Özgür EYİOL
Özgür EYİOL
Nova Rekabet Stratejileri Eğitim & Danışmanlık
Yazarın Makaleleri
Başarılı pazarlamanın 6. adımı: “İçselleştirme – 1. Bölüm”
'İnsanlar önemsemedikleri şeyler hakkında konuşmazlar.” Gary Vaynerchuk 1990'lara kadar 'mahalle” kavramı şimdikinden daha derin bir anlama sahipti. Mahalleler, ortak bir lokasyonu paylaşmanın ötesinde sosyalleşme ve dayanışma...
Başarılı pazarlamanın 4. adımı: “İletişim – 3. Bölüm”
'Tüm satıcılar hizmet sunar; zorlayıcı olan, müşterilerinize, hafızalarından silinmeyecek bir deneyimde eşlik etmektir.” Philip Kotler Müşteriye, mesajınızı ilettiğiniz esnada da bir deneyim yaşatıp bunu da kitlelerle paylaşmaya...
Başarılı pazarlamanın 5. adımı: “İkna”
İşin püf noktası tuzun yarım kilosunu 5 dolardan satmak değil, tuzun içine onu bu fiyata değer hale getirecek bir şey katmaktır.” Jack Trout / Al Ries Bir gün bir tüketici, ülkemizde son derece yaygın konfeksiyon zincirlerinden birinden bir...
Başarılı Pazarlamanın 4. Adımı: “İletişim – 2. Bölüm”
'Eğer günün sonunda tüketicileri yaratıcılıkla şaşırtamıyorsak, ikna edemiyorsak, onlara meydan okuyamıyorsak o takdirde CRM ölmüştür, o teknoloji ölmüştür, veritabanı yönetimi ölmüştür.” John A. Lynn Tüketici gözlüğümüzü...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 4. ADIMI: “İLETİŞİM – 1. BÖLÜM”
'Eğer ürününüz müşterinin istediği şey değilse, dünyanın tüm gülümsemelerinin bile size faydası dokunmayacaktır.” Carl Sewell ; Paul Brown 80'lerde, bir firma bir ürününün reklamını televizyonda gösterdiğinde ürünün...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 3. ADIMI: “İMALAT - 2. BÖLÜM”
'Keşif, herkesin gördüğünü görüp kimsenin düşünmediğini düşünmektir.” Albert Von Szent-Györgyi Ford Motor Company'nin ilk yıllarında da tıpkı şimdi olduğu gibi, bazı tedarikçi yan sanayi işletmeleri bulunmaktadır. Ford...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 3. ADIMI: “İMALAT - 1. BÖLÜM”
'Bir tasarımcı yaptığı işin kusursuz olduğunu üstüne ekleyecek bir şeyi kalmadığında değil, içinden çıkaracak bir şeyi kalmadığında anlar.” Saint Exupery 90'ların başında, başta Newton isimli cihazla Apple olmak üzere...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 2. ADIMI: “İNOVASYON – 2. BÖLÜM”
Ülkemizde inovasyon, gittikçe daha çok konuşulan ve üzerinde durulmaya başlanan bir kavram olarak dikkat çekmektedir ancak ne yazık ki anlaşılması ve doğru tanımlanmasına ilişkin kritik sorun ve hususlar bulunmaktadır: 1-    İnovasyon,...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 2. ADIMI: “İNOVASYON – 2. BÖLÜM”
Ülkemizde inovasyon, gittikçe daha çok konuşulan ve üzerinde durulmaya başlanan bir kavram olarak dikkat çekmektedir ancak ne yazık ki anlaşılması ve doğru tanımlanmasına ilişkin kritik sorun ve hususlar bulunmaktadır: İnovasyon, Ar-Ge ile...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 2. ADIMI: “İNOVASYON – 1. BÖLÜM”
'Şans, hazır beyinleri tercih eder.” Louis Pasteur 'Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım edemez.” Montaigne 'Ne aradığını bilmeyen bulduğunuz anlayamaz.” Claude Bernard Eşiniz için yeni bir yüzük alarak ona sürpriz...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 1. ADIMI: “İÇGÖRÜ – 2. BÖLÜM”
'Siz insanlara gösterene kadar, insanlar ne istediklerini bilmezler.” Steve Jobs Müşteriyi anlamak konusunda, büyük veriyi (big data) nasıl işleyeceğimize ilişkin türlü yaklaşımların ortaya koyulduğu ve son derece derin tartışmaların...
BAŞARILI PAZARLAMANIN 1. ADIMI: “İÇGÖRÜ – 1. BÖLÜM”
'İnsanlara sorsaydım daha hızlı atlar yetiştirmemi söylerlerdi.”  Henry Ford İngilizce karşılığı 'insight” olan içgörü kelimesinin -Türk Dil Kurumuna göre dilimizde birbirine yakın üç ayrı tanımı olmakla birlikte-...
BAŞARILI PAZARLAMANIN “6 - İ” ADIMI
Pazarlama kavramı, iş dünyasının tüm diğer dinamikleri gibi, sürekli ve son derece hızlı şekilde değişime uğramaktadır. Günümüzde ortaya çıkan bazı kavram ve uygulamalar, pazarlama literatürünü, geri dönülemez ve son derece yoğun...
REKABET ÜSTÜNLÜĞÜNÜN YENİ KURALLARI
Siyah-beyaz olanlarıyla başladı televizyon maceramız. Televizyonda siyah-beyaz bir program izleyen herkesin aklına şu soru kendiliğinden geliyordu: 'Bu televizyon renkleri de gösterse nasıl olur?” Aşikâr olan bir ihtiyaç söz konusuydu;...
Ürün çevresi inovasyonu
Ürün çevresi inovasyonu Yıl 1939, yer ABD. Büyük Buhran'ın yaralarını henüz tam olarak saramamış olan ABD vatandaşları, İkinci Dünya Savaşı'nın da patlak vermesiyle ciddi anlamda fakirlikle yüz yüze gelmiştir. Toplumun geneline...
EN ETKİLİ PAZARLAMA: YARALAMAYAN MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
9 yaşındaki çocuk karne hediyesi olarak kendisine alınacak oyuncak için çok heyecanlı. İnternet ortamında daha ucuz olduğu halde birkaç gün beklememek için, istediği oyuncağı, anne-babasına mağazadan aldırıyor. Eve geliniyor, heyecanla...
MÜŞTERİ DAVRANIŞINDA İNSAN FAKTÖRÜ
Johnny The Bagger (Poşetleme personeli Johnny). Farklılaşmanın nelere kadir olduğunu gösteren down sendromlu, ilham verici bir genç adam… Hikâyesini duymuş olabilirsiniz… Barbara Glanz isimli bir hanım, bir süpermarket zincirinin, müşteri...
ZOR ZAMANLARIN REKABET STRATEJİSİ
'Rekabetçi üstünlükleriniz ürün ve hizmetlerinizde değil onları sağlama şeklinizde saklı olabilir.” J. L. Smith ; W. G. Flanagan Malum olduğu üzere zor zamanlardan geçmekteyiz. Tüm makroekonomik veriler sıkıntılı sinyaller veriyor....
TERCİH EDİLMEK
'Müşteriler, bir değer kendilerine önerilmeden önce, bunu istediklerini bilmeyebilirler.” Edward De Bono Bir enerji içeceği piyasaya çıkarılmadan önce hedef pazar profiline uygun kişilerden ürünü denemeleri isteniyor. Araştırmanın...