişlerdir. 2015 OSBÜK’ün Erzurum da duayen sanayicileriyle yapılan toplantısında konuyu gündeme taşımış ve otomobil fabrikasının Erzurum da yapılmasını talep etmiştik.”

Son Güncelleme: 10.11.2017 08:56
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.