banner89

OSBDER Başkanı Tuncay: Arsa Teşviği Yeterli Değil!

OSBDER Başkanı Hüseyin Kutsi Tuncay, “İstanbul, Ankara ve İzmir’deki OSB’lerin tamamının bedelsiz arsa kapsamının dışında tutulması doğru değil” dedi.

OSBDER Başkanı Tuncay: Arsa Teşviği Yeterli Değil!

OSBDER Başkanı Hüseyin Kutsi Tuncay, “İstanbul, Ankara ve İzmir’deki OSB’lerin tamamının bedelsiz arsa kapsamının dışında tutulması doğru değil” dedi.

18 Haziran 2011 Cumartesi 12:06
OSBDER Başkanı Tuncay: Arsa Teşviği Yeterli Değil!
OSBDER Başkanı Hüseyin Kutsi Tuncay, “İstanbul, Ankara ve İzmir’deki OSB’lerin tamamının bedelsiz arsa kapsamının dışında tutulması doğru değil” dedi.
 
OSBDER Başkanı Hüseyin Kutsi Tuncay, OSB’lerde bulunan boş sanayi parsellerinin yatırımcılara bedelsiz veya kısmen bedelsiz tahsis edilmesini önemli bir gelişme olarak değerlendirdi ancak yeterli bulmadı. Tuncay, sanayicinin yatırıma girebilmesi için hukuki belirliliğe ihtiyaç olduğunu ifade ederek, “Yatırımcı tahsis sürecinin kendisine ne getireceğini, ne gibi şart ve yükümlülüklerle karşılaşacağını görmesi gerekir” dedi. Tuncey bazı bölgelerinin bütünüyle teşvik kapsamı dışında bırakılmasının doğru olmadığını ifade ederek “Bakanlar Kurulu kararına göre OSB’lerde yatırımcılar için 1. bölgedeki il ve ilçelerden sosyo-ekonomik gelişmişlik endeks değeri 1 ve altında olan il ve ilçelere yüzde 50 indirimli olacak. Bu düzenleme ile birinci bölgede İstanbul’da 8, Ankara’da 11 ve İzmir’de 12 olmak üzere toplam 31 OSB bedelsiz arsa tahsisi dışında kalmıştır. Yani bu illerde OSB’lerde yatırım yapmak isteyen girişimciler, bedelsiz arsa desteğinden yoksun bırakılmıştır. Bölgelere göre farkı uygulama olabilir, ancak bazı OSB’lerin bütünüyle dışarıda kalması isabetli olamamıştır” diye konuştu. Tuncay şöyle devam etti;
 
DPT İLE HAZİNE’NİN VERİLERİ BİRBİRİNİ TUTMUYOR
           
“OSB’lerde yer alan parsellerin,  Yatırımlarda Devlet Yardımcıları Hakkında Kararın ekinde yer alan “Yatırım Teşvik Uygulamalarında Bölgeler” gruplandırması çerçevesinde; I. bölgedeki il ve ilçelerden sosyo-ekonomik gelişmişlik endeks değeri ölçü olarak indirimli veya bedelsiz uygulama söz konusu olmaktadır. Ancak burada dabölgelerin, illerin ve ilçelerin sosyo -ekonomik gelişmişlik endeksi kriteri sorunu olmaktadır. Bilindiği üzere sosyo ekonomik gelişmişlik endeksi Devlet Planlama Teşkilatı tarafından yapılmaktadır. En son 2003 yılında yapılmıştır. Bu araştırmanın verileri de daha çok 2000 ve 2001 yılları verileridir. 2003 yılında sosyo-ekonomik gelişmişlik endeksi bir ve üzeri olan il sayısı yedidir. Oysa OSB’lerdeki parsellerin tamamen veya kısmen bedelsiz olarak tahsisi hakkında Bakanlar Kurulu Kararında “Yatırım Teşvik Uygulamalarında Bölgeler” gruplandırmasında Hazine Müsteşarlığının verileri çerçevesinde değerlendirilmiştir. Buna göre debirinci bölgede bulunan ve sosyo-ekonomik gelişmişlik endeksi bir ve üzeri olan il sayısı üçtür. Bunlarda Ankara, İstanbul ve İzmir’dir. DPT verileri ile Hazine Müsteşarlığı verileri birbirini tutmuyor. 2003 yılı DPT verileri ile Hazine Müsteşarlığı (2010) verileri karşılaştırıldığında birinci bölgede bulunan illerin sosyo-ekonomik gelişmişlik endeksi düşmüştür, yani bu iller sosyo-ekonomik olarak gerilemiştir.”
 
DEĞERLENDİRMELER GERÇEKÇİ OLMALI
 
Sosyo-ekonomik gelişmişlik araştırmasında yeni değişkenlerin devreye girebileceğine de dikkat çeken Tuncay, “Dolayısıyla aradan çok uzun bir süre geçmiş olması ve sosyo-ekonomik gelişmişlik araştırmasında yeni değişkenlerin sürece dahil olabileceği düşünüldüğünde yatırımların teşvikinde ve devlet yardımlarında(bedelsiz arsa tahsisi) yapılan sınıflandırmasının gerçekçi olmayacağı değerlendirilebilir. Bu çerçevede kamu kesiminden önemli bir beklentimiz de, kendisi ve özel sektör için ihtiyaç duyulan bilgiyi en güncel şekliyle üretebilme yeteneğine kavuşması ve bu bilgileri bize sunabilmesidir” şeklinde konuştu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.