banner110

Doğu Anadolu’nun Parlayan Güneşi IĞDIR OSB

Iğdır OSB Bölge Müdürü Hakan Aras, elektrik kesintileri ve doğalgazın getirilememesi gibi sorunların çözüldüğü takdirde Iğdır OSB’nin sanayiciler için cazip hale geleceğini belirterek, “Doğu Anadolu’nun hızla gelişen OSB’lerinden birisi olacaktır” dedi.

Doğu Anadolu’nun Parlayan Güneşi IĞDIR OSB

Iğdır OSB Bölge Müdürü Hakan Aras, elektrik kesintileri ve doğalgazın getirilememesi gibi sorunların çözüldüğü takdirde Iğdır OSB’nin sanayiciler için cazip hale geleceğini belirterek, “Doğu Anadolu’nun hızla gelişen OSB’lerinden birisi olacaktır” dedi.

27 Ekim 2011 Perşembe 12:50
Doğu Anadolu’nun Parlayan Güneşi IĞDIR OSB
Iğdır OSB Bölge Müdürü Hakan Aras, Sanayi Gazetesi’nin sorularını yanıtladı. Iğdır OSB’nin sanayici iş adamları için cazip hale geleceğini ve Doğu Anadolu’nun hızla gelişen OSB’lerinden birisi olacağını söyleyen Hakan Aras, OSB içerisinde yapılan yatırmalarda sanayici iş adamlarına her türlü kolaylıklar sağlandığını ifade etti. OSB sanayicisinin omzundaki yükleri azaltmak için emlak vergilerinin OSB’lere ödenmesi gerektiğini belirten Aras, “Alt ve üst yapıyı, doğalgazı, suyu, kanalizasyon hizmetlerini OSB’lerin kendileri yapıyor. Emlak vergilerinin OSB’lere ödenmesi durumunda OSB sanayicilerinin omzundaki yük azalır” dedi.
 
Bölgeniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
 
Iğdır ilinde sanayileşmenin düzenli, toplu ve planlı bir şekilde gelişmesini sağlamak amacıyla ilimiz merkez bağlı 25.km bulunan Çalpala Köyü hudutları dâhilinde 200 Hektar 106 Adet Tevhit işleminden sonra toplam 105 adet parsel bulunmaktadır. Iğdır OSB iki etaptan oluşmaktadır. Iğdır O.S.B. Müteşebbis Heyetinin yüzde 51 katılım pay ile Iğdır İl Özel İdaresi, yüzde 35 katılım pay ile Iğdır Belediyesi, yüzde 14 katılım payı ile Iğdır Ticaret ve Sanayi Odasının katılımı ile Müteşebbis Heyeti oluşturulmuştur. Bölgenin Altyapı etüt proje yapım çalışmalarının tamamlanmasına müteakip, Iğdır OSB’nin 4.844.900 TL Keşif Bedelli 1.etaba olan 67 Ha alana ait Yol, İçme Suyu, Kanalizasyon, Yağmur Suyu inşaatlarından Alt Yapı Yapımı tamamlanmış olup 20.08.2011 tarihinde Müteşebbis Heyetine teslim edilmiştir
Iğdır Organize Sanayi Bölgesi I.etap alanına ait 2009 yılı Tedaş birim fiyatları ile 820.000 TL 1.Keşif bedeli yapımı tamamlana AG-OG elektrik Uygulama Projesi Yüklenici firma tarafından 1 Aralık 2009 tarihinde Müteşebbis Teşekkül Heyetine teslim edilmiştir. Hali hazırda Iğdır İli Çalpala mevkiinde alt yapısı ikmal edilmiş, “Iğdır trafo merkezi ile OSB arasındaki 20 Km Elektrik Enerji Nakil Hattı (34,5 KV. 2(3*477 MCM) (çift devre), Galvanizli Cıvatalı Demir Direkli) Enerji Nakil Hattı keşif bedeli 2011 BF ile 3.249.520 TL olan Enerji Nakil hattı yüzde 48.32 kırım fiyatı ile 1679,352 TL fiyatla ihale edilmiş olup şuan Enerji Nakil hattı çalışmaları devam etmektedir. Iğdır, Türkiye’nin en doğu noktasında, Doğu Anadolu Bölgesi’nin doğusunda, Ermenistan Nahçıvan (Azerbaycan) ve İran olmak üzere 3 ülke ile sınır olan tek ildir. Iğdır sınır olmasının avantajlarını kapalı kapıları nedeniyle yeterince kullanmamasına rağmen 2010 yılında gerçekleştirdiği 103 milyon dolarlık ihracat ile Doğu Anadolu Bölgesi’nin Hakkâri ve Malatya’dan sonra en fazla ihracat yapan üçüncü ilidir.
 
