banner89
Salih KESKİN
Salih KESKİN
İnovasyon Uzmanı
Yazarın Makaleleri
İNTERNETTEN ÖNCE, İNTERNETTEN SONRA (İ.Ö-İ.S)
İnsanlığa olan etkisi açısından, tarihi yeniden bölümleyebiliriz: İnternetten önce ve internetten sonra olmak üzere. (İ.Ö - İ.S) Neden internetten önce ve internetten sonra? Çünkü: İnsanoğlunun 2000 yılına kadar yaptıklarından daha...
BÜTÜN GELİŞME MANTIKSIZ İNSANA BAĞLI!
Ne demiş İngiliz edebiyatçı George Bernard Shaw; 'Mantıklı insan çevresindeki şartlara uyarken, mantıksız insan çevresindeki şartları kendisine uyduran insandır; onun için bütün gelişme mantıksız insana bağlıdır.” Her sektörde...
İNOVASYON YAŞAM DEĞERİNİZ NEDİR?
İnovasyonda önde olan ülkelerin birinci inovasyon kaynağı çalışanlardır. Ülkemizde ise müşteriler. Müşteriler, neyi yeni ve değişik yapmamız gerektiğini farkında olmadan söylerler. Bu sinyalleri doğru alıp uygulayan firmalar değişime...
NEDEN PATENT, PATENT, PATENT?
Neden, patent, patent, patent? Çünkü patent üretimi, ülkelerin gelişmişlik ölçümlemesinde birinci sırada yer almaktadır. Çünkü çok konuştuğumuz ama bir türlü gereken ilerlemeyi gösteremediğimiz konuların başında gelmektedir. Çünkü...
AR-GE’DE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Ar-ge merkezi sayısı, ülkelerin gelişmişlik göstergeleri içinde yer almaktadır. 2017'nin ilk yarısında Ar-Ge merkezi sayımız 450'ye yakınken, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yıl sonuna kadar 1000 sayısına ulaşmayı kendine...
KİŞİ BAŞINA DÜŞEN ROBOT SAYINIZ KAÇ?
Robotlarla yaşamayı öğrenmeye başlasak iyi olur.   Film gibi algılasak veya neler getireceğini tam kavrayamasak da robotlar yavaş yavaş kapalı mekândan sokağa doğru çıkmaya hazırlanıyorlar. Endüstri devrimlerinin ilk üç tanesi 100'er...
GELECEĞİ RİSK OLARAK GÖRÜYORSANIZ, ÇIKMAZ SOKAĞA GİRMİŞSİNİZ DEMEKTİR!
Geleceği risk olarak görmek sadece bugünün insanına mahsus bir özellik değil. Her devirde insanlar, geleceği, gelişmeyi ve tabii ki değişimi tehlike olarak görmüştür. Bu da aslında anlaşılan bir durumdur; alışılmışın dışında olan...
ENDÜSTRİ 5.0’A HAZIR MIYIZ?
Artık teknolojideki gelişmeler sabit bir hızda ilerlemiyor, aksine yüksek ivme kazandı. Bunu daha iyi anlayabilmek için endüstri devrimlerinin kronolojisine bakmamız yeterli: Endüstri 1.0: Su ve buhar gücünün keşfi ve ilk makineler (1780'ler)....
BİR TREN VAGONUNU, BUZDOLABI İLE BİRLEŞTİRİRSENİZ NE ELDE EDERSİNİZ?
İnovasyon, yeniliğin ekonomik ve sosyal bir faydaya dönüşmesi anlamına gelirken, Türk Dil Kurumu inovasyonu üç kelime ile adlandırdı: Değişim, yenilik ve farklılık. Değişime örnek olarak, Dominos Pizzayı verebiliriz. Marka olmasını hızlı...
İNOVASYON, GÜNDE 25 DAKİKA ‘İŞİMİ DAHA FARKLI NASIL YAPABİLİRİM’ DİYE KENDİNE ZAMAN AYIRMAKTIR
İnovasyon üzerine uzun süredir yazıyoruz, konuşuyoruz. Amacımız değişime açık olmayan ‘düşünme' şeklimizi, yaklaşım biçimlerimizi biraz olsun esnetebilmek ve daha yenilikçi düşünmenin yolunu açmak. Çünkü esnek olmak ayakta...
PAZARLAMADA GELİNEN NOKTA, OYUNLAŞTIRMA: ‘NASIL OLDUĞUNU ANLAMADAN SATIN ALMAK’
20. yüzyılın güçlü firmalarından çok azı ayakta kalabildi; dijital piyasalarda söz sahibi olan ise yok gibi bir şey. Bunun temel sebebi; iç işleyişleri ve kaynak dağılımları ile işe alım ve terfi sistemlerinin yeni dünyanın paradigmalarını...
İNOVASYONU DOĞRU OLARAK BİLİYOR MUYUZ?
İnovasyon ürün ve hizmette değişim, yenilik ve farklılık yapmak demektir. En anlaşılır ifade ile yeniliğin ticari değere dönüştürülmesi anlamına gelmektedir. Kavramın ülkemizde telaffuz edilmesi oldukça yeni sayılır; dünyada ise çok...
