banner110

Ar-Ge ile büyüyor

Anadolu Holding bünyesinde, kamyondan kamyonete, küçük otobüsten pick-up a kadar geniş araç segmentine sahip Anadolu Isuzu, Türk Mühendisleri ile gerçekleştirdiği AR-GE merkezi ile sektörde büyümeye devam ediyor.

Ar-Ge ile büyüyor

Anadolu Holding bünyesinde, kamyondan kamyonete, küçük otobüsten pick-up a kadar geniş araç segmentine sahip Anadolu Isuzu, Türk Mühendisleri ile gerçekleştirdiği AR-GE merkezi ile sektörde büyümeye devam ediyor.

15 Ağustos 2011 Pazartesi 14:35
Ar-Ge ile büyüyor
Merkezi Kocaeli’nin Çayırova ilçesinde bulunan Anadolu Isuzu’nun kalite, inovasyon, tasarım çalışmalarıyla yurtiçi ve yurtdışı pazarlarında öncü olduğunu belirten Anadolu Isuzu Ar-Ge Müdürü Hakan Özenç “Ar-Ge çalışmalarıyla otomotiv sektörüne katkıda bulunmaya devam edeceğiz” dedi.
 
7 PATENT BAŞVURUSU
 
Anadolu Isuzu’nun 2009 yılından bu yana Ar-Ge Merkezi olduğunu belirten Özenç, bu tarihten itibaren 7 patent için başvurduklarını belirterek “Biz sadece üretim değil aynı zamanda tasarım yapıyoruz” şeklinde konuştu. Özgenç, “Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi çalışmaları; Yeni Araç Tasarım Projeleri ve Mevcut Modelleri İyileştirme, Geliştirme Projeleri olarak iki alt başlık altında yürütülüyor. Yeni Araç Tasarım Projeleri ile yeni otobüs modelleri geliştirirken, kamyon-kamyonet yerlileştirme çalışmalarıyla da yerel müşteri ihtiyaçlarına uygun araçlar üretiyoruz. Novo, Turkuaz ve Citi Mark gibi büyük projelerimizin yanı sıra; 10- 12,5 ton kamyon modelleri Japon Isuzu’dan farklı olarak Türkiye’ye özgü geliştirilmiş projelerimizdir” dedi.
 
26 ÜLKEYE İHRACAT
 
Özenç, 26 ülkeye ihracat yaptıklarını ifade ederek, “Her bir pazarın yeni bir müşterisi, her bir müşterinin de yeni bir talebi oluyor. Farklı ülkelerin ve müşteri gruplarının kanun, regülasyon ve şartnamelerini uygulamak, taleplere ve özel ihtiyaçlara uygun araçlar üretmek için AR&GE olarak Mevcut Modelleri İyileştirme, Geliştirme çalışmaları yapıyoruz. Türkiye’de üretilen tüm araçlar Avrupa Birliği regülasyonlarına uygun üretildiği için Avrupa pazarında sorun yaşamıyoruz ancak farklı ülkelerin farklı regülasyon ve kanunlarına bağlı olarak farklı talepleri olabiliyor. Örnek vermek gerekirse Rusya pazarı -40 dereceye uygun araç isterken Afrika +40 dereceye uygun araçlar istiyor. Biz de AR&GE olarak bu şartlara adapte olabilecek dayanıklı, güvenli araçlar üretmek için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
 
 A’DAN Z’YE TASARIM VE İMALAT
 
Isuzu markası altında dünya standartlarına uygun kaliteli, modern küçük otobüsler tasarlayıp, üretmenin asıl işleri olduğuna dikkat çeken Özenç “Markamız Isuzu ancak otobüslerin A’dan Z’ye tasarımı ve imalatı bize ait. Böyle bir otobüs dünyanın hiçbir yerinde üretilmiyor. Biz sadece Isuzu markasını kullanıyoruz. Isuzu’nun motor, şanzman, debriyaj parçaları dışında yüzde 70 - 80 tamamen yerli parçadan üretiliyor. Tasarımı tamamen endüstriyel tasarım. Genel görünüşü bize ait. Bu da bize bir esneklik kazandırıyor. Otobüslerin tasarlanması, yapılması, üretimin gerçekleşmesi ve çeşitliliğin çok fazla olması bizim hedeflerimiz arasında. İhracatımızın tamamını otobüsler oluşturuyor. Son bir kaç yıldır otobüsün cirodaki payı kamyonu geçti. Otobüs bizim için çok önem verdiğimiz güçlü olduğumuz bir segment. Otobüs daha işçilik, daha planlama, daha mühendislik gerektiren bir iş. Dolayısıyla otobüs tasarım ve üretimi bizim için ayrı bir öneme sahip” şeklinde konuştu.
 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.