26 Nisan 2017 Çarşamba

RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ

10 Nisan 2017, 10:33
RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ


İnovasyon, kısaca değer yaratan yeni ürün ve hizmet anlamına geliyorsa, o zaman bu değeri nasıl yaratacağımız sorusuna cevap bulmamız gerekiyor. 
En iyisi kestirmeden gidelim ve bu soruya cevap bulan firmaların nasıl bulduklarına bir bakalım.

İnovasyon yapan firmaların farkındalık çeşitleri:

Hizmette farklılaşma (Müşteriye sunum şeklinde farkındalık)
           Örnek: Pegasus. 
           Hizmet kalitesi çok yüksek değil ve müşteriye kalite taahhüt edilmiyor. Fakat 
           ucuz olduğu için yoğun tercih sebebi.

Süratte farklılaşma (zamanında veya geç teslim)
           Örnek: Dominos Pizza ve Fed-Ex. 
           Değer önerisi kısa zaman içinde teslim taahhüdü üzerine kurulu. Müşteri sadece 
           erken geldiği için hizmeti önemsiyor ve satın alıyor.

Kalitede farklılaşma
           Örnek: Volvo.  
           Değer önerisi güven üzerine kurulu. Dünyadaki güvenlik testlerinin 
           büyük kısmını tek başına bu firma yapıyor. Müşteri bu özelliği çok önemsiyor.

Serviste farklılaşma (Satış sonrası hizmet)
           Örnek: Arçelik ve Demirdöküm. 
            Servis hizmetlerinde müşteri beklentilerinin yüksek şekilde karşılanması, 
            rakiplerine ciddi fark atıyor.

Üründe farklılaşma (Ürün üzerinde değişim veya ilave yeni ürünler)
           Örnek: Audi. 
           Marka sürekli konfor üzerine yatırım yapıyor; bu becerisi ile diğer markaların 
           yakın takibinde. 

Reklam ve tanıtımda farklılaşma (Absürt reklam ve tanıtım, gerilla pazarlama anlayışı)
           Örnek: Avea ve Coca Cola.  
           Özellikle Coca Cola, her ülkenin anlayış diline hitap eden reklam ve viral 
           pazarlama argümanları kullanıyor. Duygusal reklamda iki 
           marka da var gücüyle farkındalık için çalışıyor.

Sürekli yenilikçi olmak (Yenileşmede öncü olmak)
           Örnek: Garanti Bankası ve Boyner. 
           İki markanın da Ar-Ge’leri çok iyi çalışıyor. Kendi piyasalarında yeniliklerin 
           öncüsü olma konusunda hiç ara vermemeyi kafalarına koymuşlar.

Moda yaratmada öncü olmak (Piyasayı yönlendirme, aksiyon üretme)
            Örnek: Gitti Gidiyor ve Amazon.com. 
            Kendi sektörlerinde özellikle öne geçtikleri konu, akım yaratmada öncü 
             olmaya odaklanma.

Tasarımda farklılaşma (Çeşit bolluğu ve tasarım gücü)
            Örnek: Koton ve Zara. 
            Yüksek modaya odaklanan bu iki markanın konsepti, bir çeşitten sürekli
             yapmama üzerine kurulu. Oldukça hızlı çalışan Ar-Ge’leri var. Ürünün 
             devamının olmaması da tabii ki müşteriyi hızlı satın almaya iten bir durum.

Markalaşmada öne geçmek (Marka değerine yapılan yüksek yatırımlar)
           Örnek: THY ve Zeki Triko.  
           En çok önemsedikleri konu, marka gücüne olan imaj yatırımı. 

Finansman ve ödeme koşullarında farklılaşma (Ödeme kolaylığı veya ödeme olmaması)
           Örnek: Google ve Whatsapp. 
           Değer önerisi bedava üzerine kurulu. Bütün yaptıkları şey, hizmet verdiği 
           milyarlarca insanın PİAR gücünü, çok küçük bir kitleye satış gücüne 
           dönüştürmesi.

Garanti süresinde farklılaşma (Uzun süreli garanti veya ücretsiz bakım)
            Örnek: LG ve Toyota. 
            Ürünlerine güvendiklerini ortaya koymalarının kanıtı ürünlerine uzun 
            süreli garanti vermeleri. Rekabet güçlerini buna borçlular.

