banner89
Özgür EYİOL
Özgür EYİOL
Nova Rekabet Stratejileri Eğitim & Danışmanlık
Yazarın Makaleleri
REKABET ÜSTÜNLÜĞÜNÜN YENİ KURALLARI
Siyah-beyaz olanlarıyla başladı televizyon maceramız. Televizyonda siyah-beyaz bir program izleyen herkesin aklına şu soru kendiliğinden geliyordu: 'Bu televizyon renkleri de gösterse nasıl olur?” Aşikâr olan bir ihtiyaç söz konusuydu;...
Ürün çevresi inovasyonu
Ürün çevresi inovasyonu Yıl 1939, yer ABD. Büyük Buhran'ın yaralarını henüz tam olarak saramamış olan ABD vatandaşları, İkinci Dünya Savaşı'nın da patlak vermesiyle ciddi anlamda fakirlikle yüz yüze gelmiştir. Toplumun geneline...
EN ETKİLİ PAZARLAMA: YARALAMAYAN MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
9 yaşındaki çocuk karne hediyesi olarak kendisine alınacak oyuncak için çok heyecanlı. İnternet ortamında daha ucuz olduğu halde birkaç gün beklememek için, istediği oyuncağı, anne-babasına mağazadan aldırıyor. Eve geliniyor, heyecanla...
MÜŞTERİ DAVRANIŞINDA İNSAN FAKTÖRÜ
Johnny The Bagger (Poşetleme personeli Johnny). Farklılaşmanın nelere kadir olduğunu gösteren down sendromlu, ilham verici bir genç adam… Hikâyesini duymuş olabilirsiniz… Barbara Glanz isimli bir hanım, bir süpermarket zincirinin, müşteri...
ZOR ZAMANLARIN REKABET STRATEJİSİ
'Rekabetçi üstünlükleriniz ürün ve hizmetlerinizde değil onları sağlama şeklinizde saklı olabilir.” J. L. Smith ; W. G. Flanagan Malum olduğu üzere zor zamanlardan geçmekteyiz. Tüm makroekonomik veriler sıkıntılı sinyaller veriyor....
TERCİH EDİLMEK
'Müşteriler, bir değer kendilerine önerilmeden önce, bunu istediklerini bilmeyebilirler.” Edward De Bono Bir enerji içeceği piyasaya çıkarılmadan önce hedef pazar profiline uygun kişilerden ürünü denemeleri isteniyor. Araştırmanın...