Bölgenizdeki ulaşım imkânları nasıl?
 
Iğdır’ın iklimi ve düz bir ovada yer alması nedeniyle toplam 206 kilometrelik devlet yolunun 4 mevsim ulaşıma açık olduğu söylenebilir. Bu yolun 164 kilometresi ise sathi kaplamalı bölünmüş yoldur. En önemli karayolu ulaşım koridorları Iğdır-Kağızman-Horasan-Erzurum; Iğdır-Aralık-Dilucu-Nahçıvan; Iğdır-Doğubeyazıt-Gürbulak-İran koridorlarıdır. Bu yolların Kağızman-Horasan arası hariç tamamı bölünmüş yoldur. Iğdır-Tuzluca-Kars yolunun da bölünmüş yol hazırlıkları devam etmektedir. İlde demiryolu ve havayolu ulaşımı 140 kilometre mesafedeki Kars’tan sağlanmaktadır. Bununla birlikte şehir merkezine 15 kilometre mesafedeki Iğdır Havaalanı’nın altyapısı tamamlanmış olup; üst yapısının da Mart 2012’de bitirilerek havaalanının hizmete açılması planlanmaktadır. Bu havaalanını, haftanın sadece 2 günü İstanbul’a uçuşu bulunan Nahçıvan başta olmak üzere Doğubeyazıt ve Kağızman ilçelerinin de kullanması beklenmektedir. Demiryolu konusunda ise Van Gölü nedeniyle kesintiye uğrayan Türkiye-İran-Pakistan demiryolunun Kars-Iğdır-Nahçıvan-Tebriz demiryolu ile sağlanması planlanmaktadır. Bu güzergâhta eksik olan tek kısım 225 kilometrelik Kars-Iğdır-Nahçıvan hattıdır. Projenin uygulama projeleri tamamlanmış olup yapım ihalesine çıkılması beklenmektedir. Havaalanına da oldukça yakın olan Iğdır OSB’de de proje kapsamında bir yükleme boşaltma istasyonunun kurulacaktır
 
Bölgenin ne gibi sorunları var. Yetkili makamlardan talepleriniz neler?
 
Iğdır OSB’nin sorunları içerisinde Elektrik nakil hatlarının eskiliği ve sık sık elektrik kesintilerinin yaşanması, Iğdır Belediye sınırları içerisine kadar alt yapısı ikmal edilmiş Iğdır OSB’ye 32 kilometre mesafede bulunan Türkiye-İran doğalgazın getirilememesi. Bu sorunlar çözüldüğü takdirde Iğdır OSB sanayici iş adamları için cazip hale gelecek ve Doğu Anadolu’nun hızla gelişen OSB’lerinden birisi olacaktır.
 
Bölgeniz yatırımcılara ne gibi imkânlar sunuyor?
 
