Sanayici OSB’yi tercih etmeli

OSB dışında da faaliyet gösteren bir sanayi tesisinin yöneticisi olarak yeni yatırım yapacak sanayicilere, OSB’leri öneren Gebze Plastikçiler OSB Başkan Vekili Melih Karakaş, bunun toplum içinde yaşamanın imkânlarından faydalanabilmek için önemli olduğunu söyledi.

Sanayici OSB’yi tercih etmeli

OSB dışında da faaliyet gösteren bir sanayi tesisinin yöneticisi olarak yeni yatırım yapacak sanayicilere, OSB’leri öneren Gebze Plastikçiler OSB Başkan Vekili Melih Karakaş, bunun toplum içinde yaşamanın imkânlarından faydalanabilmek için önemli olduğunu söyledi.

04 Şubat 2012 Cumartesi 15:57
Sanayici OSB’yi tercih etmeli


  Gebze Plastikçiler OSB Başkan Vekili Melih Karakaş, Sanayi Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Şenol Aydın’a konuştu. Aynı zamanda Kocaeli Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı görevini de yürüten Melih Karakaş, Devletin özellikle yatırımcı bulma konusunda sıkıntı çeken OSB’lere yönelik arsa tahsisi uygulamasını doğru bulduğunu ifade etti. Karakaş, “OSB’ler kanununda ki şartları gerçekleştirmek mecburiyetindeyiz. Eğer bu kanun varsa birinci arsa tahsisinden sonra takriben 3 yıl sonra işletmenin çalışması gerekiyorsa bu kanun geçerli olduğu sürece yapılanlar doğrudur. Burası arsa spekülasyonları için ayrılmış bir bölge değildir. Sanayici arsa arıyor, tarım alanlarını sanayiye tahsis etmek mecburiyetinde kalıyorsunuz. Ama buradaki araziler 10-15 sene boş bekliyor. “Buna hiçbir vatandaşımızın dursun diyecek hali yoktur” dedi. Bunun doğru bir uygulama olduğunu ve bir an önce hızlandırılması gerektiğini söyleyen Karakaş,  bizim bölgemizde dâhil olmak üzere her taraf için ve bazı bölgelerde de OSB’ler yeterli alaka görmüyorsa onun üzerinde de fazla ısrar edilmemesi gerektiğini bildirdi. Karakaş, “Bazı yörelerimizde OSB alanları bomboş, oraya yatırılan paralara yazıktır. Bu OSB’lere yapılan harcamalar müteşebbislerden çıkıyor. Bugünkü sıkıntı içinde iken bir de oradaki bölgelere yatırım yapmanın anlamı yoktur. Çekiciliği fazla olan OSB’leri bir an önce dolu hale getirip tam kapasiteli çalışması da faydalı olacaktır” diye konuştu.

HERŞEYİ iLE YENİ OSB YAPILACAKSA ISLAH OSB OLUR
Melih Karakaş, Islah OSB ile ilgili, yeni bölgeler oluşturulup her şeyi ile yeni OSB yapılacaksa, Islah OSB’nin olacağını söyleyerek, “Ama bizim elimizde şu anda Dilovası OSB gibi sonradan içinde konut alanı da bulunan bir takım yerleri ıslah edeceğiz diye birleştirirse yanlış olur” dedi. Karakaş şunları söyledi: “Ben Dilovası’nın 1970’li zamanını biliyorum. Bir iki tane konut dışında hiçbir şey yoktu. Şimdi sanayi ve konut yan yana. 3 gün sonra sanayiciye git mi denilecek orada? Bunu bu şekilde toplama yerine daha uygun alanlarda yoğunlaşmayı sağlamak lazım. Konutu da kaldıramazsınız orada, sanayiyi de kaldıramazsınız. Ben 1980 öncesinde ÇBS’nin Çayırova tesislerine Alibeyköy tesislerini taşımış bir insanım. Orasının nasıl sanayiden arındırıldığını biliyorum. Ama o günkü sanayi kuruluşları küçük sanayi kuruluşları idi. Bugün bir Diller Çeliği bir Marshall’ı bir Polisan’ı bir Çolakoğlu’ nu oradan taşımamız kolay değildir. Sanayicinin suçu ne? Konut varken mi geldi oraya? Yoksa sanayi varken konut vardı da politikacılar müsaade mi etti? Sanayici kötü oldu şimdi. Ne alakası var? .Bugün ne yapacağımız önemli ama geçmişte ne hatalar yaptık bakalım ki bugün yapmayalım.”

OSB İÇİNE SIĞMAYACAK YATIRIMLARA ÖZEL ALANLAR OLUŞTURULMALI
OSB dışı alanlara sanayi imarı verilmemesi konusunun kısmen doğru olduğunu kaydeden Melih Karakaş,  “Ama doğru olmayan kısmı şu; OSB’lerin içine sığamayacak kadar büyük yatırımlar söz konusu olduğunda bunlara da dışarıda özel alanlar oluşturup yerleştirmek lazım. Şimdi biz buraya bir petrokimya tesisi oturtamayız. O zaman onu müstakil olarak değerlendirmek lazım. Yani yatırım boyutlarına göre belli kapasitede belli alanlardakileri çok boyutlu her şeyiyle müşterek çözümler üretilebilen OSB’lere toplamak faydalıdır. Ancak o boyutları aşan fabrikaları da illa OSB’nin içinde olacaksın deyip sıkıştırmanın anlamı yoktur” şeklinde ifade etti.

