BURSALI SANAYİCİ ÜRETİME HAZIR

Türkiye’de üretilen her iki otomobilden birisinin üretim merkezi olan Bursa, yerli otomobilin üretim merkezi için en güçlü adaylar arasında bulunuyor. Bursa TSO Başkanı İbrahim Burkay, “Bizim dileğimiz Bursa’nın merkez seçilmesi” dedi.

BURSALI SANAYİCİ ÜRETİME HAZIR

Türkiye’de üretilen her iki otomobilden birisinin üretim merkezi olan Bursa, yerli otomobilin üretim merkezi için en güçlü adaylar arasında bulunuyor. Bursa TSO Başkanı İbrahim Burkay, “Bizim dileğimiz Bursa’nın merkez seçilmesi” dedi.

15 Şubat 2018 Perşembe 09:05
BURSALI SANAYİCİ ÜRETİME HAZIR

EN GÜÇLÜ ADAYLARDAN

Türkiye’nin uzun yıllardır hayalini kurduğu yerli otomobil projesi için, büyük sanayi kentleri arasındaki rekabet kızıştı. Yerli otomobilin Anadolu Grubu, BMC, Kıraça Holding, Turkcell ve Zorlu Holdingin ortak girişimiyle üretileceğinin açıklanmasının ardından, üretim yerine talip olan iller harekete geçti. 2021 yılında seri üretime geçmesi planlanan yerli otomobil için Bursa, Sakarya, Kayseri, Konya, İzmir, Kocaeli, Eskişehir, Ankara, Kütahya, Mardin ve Diyarbakır gibi birçok ilden “Biz üretelim” talepleri gelmeye devam ediyor. “Türkiye’nin Otomobili”nin üretim üssü olma taliplileri arasında yer alan Bursa, bu alandaki deneyimiyle en güçlü adaylar arasında yer alıyor. Yaklaşık 20 ilin aday olduğu yerli otomobil projesinde öne çıkan yerlerden Bursa, Türkiye’nin ilk otomobil test merkezinin açılacak olması, otomobil üretimi için altyapısı ve sanayi bölgeleri, kalifiye eleman gibi avantajlarıyla iddialı iller arasında bulunuyor.

OTOMOTİV BAŞKENTİ

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (Bursa TSO) Başkanı İbrahim Burkay, Bursa'nın otomotivin başkenti olduğunu, yerli otomobilin de kentte üretilmesi gerektiğini söyledi. Türkiye’nin Otomobili’ni Bursa’da üretmek istediklerini dile getiren Burkay, “Bununla alakalı hem Cumhurbaşkanımıza hem Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanımıza hem de bu konsorsiyumu oluşturan beş şirkete ilgili raporlarımızı verdik” dedi. Burkay, Türkiye’de her iki otomobilden birisinin Bursa’da üretildiğine dikkat çekerek, “Otomobil ihracatının neredeyse yüzde 60’ından fazlası kentteki ana sanayi ve yan sanayi tarafından gerçekleştiriliyor. Bursa’nın hem coğrafik olarak lojistik altyapısı, hem de insan kaynağı, buradaki şirketlerin potansiyeli özellikle Türkiye’nin büyük projelerinde en önemli itici gücün bu bölge olduğunu gösteriyor” diye konuştu. Foto İbrahim burkay

“MERKEZ BURSA OLMALI”

