Hakan AKGÜL
Hakan AKGÜL
Yazarın Makaleleri
Hangi şirketlerin etkin satış, pazarlama bölümlerine ihtiyac var? Stratejik kararlar ve dönüşüm
Şirket yönetimleri ve hatta satış, pazarlama yöneticileri bile bölümlerin kıymetinin ve potansiyelinin, şirkete katabileceği değerin farkında olmayabilir.  Şirketler kurulduktan sonra bazen zaman içinde sırasıyla şu aşamalardan geçiyor...
Strateji çalışması ve stratejik plan yapanlara uygulama önerileri
Son dönemde strateji çalışması yaptığımız firmalarda, ki hemen hepsi en az üç beş senedir uygulama içinde olduklarını dile getiriyor, kavram, yayılım, plan ve sonuç almada iyileştirilmesi gereken noktaları birlikte tespit ediyoruz. Kendi...
Eksik ve aceleci şirket dönüşüm projeleriyle ilgili tespitler
Geçen hafta, üretip satan ve binlerce kişiyi çalıştıran bir şirketin YK üyesi ile konuşurken, teklif aldıkları bir danışmanlık projesinden bahsetti ve içeriğini gözden geçirmemi istedi. Söz uçar yazı kalır dedim ve kendisine aşağıdaki...
İnovatif olmak, yeni fikir üretmek, müşterinin sesini stratejiye çevirebilmek Yeni “ürün/hizmet/süreç, iş modeli”oluşturmak
Değer akış haritasıyla “işi” kolaylaştırmak
Görmeyi öğrenmek ve işi daha 'kolay, hızlı, iyi ve az kaynakla” yapmak Önceki makalelerde, değer akışı haritalamanın (DAH) farkını ve katkısını aktarmıştık. Bu stratejik ve bilimsel araç ile iş sonuçlarınızı radikal şekilde...
Değer akışı haritalamanın (DAH) farkı
Biz yeni tanıştığımız şirketlerde Değer Akışı Haritalama (DAH) bahsini açtığımızda, bazı şirketler, 'Evet, biz de bunları uyguluyoruz” diyorlar. Şimdi size aşağıda iki şekil göstereceğim; bunlardan soldaki 'iş akış...
İş akışını iyileştirmek için değer akışı haritalama
Stratejik, bölümler arası yönetim aracı Şirkette iş akışını iyileştirmek aslında operasyonu iyileştirmektir; ilk seferde doğru yapmak, işi kolaylaştırmak, teslimat hızını arttırmak, kapasiteyi yatırım yapmadan arttırmak, stokları...
EKONOMİK DALGALANMAYLA MÜCADELE EDEN ŞİRKETE TAVSİYELER
Türkiye kritik bir dönemden geçiyor ve şirketler bundan etkileniyor. 1994 yılı ve ardından Anayasa fırlatma krizlerinde şirket yönetiminde olduğum dönemleri hatırladım. Hafta sonu bir müşterim, 'Bu dönemde, şirkette nasıl bir acil...
İŞ AKIŞINI VE İŞİ İYİLEŞTİRMEK
Operasyonel iyileştirmenin kısa tanımı; işi 'ilk seferde, tam zamanında, her seferinde doğru ve zamanla daha kısa sürede yapmak” olabilir. Buna motivasyon ve iş güenliğini ekleyebiliriz.  Şirket içinde operasyonlar pek çok değer...
HEDEF, STRATEJİ, PLAN VE YAYILIMI ÜZERİNE
Az sayıda şirket duydum ve gördüm; Bilimsel bir gelecek öngörüsü ortaya koyan, Rakamsal hedeflerin dışında bilinçli, stratejiyle ilişkili ve bilimsel 'çalışan gelişimi” hedefleri belirleyen, Gerçek bir stratejiye sahip, Kaynaklarıyla...
VERİMLİ VE ETKİN BAYİ (SERVİS, MAĞAZA, ŞUBE) YÖNETİMİ VERİMLİ VE ETKİN OLMAK İÇİN MÜCADELE
Bugünkü rekabet ortamında 'ana firma-bayi” ilişkisinin aslında bir iş ortaklığı olduğunu, karşılıklı güvene dayalı kuvvetli bir bağa ihtiyaç duyulduğunu anlamak ve kabullenmek gerekir. Bu ilişki ve iletişim seviyesine ulaşmak...
YALIN SATIŞ: BİLİMSEL SATIŞA DÖNÜŞÜM
Satış ve pazarlama fonksiyonlarından beklentiler artmaktadır: Müşteri için mükemmel hizmet üretsin, daha karlı olsun, Mevcut müşteriyi elde tutsun, daha çok sipariş alsın, yeni müşteri kazansın, Satış ve pazarlama arasında tam bir uyum...
DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ TASARIM DÜŞÜNCESİNİ ÖĞRENİN
Tasarım kavramını yalnızca ürün ve hizmet kapsamıyla değil, hayatımızın insan odaklı her alanında düşünmek gerekir: Süreçler, satış kampanyası, stratejik plan, bir excel tablosu - bir PPT sunum - sunum içinde bir slayt hazırlamak, ev-ofis-masa...
İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASINA İTİRAZ EDEN “BAŞARILI” SATICI
O gün şirkette, satış bölümünün işlerini tanımlama ve problemleri anlama çabasındaydık. Şirkette mevcut olan satış ekibiyle de biraraya gelip yalın uygulamaları anlattık. Süreç odaklı iyileştirme, bilimsel metot ve görsel yönetim...
GÖRSEL YÖNETİM (GÖRSEL PANOLAR) İLE İYİLEŞTİRMEK VE GELİŞTİRMEK
Yazıyı okuyanlar aman bizi teknoloji ve yazılım karşıtı sanmasınlar diye, böyle bir paragraf ile giriş yapmayı tercih ettim. Zira görsel yönetim, sanayi firmalarının küçük bir kısmı hariç hizmet sektörü de dahil olmak üzere pek bilinmiyor....
BİR GRUP ŞİRKET SAHİBİYLE, YALIN UYGULAMALAR’IN “İNSANA SAYGI” İLKESİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER
Bir davet üzerine, iş adamlarının sektörel periyodik toplantılarından birine katıldım. Dernek çalışmalarıyla ilgili kısa bilgilendirmeler yapıldıktan sonra söz, odağı insan olan Yalın Yönetim ve Uygulamalar'a geldi. Kısa bir sunumun...
"MAVİ OKYANUS TUVALİ ÇALIŞIYORUZ AMA ARTIK YENİ FİKİR ÇIKMIYOR, TAKILDIK! SİZCE NEDEN?"
Bu soruyu bana soran yöneticiyi ve çalıştığı şirketi düşündüğümde, Mavi Okyanus uygulamasında metot hatası yapacakları ihtimalini vermedim. Büyük olasılıkla problem daha derindeydi. Öncelikle 'Mavi Okyanus Stratejisi” çalışmaları...
ÜRÜN YÖNETİMİ VE YALIN ÜRÜN GELİŞTİRME
Bu başlık günümüz dünyasında artık çok önemli olup, Yalın Enstitüler Birliği olarak (LGN) üzerinde hassasiyetle durduğumuz konudur. Aslında henüz dünya markası üretememiş olan ülkemizin, mevcut şirketlerimizin ve tüm girişimcilerin...
SATIŞ HUNİSİNDEN KAÇAN SATIŞLARI ÖNLEMEK
Satış hunisi aslında bir süreci, aşağı doğru ilerleyen aşamaları ise süreç adımlarını temsil eder. Huninin daha geniş olan üst kısmında pazarlamanın etkisi, daralan alt kısmında ise satışın aldığı sonuçlar olur. Huninin ağzı...
İHRACATINI ARTTIRMAK İSTEYEN KOBİ’LERE MEKTUP
Literatürde yapılan araştırmaya göre şirketlerin yaşam süresi Almanya'da 18, Fransa'da ise 9 yıla kadar inmiştir. Türkiye'de ise işletmelerin yüzde 80'i beşinci yılına, yüzde 96'sı onuncu yılına ulaşamıyor. Dünya...
DAHA VERİMLİ VE ETKİN BİR SATIŞ VE PAZARLAMAYA GİDEN YOL
Bu sefer bol görsel kullanarak mesajımı aktarmaya gayret edeceğim. Her iş kendini oluşturan adımlardan oluşur. Her adım önemlidir zira her birini çalışanlar gerçekleştirir. Her çalışan yaptığı işten keyif almalı, mutlu olmalıdır....
SATIŞ SONUÇLARINI İYİLEŞTİRMEK İÇİN NEYİ FARKLI YAPMALIYIZ?
KONFOR ALANINDA KALIYORSAK İŞİMİZİN GELECEĞİ TEHLİKEDE!
İster ana firma ister bayi olalım, işimizin dinamikleri neredeyse her sene değişiyor. Şirket sahibi ya da üst yönetimi olarak, 'Biz bu işi biliyoruz, sıfırdan aldık bu hale getirdik, bundan sonra da yine aynen devam ederiz!” demek ve zamanı...
TAKIM OLABİLEN ÇALIŞANLAR, KÂRLI ŞİRKETLER
Makaleye 'Takım nedir?” sorusu ve tanımı ile başlamak yerine doğrudan gireceğim. İşiniz şirketlerde problem çözme metodunu yaygınlaştırmak ve performansı arttırmak olursa, eninde sonunda geleceğiniz durak başlıkta belirtilen konu...