ÇITAYI ARŞA ÇIKARAN AR-GE

Aksaray’daki Mercedes-Benz Kamyon Fabrikası, Ar-Ge Merkezine kavuştu. Merkezde; Ar-Ge mühendisleri, tüm dünyaya yol testi ve mühendislik hizmeti sunacak.

ÇITAYI ARŞA ÇIKARAN AR-GE

Aksaray’daki Mercedes-Benz Kamyon Fabrikası, Ar-Ge Merkezine kavuştu. Merkezde; Ar-Ge mühendisleri, tüm dünyaya yol testi ve mühendislik hizmeti sunacak.

02 Kasım 2018 Cuma 13:08
ÇITAYI ARŞA ÇIKARAN AR-GE

8,4 MİLYON EURO

Türkiye’deki yarım asırdan uzun süredir faaliyet gösteren Mercedes-Benz Türk, Aksaray’daki kamyon fabrikasında temellerini attığı Ar-Ge Merkezini faaliyete geçirdi. 2017 yılında inşaatına başlanan, 8,4 milyon Euro’ya mal olan yeni Ar-Ge Merkezi ile Aksaray, Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler AG’nin Almanya, ABD, Brezilya, Hindistan, Çin ve Japonya’da bulunan küresel Ar-Ge merkezleri ağına dâhil oldu. Endüstri 4.0 koşullarına uygun donatılmış yeni Ar-Ge Merkezi'nde bulunan İş Hazırlama Atölyesi'nde kullanılan Sanal Gerçeklik ve Karma Gerçeklik teknolojileri sayesinde, Daimler global ağı içerisinde dünyanın dört bir yanında görev yapan Ar-Ge mühendisleri aynı anda beraber çalışabiliyor.

DÜNYAYA MÜHENDİSLİK HİZMETİ

İç Anadolu Bölgesi’nde 1986 yılından bu yana yatırımı, üretimi, ihracatı ve istihdamı ile Türkiye ekonomisine önemli katkılarda bulunan Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası bünyesinde kurduğu yeni Ar-Ge Merkezi ile tüm dünyaya test ve mühendislik hizmeti sunan “Tek Merkez” olma özelliğine sahip. Yeni Ar-Ge Merkezi, Mercedes-Benz yıldızı taşıyan tüm kamyonların testlerinin başlangıç ve bitiş noktası olacak. Her bir test kamyonu tüm hava ve yol koşulları göz önünde bulundurularak belirlenen 6 kategoride, toplamda 32 farklı güzergâh üzerinde; şehir içi ortalama 100 bin kilometre, şehirlerarası ise ortalama 250 bin kilometre teste tabii tutulacak.

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRECEKLER

Toplam alanı 40 bin metrekare olan, 8 bin metrekarelik bölümü kapalı kullanıma ayrılan Ar-Ge Merkezinde, Türk mühendisler, dünyanın diğer Ar-Ge merkezlerindeki meslektaşları ile anlık iletişime geçebiliyor. Mühendisler, sanal ortamda buluşarak henüz üretilmemiş bir parçayı 3 boyutlu şekilde gerçeğe en yakın haliyle, gerek araç üzerinde, gerekse yalın haliyle birbirleriyle eş zamanlı olarak bilgi alışverişinde bulunabiliyor. Gerçekçi model incelemeleri sanal ortamda daha kısa sürede; farklı parçaların birbirleriyle uyumu ve etkileri her türlü parametrede iş güvenliği riski, parça montaj-demontaj işlemleri, lojistik, prototip üretimi ve montaj maliyetleri olmaksızın gerçekleştiriliyor.

KAPSAMLI TESTLER

Mercedes-Benz Türk’ün Aksaray Kamyon Fabrikasında ve Hoşdere Otobüs Fabrikasında onay verilen parçalar tüm dünyada Mercedes-Benz yıldızlı kamyon ve otobüslerde kullanılıyor. Ar-Ge Merkezi bünyesinde bulunan Deneme Atölyesinde ise Mercedes-Benz yıldızlı kamyonların haftanın altı günü boyunca gerçekleştirilen yol testleri için tüm faaliyetler yürütülürken aynı zamanda burulma testleri, dayanım testleri, dinamometre testleri, kabin üzerinde ve tekil basamak testleri ile kadran mili testleri gerçekleştiriliyor.

215 KİŞİLİK KADRO

Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, Aksaray Kamyon Fabrikasının 30’uncu yılını kutladıkları 2016 yılında, Mercedes-Benz Türk olarak üretim ve istihdam kapasitelerini artırmaya yönelik 113 milyon Euro’luk yatırım planı açıkladıklarını anımsattı. Ana şirketleri Daimler AG’nin küresel Ar-Ge ağı içerisinde “yetkinlik merkezleri” oluşturma stratejisine bağlı olarak üstlendikleri sorumluluklardan en yenisine imza attıklarını anlatan Sülün, “8,4 milyon Euro’luk yatırım ile geçtiğimiz sene temelini attığımız Ar-Ge Merkezimiz artık araç konseptinden konstrüksiyona, simülasyon ve araç testlerine kadar tüm araştırma ve geliştirme süreçlerinde yetkin 215 kişi ile hizmet vermeye hazır” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.