banner110
Hakan AKGÜL
Hakan AKGÜL
Yazarın Makaleleri
İŞ AKIŞINI VE İŞİ İYİLEŞTİRMEK
Operasyonel iyileştirmenin kısa tanımı; işi 'ilk seferde, tam zamanında, her seferinde doğru ve zamanla daha kısa sürede yapmak” olabilir. Buna motivasyon ve iş güenliğini ekleyebiliriz.  Şirket içinde operasyonlar pek çok değer...
HEDEF, STRATEJİ, PLAN VE YAYILIMI ÜZERİNE
Az sayıda şirket duydum ve gördüm; Bilimsel bir gelecek öngörüsü ortaya koyan, Rakamsal hedeflerin dışında bilinçli, stratejiyle ilişkili ve bilimsel 'çalışan gelişimi” hedefleri belirleyen, Gerçek bir stratejiye sahip, Kaynaklarıyla...
VERİMLİ VE ETKİN BAYİ (SERVİS, MAĞAZA, ŞUBE) YÖNETİMİ VERİMLİ VE ETKİN OLMAK İÇİN MÜCADELE
Bugünkü rekabet ortamında 'ana firma-bayi” ilişkisinin aslında bir iş ortaklığı olduğunu, karşılıklı güvene dayalı kuvvetli bir bağa ihtiyaç duyulduğunu anlamak ve kabullenmek gerekir. Bu ilişki ve iletişim seviyesine ulaşmak...
YALIN SATIŞ: BİLİMSEL SATIŞA DÖNÜŞÜM
Satış ve pazarlama fonksiyonlarından beklentiler artmaktadır: Müşteri için mükemmel hizmet üretsin, daha karlı olsun, Mevcut müşteriyi elde tutsun, daha çok sipariş alsın, yeni müşteri kazansın, Satış ve pazarlama arasında tam bir uyum...
DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ TASARIM DÜŞÜNCESİNİ ÖĞRENİN
Tasarım kavramını yalnızca ürün ve hizmet kapsamıyla değil, hayatımızın insan odaklı her alanında düşünmek gerekir: Süreçler, satış kampanyası, stratejik plan, bir excel tablosu - bir PPT sunum - sunum içinde bir slayt hazırlamak, ev-ofis-masa...
İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASINA İTİRAZ EDEN “BAŞARILI” SATICI
O gün şirkette, satış bölümünün işlerini tanımlama ve problemleri anlama çabasındaydık. Şirkette mevcut olan satış ekibiyle de biraraya gelip yalın uygulamaları anlattık. Süreç odaklı iyileştirme, bilimsel metot ve görsel yönetim...
GÖRSEL YÖNETİM (GÖRSEL PANOLAR) İLE İYİLEŞTİRMEK VE GELİŞTİRMEK
Yazıyı okuyanlar aman bizi teknoloji ve yazılım karşıtı sanmasınlar diye, böyle bir paragraf ile giriş yapmayı tercih ettim. Zira görsel yönetim, sanayi firmalarının küçük bir kısmı hariç hizmet sektörü de dahil olmak üzere pek bilinmiyor....
BİR GRUP ŞİRKET SAHİBİYLE, YALIN UYGULAMALAR’IN “İNSANA SAYGI” İLKESİ ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER
Bir davet üzerine, iş adamlarının sektörel periyodik toplantılarından birine katıldım. Dernek çalışmalarıyla ilgili kısa bilgilendirmeler yapıldıktan sonra söz, odağı insan olan Yalın Yönetim ve Uygulamalar'a geldi. Kısa bir sunumun...
"MAVİ OKYANUS TUVALİ ÇALIŞIYORUZ AMA ARTIK YENİ FİKİR ÇIKMIYOR, TAKILDIK! SİZCE NEDEN?"
Bu soruyu bana soran yöneticiyi ve çalıştığı şirketi düşündüğümde, Mavi Okyanus uygulamasında metot hatası yapacakları ihtimalini vermedim. Büyük olasılıkla problem daha derindeydi. Öncelikle 'Mavi Okyanus Stratejisi” çalışmaları...
ÜRÜN YÖNETİMİ VE YALIN ÜRÜN GELİŞTİRME
Bu başlık günümüz dünyasında artık çok önemli olup, Yalın Enstitüler Birliği olarak (LGN) üzerinde hassasiyetle durduğumuz konudur. Aslında henüz dünya markası üretememiş olan ülkemizin, mevcut şirketlerimizin ve tüm girişimcilerin...
SATIŞ HUNİSİNDEN KAÇAN SATIŞLARI ÖNLEMEK
Satış hunisi aslında bir süreci, aşağı doğru ilerleyen aşamaları ise süreç adımlarını temsil eder. Huninin daha geniş olan üst kısmında pazarlamanın etkisi, daralan alt kısmında ise satışın aldığı sonuçlar olur. Huninin ağzı...
