banner93
Salih KESKİN
Salih KESKİN
İnovasyon Uzmanı
Yazarın Makaleleri
PAZARLAMADA GELİNEN NOKTA, OYUNLAŞTIRMA: ‘NASIL OLDUĞUNU ANLAMADAN SATIN ALMAK’
20. yüzyılın güçlü firmalarından çok azı ayakta kalabildi; dijital piyasalarda söz sahibi olan ise yok gibi bir şey. Bunun temel sebebi; iç işleyişleri ve kaynak dağılımları ile işe alım ve terfi sistemlerinin yeni dünyanın paradigmalarını...
İNOVASYONU DOĞRU OLARAK BİLİYOR MUYUZ?
İnovasyon ürün ve hizmette değişim, yenilik ve farklılık yapmak demektir. En anlaşılır ifade ile yeniliğin ticari değere dönüştürülmesi anlamına gelmektedir. Kavramın ülkemizde telaffuz edilmesi oldukça yeni sayılır; dünyada ise çok...
2017 KÜRESEL İNOVASYON ENDEKSİ’NDE 43. SIRADA OLMAYI NASIL OKUMALIYIZ?
Bir önceki yazımızda yaşlanan sektörler ve akıllanan makinelerden bahsetmiştik. Akıllanan makineleri üreten ülkelerin rekabet endeksindeki yerlerinden bahsetmeye gerek bile yok. İleri teknoloji ürünlerinin ihracatımız içinde payının yüzde...
ÖĞRENEN MAKİNELER VE YAŞLANAN SEKTÖRLER
Yaşlanan sektörler var; tekstil ve turizm sektörü gibi. Bu sektörlerde kârlar minimize olmuş ve müşteriyi ikna etmek de o derece zorlaşmış durumda. Değişim, yenilik ve farkındalık yapmaz, inovasyona para harcamazlarsa işleri zor demektir. ...
3 YENİ SERVET ALANI:  BÜYÜK VERİ, TASARIM, DİJİTAL
Farkında mısınız? Dördüncü sanayi devrimi koşar adım geliyor. Hadi farkındasınız diyelim, peki hazır mısınız? Nereden geldik buraya, bir göz gezdirelim: Endüstri 1.0 – (Birinci sanayi devrimi) Su ve buhar kuvvetinin kullanılması ile...
BİR HAYAL MÜDÜRÜNE İHTİYAÇ DUYMADIĞINIZA EMİN MİSİNİZ?
Dünyanın 2000 sonrası yeni bir döneme girdiği söyleniyor. 2000 sonrası dünya, 2000 öncesi dünyadan birçok açıdan ciddi bir şekilde kopuşu temsil ediyor. Bilgiye çok rahat ulaşılıyor olması ve internet dünyasının bir ahtapot gibi dünyayı...
GELECEĞİ YAKALAYAN FİRMALARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Geleceği yakalayan firmaların ortak özellikleri Marka dünyasının dinlerden ve dini ritüellerden öğreneceği çok şey var. Her marka yöneticisinin dinlerin yarattığı anlam dünyasını incelemesi gerekir. Markanın gizemleri, sembolleri, ritüelleri,...
RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ II
İnovasyon, kısaca değer yaratan yeni ürün ve hizmet anlamına geliyorsa, o zaman bu değeri nasıl yaratacağımız sorusuna cevap bulmamız gerekiyor. Cevap bulmanın en pratik yollarından biri, inovasyon yapan firmaların nasıl inovasyon yaptıklarına...
RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ
İnovasyon, kısaca değer yaratan yeni ürün ve hizmet anlamına geliyorsa, o zaman bu değeri nasıl yaratacağımız sorusuna cevap bulmamız gerekiyor. En iyisi kestirmeden gidelim ve bu soruya cevap bulan firmaların nasıl bulduklarına bir bakalım....
DRAMATİK DÖNÜŞÜMLER ÇAĞI!
Dünya tarihinde insanoğlunun dört bin yılda yaptığından daha fazlası son on yılda kat edildi. Varın siz önümüzdeki on yılı düşünün. Daha düne kadar trend olan piyasa yasaları yerle bir olurken yerini bu hıza uygun olanlara bırakıyor....
İNOVASYONUN DA İNOVASYONA İHTİYACI YOK MU?
İnovasyonun da inovasyona ihtiyacı vardır. Firmanızın inovasyon çalışmalarını yeterli görüp her şey yolunda gidiyor diye düşünmeyin. İnovasyonunda inovasyona ihtiyacı olduğunu unutmayın. Değişim karakteri gereği sürekli bir değişime...
20 YIL ÖNCESİNE KADAR HER ŞEY DAHA BAŞKAYDI
Çok değil daha yirmi yıl öncesine kadar piyasalarda her şey sadeydi... Sonra çeşit arttı, arttı… Daha da arttı... Ta ki her şey birbirinin aynısı olana ve karmaşıklaşmaya başlayana kadar... Ve bu karmaşanın getirdikleri ise; • Aynılaşmak...
‘BİLİŞİM VADİLERİNE’ VE ‘İNOVASYON MERKEZLERİNE’ NEDEN ACİL İHTİYAÇ VAR?