“Bizim dileğimiz, projenin güçlü çıkabilmesi ve hızlı bir şekilde başarıya ulaşması için bu kadar güçlü altyapısı olan Bursa’nın merkez seçilmesi” diyen Burkay, Bursa’nın lojistik avantajları, insan kaynağı, teknolojisi ile ilgili raporlarını ilgili yerlere sunduklarını anlattı. Burkay, “Bir de Bursa’da yerleşik olan otomobil sektöründeki şirketlerin yetenek matrislerini de çıkardık. Şu anda Bursa’daki bin 700 şirketin yetenek matrisi Bursa TSO tarafından çıkartılmış vaziyette. Bu firmalarımız şu anda otomotiv sektöründe çalışmalarına rağmen, uzay havacılıkta neler üretebileceği, savunma sanayinde neler üretebileceği ile ilgili yetenek matrisleri odamızda var. Yerli otomobilde de üretim merkezi mutlaka Bursa olmalı” değerlendirmesini yaptı. Pozitif bir gelişme ile üretim merkezinin Bursa olmasını umut ettiklerini söyleyen İbrahim Burkay, “Bursa olarak da ilk üretimde ne kadar üretilebiliyorsa, o üretimin alım garantisini Bursa olarak verdik” dedi.

DÜNYAYI BESLİYOR

Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İş Adamları Derneği  (BOSİAD) Başkanı Abdullah Bayrak da üretim merkezinin kesinlikle Bursa olması gerektiğini kaydetti.  Bursa’da özelikle otomotiv altyapısının çok güçlü olduğunu ifade eden Bayrak, “Otomotiv Test Merkezi Bursa’da kuruluyor. Çok önemli bir sanayi bölgesi TEKNOSAB’ı açıyoruz. Bence yerli otomobilin burada üretilmesi planlanmalı. Talipli olan çok var. Ama kesinlikle adres Bursa. Altyapının yanında Bursa, otomotiv kültürü almış vaziyette ve sanırım bu üretilecek olan araç elektrikli bir araç olacak. Bu anlamda yerli üretimde biz ilk sırada olmalıyız. Çünkü Bursa sanayisi sadece ana sanayi olarak değil, otomotiv yan sanayide de dünyayı besliyor” diye konuştu. Foto bayrak

ŞİRKET MARTTA KURULUYOR

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, yerli otomobille ilgili önümüzdeki ayın sonunda şirket kurulacağını kaydetti.

Türkiye’nin Otomobili’ni üretecek ortak girişim grubunda yer alan BMC’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, ortak girişim grubunun mart ayının sonlarına doğru bir şirket kuracağını söyledi. MÜSİAD Genel Merkezinin “Otomotivde Vizyonumuz Made In Turkey” başlığıyla düzenlediği Türkiye İstişare toplantılarında yer alan BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, yerli otomobil üretimiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Sancak, “Yaptığımız planlamaya göre martın sonuna doğru bu işi tamamen üstlenecek şirket doğmuş olacak. Şu anda zaten hazırlıkları 5 yıllık, 10 yıllık, 20 yıllık planlamalar yapılıyor. Boş durulmuyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızın büyük desteği var. Devletimizin büyük desteği var” dedi. Foto sancak

“BAYRAK GÖSTERME HAREKETİ”

Bu projenin, “Türkiye’nin uluslararası alanda bayrak göstermesi hareketi” olduğunu dile getiren Sancak, “Herhangi bir ticari işten öteye bir şey. Bir de bu sadece araba yapmak işi değil. Bilgi ve teknolojileri konusunda bu sektörde Türkiye bu uygulamayla birlikte bir iş sektörünü millileştirmiş olacak. Sorunu sadece bir araba olarak düşünmemiz lazım. Çeşitli boyutları var. Bir sektör insanlığın gittiği bir alan, yapay zekâ, teknoloji, yazılım, bunların hepsi bir araya gelecek. İşte Türkiye bu adımla buraya adım atıyor” dedi. Sancak, yerli otomobil üretiminin finansman kanadıyla ilgili farklı bir yaklaşımda bulunarak, “Biz finansmanından korkmuyoruz. Biz bunu düzgün anlattığımız zaman bu halk bunun finansmanını üstlenir. Biz son kuruşumuza kadar vereceğiz. Paramız bittiği zaman döneceğiz, halka diyeceğiz ki, bak bu kadar para lazım, bizim paramız bitti. Bu halk bize fazlasını verir” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.