2017 KÜRESEL İNOVASYON ENDEKSİ’NDE 43. SIRADA OLMAYI NASIL OKUMALIYIZ?
Bir önceki yazımızda yaşlanan sektörler ve akıllanan makinelerden bahsetmiştik. Akıllanan makineleri üreten ülkelerin rekabet endeksindeki yerlerinden bahsetmeye gerek bile yok. İleri teknoloji ürünlerinin ihracatımız içinde payının yüzde...
ÖĞRENEN MAKİNELER VE YAŞLANAN SEKTÖRLER
Yaşlanan sektörler var; tekstil ve turizm sektörü gibi. Bu sektörlerde kârlar minimize olmuş ve müşteriyi ikna etmek de o derece zorlaşmış durumda. Değişim, yenilik ve farkındalık yapmaz, inovasyona para harcamazlarsa işleri zor demektir. ...
3 YENİ SERVET ALANI:  BÜYÜK VERİ, TASARIM, DİJİTAL
Farkında mısınız? Dördüncü sanayi devrimi koşar adım geliyor. Hadi farkındasınız diyelim, peki hazır mısınız? Nereden geldik buraya, bir göz gezdirelim: Endüstri 1.0 – (Birinci sanayi devrimi) Su ve buhar kuvvetinin kullanılması ile...
BİR HAYAL MÜDÜRÜNE İHTİYAÇ DUYMADIĞINIZA EMİN MİSİNİZ?
Dünyanın 2000 sonrası yeni bir döneme girdiği söyleniyor. 2000 sonrası dünya, 2000 öncesi dünyadan birçok açıdan ciddi bir şekilde kopuşu temsil ediyor. Bilgiye çok rahat ulaşılıyor olması ve internet dünyasının bir ahtapot gibi dünyayı...
GELECEĞİ YAKALAYAN FİRMALARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Geleceği yakalayan firmaların ortak özellikleri Marka dünyasının dinlerden ve dini ritüellerden öğreneceği çok şey var. Her marka yöneticisinin dinlerin yarattığı anlam dünyasını incelemesi gerekir. Markanın gizemleri, sembolleri, ritüelleri,...
RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ II
İnovasyon, kısaca değer yaratan yeni ürün ve hizmet anlamına geliyorsa, o zaman bu değeri nasıl yaratacağımız sorusuna cevap bulmamız gerekiyor. Cevap bulmanın en pratik yollarından biri, inovasyon yapan firmaların nasıl inovasyon yaptıklarına...
RAKİPLERE FARK ATACAK İNOVASYON ÇEŞİTLERİ
İnovasyon, kısaca değer yaratan yeni ürün ve hizmet anlamına geliyorsa, o zaman bu değeri nasıl yaratacağımız sorusuna cevap bulmamız gerekiyor. En iyisi kestirmeden gidelim ve bu soruya cevap bulan firmaların nasıl bulduklarına bir bakalım....
DRAMATİK DÖNÜŞÜMLER ÇAĞI!
Dünya tarihinde insanoğlunun dört bin yılda yaptığından daha fazlası son on yılda kat edildi. Varın siz önümüzdeki on yılı düşünün. Daha düne kadar trend olan piyasa yasaları yerle bir olurken yerini bu hıza uygun olanlara bırakıyor....
İNOVASYONUN DA İNOVASYONA İHTİYACI YOK MU?
İnovasyonun da inovasyona ihtiyacı vardır. Firmanızın inovasyon çalışmalarını yeterli görüp her şey yolunda gidiyor diye düşünmeyin. İnovasyonunda inovasyona ihtiyacı olduğunu unutmayın. Değişim karakteri gereği sürekli bir değişime...
20 YIL ÖNCESİNE KADAR HER ŞEY DAHA BAŞKAYDI
Çok değil daha yirmi yıl öncesine kadar piyasalarda her şey sadeydi... Sonra çeşit arttı, arttı… Daha da arttı... Ta ki her şey birbirinin aynısı olana ve karmaşıklaşmaya başlayana kadar... Ve bu karmaşanın getirdikleri ise; • Aynılaşmak...
‘BİLİŞİM VADİLERİNE’ VE ‘İNOVASYON MERKEZLERİNE’ NEDEN ACİL İHTİYAÇ VAR?
Önümüzdeki beş yıl, geçtiğimiz beş yıldan çok daha çetrefilli ama bir o kadar da değişimlerin akılları durduracak bir şekilde geçeceği biliniyor. Artık bir yılın çok uzun bir süre olduğunu bilmemiz gerekiyor. Ülkemizin bir beş yılımızı...
FİRMAN İÇİN VERDİĞİN KOMUTLAR “DEĞİŞİM TEKERLEĞİNİ” DÖNDÜRMEYE YARASIN
Değişmesi en zor şey olan şeylerin başında alışkanlıkların geldiğini söyler uzmanlar. Bunun firmalar için de geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Ülkemizdeki firmaların büyük kısmının aile firması olduğunu düşündüğümüzde, konu...