Aliağa OSB tam kapasiteye geçiyor

Aliağa Kimya İhtisas ve Karma OSB’de mayıs ve haziran aylarında 64 firma tapu aldı. 30 firmanın yakın zamanda yatırımlarına başlayacağı bölgenin 2014 yılının sonuna kadar tamamen dolması bekleniyor.

Aliağa OSB tam kapasiteye geçiyor

Aliağa Kimya İhtisas ve Karma OSB’de mayıs ve haziran aylarında 64 firma tapu aldı. 30 firmanın yakın zamanda yatırımlarına başlayacağı bölgenin 2014 yılının sonuna kadar tamamen dolması bekleniyor.

20 Ağustos 2013 Salı 11:47
Aliağa OSB tam kapasiteye geçiyor
 

    Son yıllarda sıkıntılı bir süreç yaşayan Aliağa Kimya İhtisas ve Karma OSB’nin yıldızı parlamaya başladı. Mayıs ve haziran aylarında 64 firmanın tapu aldığı, dört firmanın ise sıra beklediği bölgede, yaklaşık 30 firmanın yakın zamanda yatırımlarına başlaması bekleniyor. Yatırımların ilk başta 3 bine yakın kişiye iş imkanı sağlaması hedefleniyor. 25 firmanın faaliyet gösterdiği Aliağa OSB’de şu anda bin 500’ü aşkın kişi çalışıyor. Bölgenin tamamen dolması halinde çalışan sayısı 60 bin, ticaret hacmi ise 15 milyar dolar olacak. Aliağa OSB Başkanı Atıl Akkan, PETKİM ve TÜPRAŞ gibi tesisler nedeniyle hammaddeye yakınlık, lojistik avantajlar, yatırımcıya sundukları ideal koşullar nedeniyle bölgeye yerli ve yabancı firmaların ilgisinin arttığına dikkat çekti.

İki ayda 64 firmaya tapu
Son iki ayda 64 firmaya tapu verdiklerini aktaran Akkan, “Bu firmalara toplamda, 930 bin metrekare arsa verdik. Aliağa OSB’nin büyüklüğü 9.5 milyon metrekare. Bunun 4 milyon 3 bini parsellerden oluşuyor. Burada hem yeni, hem de eski katılımcılar var. Ama genel olarak bizi tercih edenler büyük metrekarelerde yer alıyor. Bunların başında Dayan Kimya, Bağ Yağları, Akdeniz Kimya, Terbay, Güngör Plastik ve Eltaş Trafo geliyor. Bölgenin dışında başka kentlerden de yatırımcılar bizi tercih ediyor. Kayserili Çinkom A.Ş. de yatırım için Aliağa OSB’yi seçti. Çinkom, demir çelik tesislerinin bacasından çıkan küllerden çinko üretecek. Bunların yanında önümüzdeki günlerde ses getirecek birkaç yabancı yatırımcıyla sözleşmemiz de olacak” dedi.

“Üretim üssü haline geldi”
Bölgeye olan ilginin temelinde Aliağa’nın Türkiye’nin parlayan yıldızı haline gelmeye başlamasının yattığını ifade eden Akkan, sözlerine şöyle devam etti: “Aliağa önüne geçilemez bir yükseliş içerisinde. Lojistik olarak çok iyi bir noktada. Artık Kocaeli dolmuş durumda. Limanları yetmiyor. Yolları yoğunluğu kaldırmıyor. Arazi yok. Aliağa ise lojistik olarak çok iyi bir noktada. Bölgede 9 liman var. Çandarlı Limanı’nın mendireği bitmek üzere. Yakında rıhtım ihalesi yapılır ve 2014’ün ilk çeyreğinde buraya gemiler yanaşmaya başlar.  Çevreyolu Çandarlı’ya kadar uzatılıyor. Aynı şekilde İZBAN, Devlet Demir Yolları da buraya geliyor. İzmir-İstanbul Otoyolu’ndan Aliağa’ya bağlantı yapılıyor. Öte yandan Aliağa ürettim üssü haline geldi. Elektrik, rüzgar santrallerinin yanına termikler geliyor. Türkiye’deki demir-çeliğin yüzde 58’i burada üretiliyor. PETKİM ve TÜPRAŞ gibi iki dev kurum burada. Bütün bunları bir araya getirdiğinizde, yatırımcının gündemine giriyorsunuz.”

“2014’ün sonuna kadar dolar”
Bu ilgiyle birlikte Aliağa OSB’nin de eksiklerini tamamladığını ifade eden Akkan, yedi olan yıldızın dokuza çıktığını kaydetti. Bölgeyi kimya ve karma olmak üzere iki bölüme ayırdıklarını belirten Akkan, “Şu anda birçok OSB’ye kıyasla daha ekonomik fiyatlarımız var. Karmada 60, kimyada ise metrekaresi 70 Euro. Böyle bir bölge için bu fiyatlar bedava. Yüzde 50’ye yakın bir doluluk oranımız var. 2014’ün sonuna kadar burası tamamen dolar. 2016’ya kadarda burada çalışan sayısı 60 bini bulacaktır. 15 milyar dolarlık da bir ticaret hacmi hedefliyoruz. Ama ağırlıklı ihracat odaklı çalışacak bölge. Şu anda 25-30 firma ve bin 500’ün üzerinde çalışan var” dedi.

Genişlemeye karşıyım
Aliağa OSB’nin 2014 sonunda tamamen dolmasının ardından genişleme düşüncelerinin bulunmadığını ifade eden Akkan, “Ben OSB’lerin genişleme taraftarı değilim. Yalım Erez’in bakanlığı döneminde, İzmir’de 17 tane OSB ilan ettirdik. Amacımız, çevre ilçelerden kent merkezine olan göçü önlemekti. Bunu bugün başardığımızı görüyorum. Artık insanlar, Tire’deki OSB’de çalışıyor ve orada yaşıyor. Ama sürekli OSB’leri büyütürsen, bir süre sonra işçi bulamaz hale geliyorsun. Bugün, İzmir’den her sabah 10 bin kişi Manisa’ya otobüslerle çalışmaya gidiyor. Sonra da Manisa dördüncü, İzmir birinci bölge oluyor. Bu haksızlık. İşçi bulunmuyor orada, buradan gidiyor. Bu ek maliyet. Ama sen hala oraya teşvik veriyorsun. Biz Manisa yüzünden çok sıkıntı çektik. 2008-2012’de buradan oraya giden çok firma oldu. Bu yıl sadece 8 milyon lira buradan giden firmalara para verdik” dedi.

Son Güncelleme: 20.08.2013 11:49
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.