İHRACATINI ARTTIRMAK İSTEYEN KOBİ’LERE MEKTUP
Literatürde yapılan araştırmaya göre şirketlerin yaşam süresi Almanya'da 18, Fransa'da ise 9 yıla kadar inmiştir. Türkiye'de ise işletmelerin yüzde 80'i beşinci yılına, yüzde 96'sı onuncu yılına ulaşamıyor. Dünya...
DAHA VERİMLİ VE ETKİN BİR SATIŞ VE PAZARLAMAYA GİDEN YOL
Bu sefer bol görsel kullanarak mesajımı aktarmaya gayret edeceğim. Her iş kendini oluşturan adımlardan oluşur. Her adım önemlidir zira her birini çalışanlar gerçekleştirir. Her çalışan yaptığı işten keyif almalı, mutlu olmalıdır....
SATIŞ SONUÇLARINI İYİLEŞTİRMEK İÇİN NEYİ FARKLI YAPMALIYIZ?
KONFOR ALANINDA KALIYORSAK İŞİMİZİN GELECEĞİ TEHLİKEDE!
İster ana firma ister bayi olalım, işimizin dinamikleri neredeyse her sene değişiyor. Şirket sahibi ya da üst yönetimi olarak, 'Biz bu işi biliyoruz, sıfırdan aldık bu hale getirdik, bundan sonra da yine aynen devam ederiz!” demek ve zamanı...
TAKIM OLABİLEN ÇALIŞANLAR, KÂRLI ŞİRKETLER
Makaleye 'Takım nedir?” sorusu ve tanımı ile başlamak yerine doğrudan gireceğim. İşiniz şirketlerde problem çözme metodunu yaygınlaştırmak ve performansı arttırmak olursa, eninde sonunda geleceğiniz durak başlıkta belirtilen konu...
İnsan kaynakları bölümüne yalın bakış
MÜŞTERİNİN (B2B, B2C) SESİNİ STRATEJİYE ÇEVİREBİLMEK
Artık belirsizlik çağındayız. Talep değişkenlik gösteriyor ve teknoloji değişiyor. Şirketler sisli bir yolda otomobil içinde seyahat eder gibi pazarda çabalıyorlar. Başarı bu ortamın getirdiği zorluklarla mücadele ve şartlara uyum yeteneğine...
ÜRÜN VE HİZMET GELİŞTİRME
Şirketler bulundukları sektöre göre ürün, hizmet, yazılım üretir ve müşteriye sunarlar. Bu üretim; bir müşteri talebinin, pazara bir yenilik sunma düşüncesinin ya da rakibi takip etme gayretinin sonucu olabilir. Hizmet ve Ürün Geliştirmek...
ŞİRKETTE İNOVASYONU KİM YAPACAK?
İnovasyonun ürün/hizmet geliştirme ve diğer kavramlarla ilişkisini kurmak Sorular: Çalışanların inovatif düşünebilmesini nasıl sağlayacağız? Şirketin inovasyonu, günlük işin içine katması için ne yapmalıyız? Şirketin, inovasyonu...
İNOVASYON SÜRECİNDE YENİ ŞİRKETLER VE YERLEŞİK ŞİRKETLERİN TUTUM FARKI
İnovasyon süreci vizyon, misyon ve stratejilerin gözden geçirilmesi, müşteriyi, rekabeti anlamak, ürün ve hizmetleri gözden geçirmekle başlar (anlamak, fırsat yakalamak) ve bunun ardından belirlenen önceliklere göre fikir yönetimi (fikir üretme...
YALIN ŞİRKET DEĞERLENDİRMESİ (LEAN COMPANY ASSESSMENT)
Şirketler uzunca bir süredir üretim fonksiyonunda çeşitli iyileştirme projelerine devam etmektedirler. İşçi verimliliğini, makine etkinliğini arttırmaya dönük bu çalışmalar üretim çalışanlarının gelişimine ön ayak olmakta, süreçler...
GÜNLÜK İŞ YÖNETİMİ DOĞRU UYGULANIRSA BÖLÜMLERİN PERFORMANSI ARTACAKTIR
Daha önce yayımladığımız 'Farklı Hiyerarşik Kademeler İçin Birbirini Tamamlayan Yönetim Tarzları” makalesinde günlük iş yönetimi konusuna biraz değinmiş ancak konuyla ilgili daha detaylı bir yazı kaleme alacağımızı dile getirmiştik....
FARKLI HİYERARŞİK KADEMELER İÇİN BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN YÖNETİM TARZLARI
Yönetim kademelerine yükselen çalışanların ya da halihazırda yönetim kademesinde olup bir üst pozisyona terfi edenlerin, bu yeni pozisyondaki yönetim tarzında bir bocalama dönemi yaşadıklarını gözlemlemiş hatta kendimiz de yaşamışızdır....