SANAYİCİLER OSB’Yİ TERCİH ETSİNLER
Daha önce OSB dışında faaliyet gösteren bir sanayi tesisinin yöneticisi olarak yeni yatırım yapacak olan sanayicilere OSB bölgesini kesinlikle önerdiğini dile getiren Karakaş, “OSB dışında yaşamak, birey olarak bir adada yaşamaya benzer. OSB içinde bulunmak ise topluluk imkânlarından faydalanabilmektir” dedi. Burada bütün altyapı problemlerinin çözüldüğünü belirten Karakaş, altyapı çalışmalarının yerleştirildiğini, bu imkânlardan faydalanmanın çok basit olduğunu söyledi. Karakaş şunları ifade etti: “Doğalgazınızı bir vana ile içeriye alacaksınız. Elektriğinizi trafonuzdan veya oradaki trafodan kablonuzu çekerek alacaksınız. Suyunuzu, kanalizasyonunuzu rahatlıkla bağlayacaksınız. Düşünün ki müstakil olarak OSB dışında ancak hemen yan tarafta bir arsada bu işi yapmaya kalkarsanız, suyunuzu çekiniz, elektriğinizi getiriniz, doğalgazınızı ve telekomünikasyon ihtiyacınızı her şeyinizi müstakil çözümlerle getiriniz. Bu bir kere büyük bir problem. Ben bunu yaşamış bir kişiyim. Önceki kuruluşum Büyük Çekmece’de o zaman organize değildi sanayi sitesindeydik. Yer ararken de özellikle OSB aradık.”

GÜMRÜKLERİN OSB’LERDE OFİSİ OLMALI
OSB’lere tren yollarının bağlanmasıyla alakalı sistemin işletilmesinin önemli olduğunu vurgulayan Karakaş, “ Bugün TCDD’nin Türkiye’deki demiryollarındaki çalışma temposu ve sisteminin ne kadar hızlı olduğunu hepimiz biliyoruz. 48 saatte Ankara’ya veya 6 gün sonra Erzurum’a gidebilen bir yükün, çağdaş çalışma temposuna ne oranda uyum sağladığı tartışılır. İnsan taşımacılığı dışında yük taşımacılığında da TCDD’nin çok önemli rolü olmasına rağmen yeterli hıza kavuşamamıştır. Bugün karayollarının aşırı derecede yoğunluğu bu nedenledir. Burada bizim bulunduğumuz yerin fiziksel problemi vardır. Demiryolunun gelişi mevcut deniz seviyesinden yükseğe çıkışı işin zorlaştırdığı söylenebilir. Bunlar teknoloji ile hallolurlar. Fakat işletmeciliği önemlidir” diye konuştu. Karakaş şöyle devam etti: “Benim bugün Derince Limanı’ndan gelecek mallarım 10 tonluk bir kamyon ile 1,5 saat sonra buradayken (biz hep öyle çalışıyoruz) vagonla buraya gelişi aynı sürati bulamayacaktır. Bunu süratlendirmemiz lazım. Bu benim çapımdaki bir firma için söz konusu. Ama büyük yükler için bu böyle olmayabilir. Derince’ ye veya Derince’ den demir taşıyacaktır, sac taşıyacaktır. Bu boyutta yükler için kesinlikle kullanabilir noktadadır. Hatta gümrüklerin OSB’lerin içerisinde birer ofisinin olması da çok faydalı olacaktır. Ben bunu Rusya’da görüyorum. Eski Sovyet ülkelerinde sanayide, fabrikaların boşaltma rampaları var, demiryolu da gelmiş kendi lokomotifi ile gidiyor kendi vagonunu alıyor, getiriyor. Bizde de bunlar olacaksa kim hayır der ki. Çünkü karayollarımız yetmeyecek, havaalanımız yetmiyor. Sabiha Gökçen doldu. Cengiz Topel’i çalıştıramıyoruz.” 2023 yılı hedeflerine ulaşabilmemiz için lojistik olanaklarımızın, ulaştırma imkânlarımızın öncelikle geliştirilmesi gerekir.

2B KONUSUNDA ÖZEL DURUMUMUZ VAR
Yeni 2b kanununu çıkacak diye beklediklerini kaydeden Melih Karakaş, bu konuda özel bir durumları olduğunu söyleyerek, “Biz parasını vererek tapusu ile sahip olduğumuz bir arazinin 2b ilan edilmesi ile karşı karşıya kaldık. Bu konuda tabi bizim özel bir yerimizin olması lazım. Bu konuda bütçe komisyonu üyeleriyle, parlamenterlerimiz ile bakanlıklarla görüşmeye ve koşullarımızı anlatmaya gidiyoruz. Başka şansımız yok” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.