4.0 SANAYİCİLERİNE ZİRVE GURURU

Özel sektörün öncü isimlerini buluşturan Endüstri 4.0 Zirvesi’nde üretim metotlarını yeni çağa uyduran tekno şirketler ödül sevinci yaşadı. Yatırımlarına Endüstri 4.0’ın yön verdiği şirketlerin arasında Arçelik, Bosch ve HAVELSAN gibi devler yer aldı.

4.0 SANAYİCİLERİNE ZİRVE GURURU

Özel sektörün öncü isimlerini buluşturan Endüstri 4.0 Zirvesi’nde üretim metotlarını yeni çağa uyduran tekno şirketler ödül sevinci yaşadı. Yatırımlarına Endüstri 4.0’ın yön verdiği şirketlerin arasında Arçelik, Bosch ve HAVELSAN gibi devler yer aldı.

05 Aralık 2018 Çarşamba 13:22
4.0 SANAYİCİLERİNE ZİRVE GURURU

12 LİDER MARKA

Türk iş dünyasına yön veren iş insanlarının buluşma noktası olan CEO Club çatısı altında düzenlenen “Endüstri 4.0 Zirvesi”, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda ve SAP Türkiye, Yapı Kredi ve Dell EMC co-sponsorluğunda gerçekleştirildi. Endüstri 4.0 uygulamaları kapsamında yeni iş yapma modellerinin, üretim metotlarının ve işletmelerin dijitalleşmesinin masaya yatırıldığı zirve, Türk iş dünyasından üst düzey yöneticileri bir araya getirdi. Holdinglerin dijitalleşmesinin gündemde olduğu zirvede Sanayide Teknolojinin Liderleri de açıklandı. 12 büyük marka, Endüstri 4.0 duyarlılığını ödülle kutlamış oldu.

SANAYİDE TEKNOLOJİNİN LİDERLERİ


Zirve kapsamında ayrıca, Türkiye’de ilk defa CEO Club üyeleriyle gerçekleştirilen anket sonucu belirlenen ‘Sanayide Teknolojinin Liderleri’ açıklandı. Sanayide teknolojiye yatırımları, vizyonları ve şirket stratejileriyle yön veren CEO’ları belirlemeyi amaçlayan ankete, 300’e yakın CEO Club üyesi, CIO ve CTO katıldı. Anket sonucunda, ilk 10’a, son iki sırada 2’şer olmak üzere toplam 12 lider girdi. Zirvenin ardından düzenlenen törende; Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, ASELSAN Genel Müdürü Haluk Görgün, Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, Siemens Türkiye CEO’su Hüseyin Gelis, Havelsan CEO’su Ahmet Hamdi Atalay, Bosch Türkiye ve Ortadoğu Başkanı Steven Young, TÜPRAŞ Genel Müdürü İbrahim Yelmenoğlu, GE Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Canan Özsoy, Schneider Electric Türkiye ve Orta Asya Bölge Başkanı Bora Tuncer, Mercedes Benz Türk CEO’su Süer Sülün, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ve Kordsa CEO’su Ali Çalışkan’a ödülleri takdim edildi.


ŞAHİN: DİJİTAL SIÇRAMA YAKIN 

Başarılı bir Endüstri 4.0 dönüşümünün işletmeleri de, ekonomiyi de büyüteceğini ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, "Dijitalleşme ile ortaya çıkan yeni ürün ve hizmetler, yepyeni iş fikirleri ve yeni üretim metotları, işletmeleri alışageldiğimiz geleneksel iş süreçlerini terk etmeye zorluyor. İleri teknoloji, sanal süreçler ve yüksek optimizasyon sunan Endüstri 4.0; ürünün tasarımından üretimine, pazara çıkışından servisine kadar tüm aşamalarda maksimum verimlilik, üretkenlik ve daha az maliyet potansiyeli taşıyor. Bu potansiyel ‘yeni rekabetçilik’ kavramının ve küresel rekabet gücünün iyileştirilmesinin de merkezinde yer alıyor. Biz de Vodafone olarak tam bu noktada devreye giriyoruz. Türkiye’de faaliyet gösteren tüm işletmelerin ‘dijital iş ortağı’ olarak, A’dan Z’ye tüm dijitalleşme ihtiyaçlarında, uçtan uca çözümlerimizle yanlarındayız. Amacımız Endüstri 4.0 devrimini yapabilmek için ülkemizin ihtiyacı olan dijital sıçramayı güç birliği ile gerçekleştirebilmek. Özellikle Endüstri 4.0’ın temelinde yer alan Nesnelerin İnterneti Teknolojisi (IoT) sayesinde birbirleriyle iletişim kurarak hayatımızı kolaylaştıracak makineler, sistemler, hayatın hemen hemen her alanında kendini göstermeye devam edecek. Biz de 50’yi aşkın ülkede 77 milyondan fazla nesneye hayat vererek dünyanın en büyük IoT hizmet sağlayıcısı konumunda bulunan Vodafone Grubu’ndan aldığımız güçle, ülkemizdeki tüm sektörlerin dijitalleşmesine ortak olma vizyonuyla faaliyet gösteriyoruz. Türkiye'yi dijitalleşmeye götürecek yolda, iş ortaklarımız için tek çatı altında çözümler geliştirmeye ve uygulamaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu. 

ENDÜSTRİ 4.0 ANKETİ 

Toplantıda Mc Kinsey ve Capital Dergisi iş birliği ile yapılan “Türkiye Dijital Sanayi/ Endüstri 4.0 Anketi 2018” sonuçları da açıklandı. Ağustos ayından bu yana farklı boyutlarda ve çeşitli sektörlerden toplam 80 şirketle görüşülerek gerçekleştirilen anketin sonuçları, Türkiye’nin Endüstri 4.0 farkındalığının düşük olmadığı ancak önümüzdeki dönemde, net bir yol haritası çizilmesi ve yetkinliklerin geliştirilmesinin, küresel Endüstri 4.0 dönüşümünde ülkenin daha da ileri gitmesi için önemli faktörler haline geleceğini vurguladı. Ankete göre şirketlerin Endüstri 4.0 ile ilgili farkındalığı şirketlerin yüzde 33’ünde ileri düzeyde çıkarken, Endüstri 4.0 vizyonunun şirket genel stratejisi ile uyumu yüzde 27, net bir yol haritasına sahip olma oranı ise yüzde 25 oldu. Bu arada şirketlerin yaklaşık yüzde 80’i, Endüstri 4.0 çözümlerinin şirket başarısı üzerinde önemli bir etkisi olduğuna da inanıyor. Araştırmaya katılan şirketlerin en yaygın uyguladığı çözümün yüzde 54 ile robotik ve otomasyon olduğu görülürken, Türkiye’de gelecek 3 yıl içinde en yaygın Endüstri 4.0 çözümünün ise yüzde 68 ile ileri analitik uygulamaları olduğu da göze çarpıyor. Ankete göre şirketlerin yüzde 33’ü gelecek 3 yıl içinde Endüstri 4.0 çözümlerine 0-5 milyon TL, yüzde 26’sı ise 5-20 milyon TL bütçe ayırmayı hedefliyor.

Son Güncelleme: 05.12.2018 13:30
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.