Öncelikle Iğdır Kafkasya, Orta Asya ve Ön Asya’ya ihracatı hedefleyen firmalara 4 bin TIR’ı ile nakliye avantajı sunmaktadır. Komşu coğrafyayı iyi bilen ve aynı kültürden gelen Iğdır halkı için bu bölgelerle ticari ilişkiler kurmak oldukça kolaydır. Uygun iklimi, düz bir arazide yer alması, 3 ülke ile sınır olması ve uzun vadede Ermenistan kapısının açılma ihtimali, havaalanının açılacak olması, Kars-Iğdır-Nahçıvan demiryolu bağlantısının kurulacak olması, gelişen üniversitesi, altyapı sorunları tek tek çözülen (doğalgaz, şehir şebekesinden ayrı yeni bir elektrik nakil hattı, içme suyu, TIR parkı…) ve diğer bölge illerine göre hızla gelişen OSB’si, son yıllarda artan imalat ve tarıma dayalı sanayi imalathaneleri, sınır ticaretinden yararlanması, Ağrı Dağı gibi turizm değerine sahip olması, bölgenin en hareketli ticari hayatına sahip illerinden birisi olması, 4. derece teşvik bölgesi kapsamında yer alması, OSB’de ücretsiz parsel tahsisinin yapılması, Serhat Kalkınma Ajansı ve diğer kurumların bölgesel hibelerinden yararlanma imkânı gibi avantajlar yatırımcıların dikkatine sunulmaktadır.
Iğdır OSB içerisinde yapılan yatırmalarda sanayici iş adamlarına her türlü kolaylıklar sağlanmaktadır. OSB içerisindeki yatırımcılara bedelsiz arsa tahsisi yapılmakta olup yönetim aidatı, katılım payı ve OSB içerisinde kullanılan su ve diğer giderler için herhangi bir isim adı altında ücret talep edilmemektedir. Bedelsiz Arsa tahsisi OSB uygulama yönetmeliğine göre,  Ekonomi Bakanlığı Teşvik Uygulama ve yabancı sermaye genel müdürlüğünden yatırım teşviki alması şartıyla Gümrük muafiyeti (yurt dişindan ithal edilecek olan makine ve techizat için), KDV İstisnasi, Vergi indirimi, SGK İşveren Muafiyeti, Faiz desteği gibi imkanlar sağlanmaktadır.
 
Bölgenin 2011 yılı hedefleri neler? Bölgeye yönelik ne gibi çalışmalar gerçekleştireceksiniz?
 
Iğdır OSB’si cazip hale getirilmektedir. Bunun için doğalgaz güzergâh belirleme çalışmaları, trafo merkezinden yeni enerji nakil hattının çekilmesi, atık yönetim sistemleri projelerinin hazırlanması gibi faaliyetler yürütülmektedir. Havaalanının yılsonunda açılması ile bölgedeki gelişmelerin daha da hızlanması beklenmektedir. Iğdır’da ihracata yönelik kesme çiçekçilik de dahil seracılığın geliştirilerek katma değeri yüksek tarım ürünlerinin üretilmesine çalışılacaktır. Bölgemiz ve Türkiye için oldukça önemli olan demiryolu ihalesinin de yıl içinde yapılması beklenmektedir. Çağrı merkezi, turizm, lojistik gibi hizmet sektörlerinde; süt, yoğurt, bal paketleme, gofret, bisküvi, dondurma, ayran, meyve suyu, marmelat, yem, gübre, salça, turşu gibi tarıma dayalı sanayi ürünlerinde ve plastik eşya, mobilya, inşaat malzemeleri, metal eşya, tekstil ve hazır giyim gibi ürünlerde önemli gelişmelerin yaşanması beklenmektedir.
 
OSB sanayicisinin omzundaki yükleri azaltmak için emlak vergilerinin OSB’lere ödenmesi gerektiği yönünde OSB yöneticileri görüş belirtiyor. Bu konuyla ilgili sizin düşünceleriniz neler?
 
OSB sanayicisinin omzundaki yükleri azaltmak için emlak vergilerinin OSB’lere ödenmesi gerekmektedir. OSB’lere hizmeti belediyeler getirmiyor. Alt ve üst yapıyı, doğalgazı, suyu, kanalizasyon hizmetlerini OSB’lerin kendileri yapıyor. Buna rağmen emlak vergileri belediyelere veriliyor. Ortada haksız bir kazanç var. Emlak vergilerinin OSB’lere ödenmesi durumunda OSB sanayicilerinin omzundaki yük azalır. OSB Yönetimleri sanayicilerden aidat almak zorunda kalmaz belediyelerin elde etmiş olduğu haksız kazanç da ortadan kalkar
 
Boş OSB’leri doldurmak için OSB’lerde uygulanan arşa teşviki nasıl buldunuz. Uygulanan teşvikin OSB’lere ve sanayicilere sizce ne gibi faydası olacak?
 
Iğdır OSB de 5084 yasa kapsamında arsa tahsisleri yapılmış olup bölgemiz acısından ciddi kazanımlar elde etmiş durumdayız. 4562 sayılı yasanın 9.maddesinin yürürlüğe girmesi ve bu kapsamda uygulanan teşvikleri bölgemizde yatırım yapan yatırımcıların sayısını artırdı.
 
