23 Haziran 2017 Cuma

RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ II

23 Mayıs 2017, 09:37
RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ II


İnovasyon, kısaca değer yaratan yeni ürün ve hizmet anlamına geliyorsa, o zaman bu değeri nasıl yaratacağımız sorusuna cevap bulmamız gerekiyor.

Cevap bulmanın en pratik yollarından biri, inovasyon yapan firmaların nasıl inovasyon yaptıklarına bakmak. 

İnovasyon yapma yöntemlerine devam ediyoruz:

İnovasyon yöntemi; yer değiştirin: Bir şeyin yerine başka bir şey koymak.
Ürününüzü parçalara ayırın ve bu parçaların yerine çok farklı şeyler koyun. (Mesela, işinizi parçalara ayırarak her bir parçayı farklı tanımlayın.)
Örnek: İlk defa Toyota’nın piyasaya çıkarttığı Hibrit araba.
Bu yöntemle arabayı parçalara ayırmış ve her bir parçaya şu soruyu sormuşlar: Bu parça başka nasıl olabilir veya yerine farklı ne konabilir? Benzinli motor yerine elektrikli motor, konabilir mi? Veya ikisi de aynı anda neden olmasın?
      
İnovasyon yöntemi; küçültün: Kısaca bir şeyin boyutlarını veya anlamını küçültme üzerine uygulanan inovasyon yöntemidir. 
Örnek: Yeni oluşturduğunuz bir föyden memnun kaldıysanız, onu cebe sığacak ebada getirdiğinizde neler olacağını görün.
Yine otomotivde Hint arabası TATA, normal boyutları küçülterek kendi alanında etkisi yüksek olan bir inovasyon yapmıştır.

İnovasyon yöntemi; yerine geçirin: Tekniğin özelliği, farklı sektörden bir özelliği alıp kendi işinizde ve/veya uygulamalarınızda kullanmanızdır. 
Örnek: Bir makyaj firması otomotiv sektöründe kullanılan elektrostatik boyanın kolay çıkmadığını görüyor ve bu tekniği alıp kalıcı makyaj malzemesi üretiyor. 

İnovasyon yöntemi; yeniden düzenleyin: Olan şeyleri alıp tamamen farklı şekilde bir düzenlemek, dizayn etmek. 
Örnek: Çöp kutusunu, masanızın değil de kitaplığın yanına koysak veya elbiseyi hep güzel görünmek için değil sadece dikkat çekmek için giysek nasıl olur?
Boyner, t-box ürününü farklı ambalaj formu ile piyasaya sürdüğünde oldukça ilgi görmüştü. T-box ürünüyle sektörde başarılı bir inovasyona imza atmış oldu.

İnovasyon yöntemi; iddialı varsayımlar: Bu inovasyon tekniğinin amacı, karşılaştığınız problem için ortaya konan temel varsayımları reddederek, engelden uzaklaşmak için kendimizi zorlamaktır.
Gitmekten vazgeçtiğimiz bazı yollardan belki bir sonuç alamayacağız ama böyle yaptığımız için bu yollardan biri mutlaka hedefe ulaşmamızda bize yardımcı olacaktır. 
Örnek: Viyana’da faaliyette olan “Fiyatı sen belirle lokanta” konseptidir. Yani yemeği beğenmediğinizde, para ödemiyorsunuz. 

İnovasyon yöntemi; çarpıtmak: İddialı varsayımlarla bağlantılı bir tekniktir. 
Problemi olduğundan daha büyük hale getirerek veya olduğundan daha basite indirgeyerek ya da problemli alanın temel karakteristiklerini değiştirerek ürün ve/veya hizmetimizde farkındalıklar yapabilirsiniz.
Örnek: Ziferblat Cafe. Ürün veya hizmetin satışı üzerinden değil, dakika üzerinden para ödeme üzerine kurulu olan bu konseptte, sadece kaldığınız süreye para ödüyorsunuz. Bu süre içinde her şey serbest, istediğiniz kadar yiyip, içebilirsiniz.