Teknolojik öncülükte farklılaşma (Yüksek teknolojik yatırımlar)
           Örnek: Apple ve IBM. 
           Yeni nesil ürünlere olan ilgileri dünyaca malum. Teknolojik yenilikleri 
          İlk ortaya çıkaran bu markaların kısa süre içinde dünyanın ilk beş firma arasında 
          girmesine şaşmamak gerekir.

Müşteri ilişkilerinde farklılaşma (Sadece müşteriyle olan deneyimlere odaklanmak)
            Örnek: Walmart. 
            Müşteriye olan yüksek sadakate olan yatırımı, dünyanın neredeyse en büyük 
            gıda zinciri olmasını sağlamıştır.

İnsan kaynaklarında farklılaşma (Entelektüel sermayeye olan yatırım)
           Örnek: 3M ve Microsoft.  
           3M’in misyonu, sadece iki kelime: ‘yeni fikri öldürmüyoruz.’ Dolayısıyla iki 
           markayı da dev yapan şey, kendi içinden aldığı parlak fikirler ve de 
           çalışanlarına duyduğu güven. 

Yüksek kalite yoluyla farklılaşma ( Prestij ürünlerden daha çok kazanmak) 
           Örnek: Rolex. 
           Dünyanın en çok bilinen ve en pahalı satan saat markası. Saati 
           erkeğin mücevheri haline dönüştürmesi farkındalığını oluşturmuştur. 

Düşük fiyat yoluyla farklılaşma (Demonte anlayışın hâkim olması)
Örnek: İKEA. 
Çok çeşit ve en uygun fiyatlı ürün anlayışıyla farkındalık oluşturan marka, belli ölçüde kaliteyi de en uygun verdiğini iddia ediyor. 

Daha iyi hizmet sunmak farklılaşma (İçtenlik ve bilgisi ile sorunlara çözüm)
Örnek: IBM. 
Müşterinin bilmediği ve beklemediği sorunlarına çözüm 
sunan hizmetleriyle farkındalık oluşturmayı başarmıştır.

Müşteriye uyarlanma yoluyla, farklılaşma (müşteriye uygun üretim yaparak)
Örnek: DELL.
Markanın farkındalığı, aracıyı ortadan kaldırmak ve müşteriye uygun 
konfigürasyon yapmış olması.

İddia ederek farklılaşma (Sert iddiaların dayanılmaz cazibesi)
Örnek: Federal Express. 
Farkındalığını overnight (bir gecede) teslimle sınırlandıran ilk kargo şirketi 
olmasıdır ve “overnight” kelimesini kullanarak, hava kargo kullanıcılarının 
zihninde yer etmiştir. FedEx, overnight teslimle eş anlamlı hale gelmiştir. 
 
Müşteriye uygun fiyat ve ürün yapısı (Her müşteri yapısı için ayrı politika)
Örnek: Rent a car. 
Daha ucuz bölgelere daha eski otomobiller kiralayarak rakiplere göre farkındalık oluşturmayı becermiştir.

Seçilen hedefe göre değil maliyetine göre satış (Müşterinin değerini ömür boyu yönetme)
Örnek: BİM. 
Çok düşük kâr yapısıyla sürekli büyüyor. Asıl hedefi ise marka bağımlısı olmayan müşterilere ömür boyu kaliteli satış.  

Müşteriyle sürekli bir araya gelerek farklılaşma (zincir sistem)
Örnek: AVON.
Daha çok ev hanımlarının çalıştığı network satış modeli. Satışçılarının en yakınlarını iknaya dayanan bir anlayış.

Sonuç olarak bir firma inovasyondan aslında neyi amaçlar?
Daha fazla hizmet, 
Satış sonrasına yatırım yapmak,
Servis gücü, 
Müşterinin israfını azaltmak, 
Satın almayı müşteriler adına yapmak,
Müşterinin verimsizliklerini azaltmak, 
Müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmak, 
Müşterinin toplam maliyetlerini azaltacak formüllere odaklanmak.

Siz de bu örneklerin çekiciliğinden etkilenerek geleceği inovasyonla tasarlayın.




 

Bu içeriğe yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    YAZARLAR Tümü
    banner74
    banner75
    E-GAZETE
    • Sanayi Gazetesi, Haberleri, OSB, teknopark, ar-ge, portali, rehberi - 24 Nisan 2017 Manşeti
    • Sanayi Gazetesi, Haberleri, OSB, teknopark, ar-ge, portali, rehberi - 20 Nisan 2017 Manşeti
    ARŞİV
    banner82