Önümüzdeki beş yıl, geçtiğimiz beş yıldan çok daha çetrefilli ama bir o kadar da değişimlerin akılları durduracak bir şekilde geçeceği biliniyor. Artık bir yılın çok uzun bir süre olduğunu bilmemiz gerekiyor. Ülkemizin bir beş yılımızı...
FİRMAN İÇİN VERDİĞİN KOMUTLAR “DEĞİŞİM TEKERLEĞİNİ” DÖNDÜRMEYE YARASIN
Değişmesi en zor şey olan şeylerin başında alışkanlıkların geldiğini söyler uzmanlar. Bunun firmalar için de geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Ülkemizdeki firmaların büyük kısmının aile firması olduğunu düşündüğümüzde, konu...
BATI’DA İCAT ET DOĞU’DA ÜRET!
Dünya piyasalarının özellikle son yirmi yılda ki durumu, 'batıda icat et, doğuda üret” anlayışına dayanmaktadır. Bu durumun doğal sonucu ise 'icat” edenin toplamdan aldığı payın 'üreten”e göre en az on misli fazla olduğu...
İŞ DÜNYASININ ÇIKIŞ YOLU “OLANAKSIZI DÜŞÜNEBİLMEKTEN” GEÇİYOR!
Elinize bir kazma alın ve geleceği kazmaya başlayın. Bakalım geleceğin karakterine hangi derinlikte ulaşacaksınız! Eğer insanlık tarihinin son üç bin yılını bir saat kadranına yerleştirseydik ve her bir dakika elli yılı temsil etseydi;...
OFİSİNİZİN PENCERESİNDEN DEĞİŞİMİN KARAKTERİNİ KAVRAYAMAZSINIZ!
Değişime olan ihtiyacı azalmış olanlar 'yaşlanan” sektörlerdir! Evet, yaşı ilerleyen sektörler var; yaşlandıkça değişim ve yenileşme ihtiyacı azalan sektörler. En genç sektörler arasında yer alan biyoteknoloji, yazılım, donanım...
AR-GE VE İNOVASYONDA YOL HARİTAMIZ NE OLMALI?
Ar-Ge ve inovasyonda 2023 vizyonuna erişmek için daha alınacak çok yol var. GSYİH' dan Ar-Ge ve inovasyona şu anda yaklaşık 0,8 pay ayrılırken 2023 vizyonunda ise GSYİH' dan 1,6 civarı bir pay ayrılması öngörülmektedir. Son yıllardaki...
ENDÜSTRİ 4.0 DEVRİMİYLE TÜM SÜREÇLER ARTIK DİJİTALE GEÇİYOR!
Dünya Almanya'nın başını çektiği Endüstri 4.0 devrimine doğru hızla giderken Türkiye bu konuda ne durumda? Ülkemizin 2023 inovasyon hedeflerine ulaşması hayal olduğu gibi Endüstri 4.0 devrimi konusunda da tıpkı aynı şeyleri yaşayacağa...
İNOVASYONDA İLKOKUL İKİYE GİDİYORUZ!
'2014 Küresel İnovasyon Endeksi”ne göre ülkemiz dünya inovasyon liginde 54. sırada yerini almış bulunuyor. Endeksi okula giden bir çocuk gibi düşündüğünüzde bu şu demektir: inovasyonda başı çeken ilk beş ülke üniversite 3. sınıfa...
ÜRÜNLER GELİR GİDER, BUGÜNKÜ “DEĞER BİRİMİ” MÜŞTERİ İLİŞKİSİDİR
Üretim artık sorun olmaktan çıkıyor; çıktı. İstediğiniz her şeyi istediğiniz yere yaptırma imkânına sahipsiniz. Dünyada birçok firma üretimden çekilerek satış ve pazarlamaya geçiş yapmış durumda. Firmalarımızın asıl odaklanması...
“MÜŞTERİLERİMİZİN BU KADAR MEMNUN OLMALARININ SEBEBİ, BİZİM O KADAR MEMNUN OLMAMAMIZDIR”
Firmalar için 'özgüven” olmazsa olmaz karakteristik özelliklerden birisi olmalıdır. Bulundukları yeri önemsemeli ve bunu da müşteriye yansıtmaları gerekir. Fakat bu özgüvenin firmayı atalete sürüklememesi için eksik noktalarını...
“DİKEY EKONOMİK REAKSİYONA” GİDEN YOL, AR-GE VE İNOVASYONDAN GEÇER!
Türkiye'de Ar-Ge ve yenilik faaliyetleri hem devlet ve hem de özel sektör tarafından gerçekleştirilmektedir. Ancak, Türkiye deki Ar-Ge faaliyetlerinin yenilik yapma kapasitesi gelişmiş ülkelerle karşılaştırıldığında oldukça düşüktür....
HANGİ ALANDA İNOVASYON YAPABİLİRSİNİZ?
İnovasyon dünyada en fazla yatırım yapılan konulardan bir tanesi. Rakiplerin önüne geçmek için inovasyon yapmaktan başka çareniz yok. Hangi konularda inovasyon yapmak içinse bir inovasyon radarına ihtiyacınız var. 'İnovasyon Radarı”...