İnovasyon yöntemi; tersine çevirmek: Yöntem, var olan işleyişinizin tersini düşünmeniz üzerine kurulu.
Örnek: Wii. Bilgisayar oyunu üzerine faaliyet gösteren firma, şu soruyu sormuştur: Neden oyun hep çocukların işi olsun? Sonrasında ise oyun düşkünü çocuklar yerine, her yaştaki kullanıcılar hedeflenmiş ve ortaya büyüklere yönelik büyük bir oyun pazarı çıkmıştır. 
Siz de hangi konunuzu tersine çevirerek ilgi çekecek ürünler ortaya çıkartabilirsiniz?

İnovasyon yöntemi; fantezi ilave et:  Bu yöntemde fantezilerden yola çıkarak gerçeklere doğru ilerlemek esastır. Bu yöntem sayesinde sorunlara pratik çözümler getirilir ve çözüm genişletilebilir. 
Örnek: Ryanair Havayolları. Bir süreden beri ayakta yolcu almaya başlayan firma, rakiplere göre oldukça ilgi görüyor.

İnovasyon yöntemi; büyült: Kısaca bir şeyin boyutlarını veya anlamını büyütmek üzerine uygulanan inovasyon yöntemidir. 
Örnek:  Montblanc kalemleri. Rakiplerine göre kalem çeşitlerini daha tombul yaparak kendi alanında farkındalık oluşturmuş ve müşterilerinin ilgisini çekmeyi başarmıştır.
Siz de ürünlerinizi büyültün veya küçültmeyi deneyin, bakalım nasıl olacak?

İnovasyon yöntemi; birleştir: Ürününüzü ve/veya hizmetinizi başka ürün ve/veya hizmetlerle birleştirmek.
Örnek:  Nescafe’nin üçü bir arada ürünü. Kendi alanında ciddi etki oluşturmuş olan ürün, oldukça başarılı bir “ürün inovasyonudur”
Siz de şöyle düşünün, hangi uyumlu değişkenleri birleştirirseniz “üçü bir arada” etkisi oluşturursunuz?

İnovasyon yöntemi; uyarlayın: Yöntem, yeni bir fikir oluşturmak için mevcut fikirleri başka kavramlarla birleştirmeyi amaçlamaktadır.
Örnek: Backwerk. Alman kökenli fırın zinciri olan firma, ürün sayısını 101 çeşit ile sınırlayarak, hepsini tek fiyat yapısına uyarlamış ve kendi alanında yüksek ilgi çekmeyi başarmıştır.
Yine, iki ya da daha fazla işletmenin, müşterilere özel bir hizmet sunmak üzere bir araya gelmesini ifade eden “çapraz promosyona dayalı pazarlama”, konsepti de buna bir örnektir.
Siz de ürünlerinizi “tek fiyat” yapabilir miydiniz, yapsanız müşteri ve rakipler nasıl tepki verirdi?

İnovasyon yöntemi; versiyonlarını üret: Yöntemin mantığı, ürün ve/veya hizmetlerinizin farklı versiyonlarını diğer sektörlere uyarlayama üzerine kurulu.
Örnek:  Arm Hammer. Karbonat üretimi yapan firmanın kuruluş tarihi, 1846. 

Yakın zamanda batma tehlikesi geçiren firma, kurtuluşu, ürettiği karbonatı farklı sektörlere çok farklı ürün çeşitlerine uyarlayarak bulmuş. 
Siz de düşünün, ürünlerinizi farklı sektörlere kazandırabilir misiniz? Ve bunlar hangi ürün ve hangi sektör olurdu?

Sonuç olarak siz de bu yöntemleri kullanarak inovasyon yapmanın yollarını periyodik şekilde sabırla aramalısınız.


Bu içeriğe yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    YAZARLAR Tümü
    banner74
    banner75
    E-GAZETE
    • Sanayi Haberleri, Organize Sanayi Haberı, OSB, TGB, teknopark, Serbest BÖlge - 20 Haziran 2017 Manşeti
    • Sanayi Gazetesi, Haberleri, OSB, teknopark, ar-ge, portali, rehberi - 12 Haziran 2017 Manşeti
    ARŞİV
    banner82