OSB dışı alanların sanayi imarına kapatılması gerektiği yönünde görüşler ifade ediliyor. Bir OSB yetkilisi olarak sizce de OSB dışı alanların sanayiye kapatılması gerekiyor mu? Kapatılırsa ne gibi fayda sağlar.
 
Çevresel unsurları dikkate almak şartıyla sanayici kendisine ait arazide OSB dışında üretim yapabilir. Ancak bu noktada ucuz elektrik, doğalgaz, atık yönetimi, nakliye (yükleme-boşaltma istasyonları), laboratuvar, bazı kurumların (Tarım Müdürlüğü, Sanayi Müdürlüğü gibi) OSB’de hizmet vermesini sağlayacak sistemlerin kurulması, üniversitenin OSB ile bağlantılı olması hatta teknik bölümlerin OSB içinde yer alması, ücretsiz arsanın verilmesi, altyapısı hazır parsellerin sunulması, OSB’nin nitelikli eleman yetiştirme merkezi olması gibi OSB’leri cazip kılacak unsurlara yer verildiği takdirde doğal olarak sanayiciler OSB’de kümelenecektir.
 
Türkiye’deki OSB’lerin haklarını savunmak için kurulan OSBÜK ile OSBDER’in çalışmalarını nasıl buluyorsunuz. Bu kuruluşlarla ilgili OSB olarak beklentileriniz neler?
 
Iğdır OSB olarak birlikten kuvvet doğduğuna inanıyoruz OSBÜK ve OSBDER ‘in taktirle izliyoruz. OSB olarak bu kuruluşlardan beklentilerimiz mevzuat acısından gerekli düzenlemelerin yapılması mevzuatların biraz daha esnetilmesi ve OSB’lerdeki sanayicilerinin önünü mevzuatlarla tıkanmasını önlemektir. Sesimizi duyuran sorunlarımızı paylaşan OSB’leri daha ileriye taşınması için gayret gösteren herkese teşekkür ediyoruz.
 
OSB sanayicileri nitelikli eleman konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyor. Çözüm önerileriniz neler?
 
OSB sanayicileri nitelikli eleman konusunda çok büyük sıkıntılar yaşamaktadır bu durum bölgesel olarak düşünüldüğünde Iğdır OSB’de nitelikli ve tecrübeli elaman sıkıntısı yaşanmaktadır. Bu bölgelerdeki sıkıntıları gidermek mesleki eğitime ağırlık verilmesi, çıraklık daha çok desteklenmesi ve sanayiciler gerekli desteği sağlayarak OSB içerisinde meslek edinme kurslarının oluşturulması gerekmektedir.
 
 
 
 
 
 
OSB KÜNYESİ
OSB Adı:IĞDIR OSB
Kuruluş Yılı:1999
Yönetim Kurulu Başkanı:Amir ÇİÇEK (Vali)
Yönetim Kurulu Üyeleri:Kamil ARSLAN (Tic.Ods.Başk) Hüseyin MALK (Belediye Başk.) Ferhat AKKUŞ(İl Özel İdaresi Genel Sekr) Agit KAYA(İl Meclis Üyesi)
Bölge Müdürü:Hakan ARAS (İnşaat ve Mimar Mühendisi)
Yönetim Sistemi: OSB Müteşebbis Heyeti
Toplam Alan:200 hektardan oluşmaktadır. Hali hazırda 1.etabın 67 hektarın alt yapısı tamamlanmıştır.
Doluluk Oranı: 1 etap doluluk oranı %90
Tahsis Edilen Alan:222,689.00 m2
Tahsis Edilebilir Alan:604,789.00 m2
Parsel Sayısı:105
Parsel Büyüklükleri:67 adet 5000 m2 18 adet 10000 m2 16 adet 15000 M2 1 adet 20000 M2 3 adet 25000 M2 .Toplam 105 parselden oluşmaktadır.
Firma Sayısı:19
İstihdam Sayısı:( şu an itibariyle 100)
En yakın Otoyol: sıfır
En yakın Demiryolu:135
En yakın Liman:Hopa 600 Km
En yakın Gümrük:85 Km
Şehir Merkezine Uzaklık:23 Km
 
 
Son Güncelleme: 19.06.2013 15:21
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.