banner93

TÜRK MALI İMAJI GÜÇLENECEK

Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY®, yurt dışına açılan markalaşma hedefli firmaların dış pazarlarda tutunmasını kolaylaştırıyor. Dünya çapında Türk markalarının oluşmasına hız veren program kapsamında yer alan firmalar, açılacakları her bir ülke için 5 yıllığına desteklenecek.

TÜRK MALI İMAJI GÜÇLENECEK

Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY®, yurt dışına açılan markalaşma hedefli firmaların dış pazarlarda tutunmasını kolaylaştırıyor. Dünya çapında Türk markalarının oluşmasına hız veren program kapsamında yer alan firmalar, açılacakları her bir ülke için 5 yıllığına desteklenecek.

15 Haziran 2017 Perşembe 10:40
TÜRK MALI İMAJI GÜÇLENECEK



KÜRESEL OYUNCULAR

Uluslararası markalaşma potansiyeli olan, Türkiye’nin dış ticaret hacmini arttıran, Türk Malı ürünleri dünya ülkelerine ihraç eden firmalar, Ekonomi Bakanlığı tarafından sunulan marka destek programından faydalanabiliyor. Dünyadaki tek devlet destekli markalaşma programı olan TURQUALITY®, markalaşmayı hedefleyen ihracatçı firmaların üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlayarak uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla küresel bir oyuncu olabilmelerini hedefliyor.

5 YILLIK DESTEK

Ekonomi Bakanlığı, ihracatçı firmaların global pazarda güçlerini arttırabilmeleri için verdiği TURQUALITY® desteğinin kapsamını genişletti. Resmi Gazete’de yayınlanan değişiklikle, TURQUALITY® Programı’nda hedef ülke bazlı destek yaklaşımına geçildi.   Yeni destek kalemlerinin de eklendiği düzenlemeyle, program kapsamındaki firmalar, açılacakları her bir yeni ülke için 5 yıl süresince desteklerden faydalanabilecekler. Tebliğdeki bu yeni anlayış ile firmaların pazar çeşitlendirmesine gitmeleri hedefiyle yeni ülke başına 5 yıl boyunca destek sürdürülecek. Ayrıca, firmalar yeni ülkeye açıldıkları müddetçe, programda kalmaya ve desteklerden yararlanmaya devam edecekler.

KRİTERLER DEĞİŞTİ

Tebliğin getirdiği yeniliklerden biri TURQUALITY® Programı desteklerinden biri olan yurt dışı fuar katılımlarında ise yeni ülke kriteri aranmaması olacak. Firmaların TURQUALITY® Programı içerisinde kalıp kalmayacağı yıllık performans değerlendirmeleri ile belli olacak. Yapılan mevzuat değişikliği ile bazı yeni faaliyetlere ilişkin kalemler de destek programına dahil edildi. Ürün geliştirme konusunda istihdam edilecek mühendis giderleri, ürün teşhir seralarının kira giderleri, depolama hizmetlerine ilişkin giderler, marka tescil yenilemesi ile özellikle ilaç sektörünün talepleri doğrultusunda yurt dışı pazarlara girişte zorunlu olan ruhsatlandırma ve klinik test giderleri destek kapsamına alındı.

EŞZAMANLI DESTEK

Getirilen başka önemli bir yenilik ise TURQUALITY® programında yer alan firmaların Ekonomi Bakanlığınca sunulan diğer birçok farklı destekten faydalanabilmeleri oldu. Firmalar bundan böyle TURQUALITY® destekleri ile eşzamanlı olarak Türkiye Ticaret Merkezi (TTM), yurt içi fuar katılımı, Türk Eximbank ile birlikte yürütülen finansman destekleri, Ur-Ge, küresel tedarik zinciri, ticaret heyeti ve ileri teknolojili şirket satın alma desteği gibi desteklerden faydalanabilecekler. Tebliğ değişikliği ile Turquality/Marka Programını tamamlayan ve dışında kalan firmalar, Ekonomi Bakanlığı tarafından verilen diğer desteklerden de yararlanacaklar.

GENİŞ KAPSAMLI

Türk markalarının desteklenerek “Türk Malı” imajının ve Türkiye’nin itibarının güçlendirilmesini hedefleyen program, firmaların patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamaları, sertifikasyona ilişkin giderleri, moda/endüstriyel ürün tasarımcısı/şef/aşçı istihdamına ilişkin giderleri, tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri, yurt dışı birimlere ilişkin giderleri ve danışmanlık giderlerini destekliyor. Finansal desteklerin yanında; firmaların orta ve üst düzey yöneticilerine Türkiye’nin önemli üniversitelerinde Yönetici Geliştirme Programı kapsamında eğitim de veriliyor.

GÜÇLÜ HEDEFLER

TURQUALITY®, ulusal Türk markalarından lokomotif markalar oluşturmayı ve Türkiye’nin küreselleşme sürecine katkıda bulunmayı, şirketlerin marka gücü ve kurumsal altyapısını güçlendirmeyi, yurt içinde marka bilinci ve farkındalığı yaratmayı ve markalaşmada ivmelendirici rol oynamayı hedefliyor. Ayrıca program kapsamındaki firmalara strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları ile destek olunması, toplam kalite yönetimi ve insan kaynaklarının güçlendirilmesi, Türk firmalarına pazar bilgileri ile ilgili istihbarat desteği sağlanması da programın amaçları arasında yer alıyor.


Son Güncelleme: 19.06.2017 17:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.