Hakan AKGÜL
Hakan AKGÜL
Yazarın Makaleleri
MÜŞTERİNİN İHTİYACINI TAM OLARAK ANLAMAK VE DEĞER SUNUMU - 1 (TANI MODELİ)
Yalın düşüncenin odağı müşteri, hedefi ise israfı bulup yok ederek firma kaynaklarını açığa çıkarmaksa (kârlılığı arttırmak), o halde firmaların asli işi ürün ve hizmetlerini müşterinin bugün var olan gerçek ihtiyaçları ile...
KANO MODELİ: MÜŞTERİYİ KENDİNDEN İYİ TANIMAK - 2
(Ürün ve hizmette, 'olması gereken” ile 'farklılaştıran” özellikleri ayrıştırmak) Geçen yazımızda KANO Modelinin tanıtımını ve kategorilerini yazmıştık. Bu yazımızda modelim şirkete katkılarını anlatacağız. Segmentasyon...
KANO MODELİ: MÜŞTERİYİ KENDİNDEN İYİ TANIMAK (1)
Dr. Noriaki Kano tarafından geliştirilen model, müşteri tatminini anlamak ve ürün/hizmet özellikleriyle bağını kurmak amacını güder. Ülkemizde henüz yeterince ilgi görmemiştir. Bizim tespitlerimize göre, 'müşterisi için değeri tanımlamak,...
ÇALIŞANIN YAPTIĞI İŞ VE BEYAZ YAKALI VERİMLİLİĞİ
Frederick Taylor 1880'li yıllarda üretim işlerinde verimliliği arttırmayı hedefleyen çalışmalar yaptı. 1930'lu yıllarda Henry Ford seri üretim sistemini olgunlaştırdı. 1950'lerde Edwards Deming ve Shewhart üretimde kaliteyi...
YENİ HİZMET VE ÜRÜN GELİŞTİRME (SATIŞ VE PAZARLAMA GÖZÜYLE YALIN UYGULAMALAR)
Şirketler bulundukları sektöre göre ürün, hizmet, yazılım üretir ve müşteriye sunarlar. Bu üretim; bir müşteri talebinin, pazara bir yenilik sunma düşüncesinin ya da rakibi takip etme gayretinin sonucu olabilir. Hizmet ve ürün geliştirme...
ŞİRKETLERİ BAŞARIYA GÖTÜREN “YALIN İLETİŞİM” VE “İLİŞKİ YÖNETİMİ”
Hayatta pek çok konuda bir metoda ihtiyacımız oluyor. Doğru metodu olanlar geleceği daha iyi planlıyorlar, değişim ve gelişim sürecini sürekli aktif tutabiliyorlar. Bazı konularda kendi metodumuzu geliştiriyoruz bazen bir metodu alıp uyguluyoruz....
YENİ HİZMET VE ÜRÜN GELİŞTİRME (SATIŞ VE PAZARLAMA GÖZÜYLE YALIN UYGULAMALAR)
Şirketler bulundukları sektöre göre ürün, hizmet, yazılım üretir ve müşteriye sunar. Bu üretim; bir müşteri talebinin, pazara bir yenilik sunma düşüncesinin ya da rakibi takip etme gayretinin sonucu olabilir. Hizmet ve Ürün Geliştirmek...
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME – KAİZEN
Yalın şirkette herkes problem çözme tekniklerini kullanarak kendi süreçlerinde operasyonel iyileştirmeler yapmalıdır. Satış Pazarlama takımları da kendi süreçlerini iyileştirmeli, problemlerini çözmeli ve 5S uygulamalıdırlar. Kendi iyileştirmeleri...
HEDEF MALİYET (TARGET COSTİNG)
Hedef maliyetin amacı, şirketin yalın dönüşüm çabalarını müşteri için değere göre yönlendirmektir. Bunu sağlamak, 'ürün değer akışları ve süreçlerle müşteri için değerin yaratılması” kavramını uygulamayı gerektirir....
SATIŞI DEĞER AKIŞLARI İLE BÜTÜNLEŞTİRMEK
Değerli okuyucularım; bu hafta kaleme almış olduğum yazımda satış pazarlamanın şirketlerin devamlılığında oynadığı rolü, işbirliği faktörünü, değer akışını ve finansal planlama süreçlerini ön plana çıkaracağım: Satış Pazarlama...
ŞİRKETLERDE ALTIN FORMÜL; TAKIM ÇALIŞMASI
Bu haftaki yazımda, siz okuyucularıma takım çalışması, satış süreçleri ve performans ölçümüyle ilgili bilgi vereceğim. Pek çok firma satış ekiplerini bireysel ücret ve primlerle motive eder. Bu durum satıcıyı yüksek prim almak için...
DEĞER ODAKLI FİYAT HESAPLAMA
Bu haftaki yazımda değer odaklı fiyat hesaplamanın avantajlarının ve talep yönetiminin üzerinde duracağım: Bir kere müşteri için değeri belirledikten ve ürün/hizmetimizle bunu sağladıktan sonra fiyatı artık hesaplayabiliriz. Örneğin;...
HAYAT BOYU MÜŞTERİ
Satış pazarlama bir süreçtir. Hedeflenmiş faaliyetler ve bunların gelişimini ölçen sistemleri içermesi gerekir. Sürecin ana hedefi; satılan ürünün yarattığı faydanın ötesinde, müşterinin en mükemmel 'satın alma ve sahiplik”...
ÜRETİMDE DEĞER YARATMAK
Bu yazımda ürün ve hizmetlerde değer yaratma sürecini işleyeceğim… Rakiplerimizi ne kadar biliyoruz? Ya kime neyi sattığımızı? Müşteri için kıymetli olduğunu düşündüğümüz şeyi yoksa biz mi öyle sanıyoruz? Üretim ve Pazarlama...
Yalın Satış Pazarlama
Bu makalede Yalın Satış Pazarlamanın daha çok üretip satan şirketlere dönük yönü anlatılmıştır. İçerik kavramsaldır. Pratik uygulamalar takip eden makalelerde anlatılacaktır. Yönetici Özeti Bugün şirketlerin dış çevresi mal sahibi...
Şirket Sorunları Nelerdir ve Satış Pazarlamaya Ne Görev Düşer?
Şirketin temel amacı müşteri kazanmak ve karlı satış yapabilmektir. Bir şirketin sorunlarını ve gelecekteki risklerini anlatabilmek için 'deniz yüzeyinde bir tekne ve teknenin alt kısmında su altındaki kayalar” benzetmesini kullanırdık....