banner110

En büyük katkıyı biz sağlarız

Sadece Türkiye’nin değil dünya pazarında otomotiv sektöründe yan sanayicilerin üretim merkezi olan TAYSAD OSB’nin Başkanı Yunus Çiftçi son zamanlarda gerek siyasi gerekse iş dünyası kulislerinde en çok tartışılan ve en çok merakla beklenen ‘Yerli otomotiv’ konusuna değindi. Çiftçi bu konuda projeye en çok katkıyı TAYSAD’ın sağlayacağını belirtti.

En büyük katkıyı biz sağlarız

Sadece Türkiye’nin değil dünya pazarında otomotiv sektöründe yan sanayicilerin üretim merkezi olan TAYSAD OSB’nin Başkanı Yunus Çiftçi son zamanlarda gerek siyasi gerekse iş dünyası kulislerinde en çok tartışılan ve en çok merakla beklenen ‘Yerli otomotiv’ konusuna değindi. Çiftçi bu konuda projeye en çok katkıyı TAYSAD’ın sağlayacağını belirtti.

28 Temmuz 2011 Perşembe 11:04
En büyük katkıyı biz sağlarız
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün ‘Cesur bir iş adamı arıyorum’ açıklamasıyla gündeme düşen yerli otomotiv konusu şüphesiz bugün ülkemizin en çok konuşulan konuları arasında. Genel seçimlerde Başbakan Erdoğan’ın seçim beyanlarındaki ‘Yerli otomobil hayırlı olsun’ ilanları ise bu beklentileri ve merakları daha da artırdı. İşte bu konuda beklide en yetkili merci olan TAYSAD OSB’nin Başkanı Yunus Çiftçi yerli otomotiv in ülkeye katkılarını anlattı. İşte Yunus Çiftçi’nin konuya yönelik açıklamaları;
 
Yerli markamız mevcut
 
Aslında bu konuda biraz eksik bir bilgi var. Ülke olarak bizim yerli bir markamız mevcut. Lakin bu marka sadece otobüs yapıyor. Merkezide Bursa’da. Ama otomobil konusunda Türkiye’nin bir yerli üretimi eksik. İşte tüm bu konuşulan konular yerli bir otomobil üzerine yapılıyor.
 
Her türlü altyapı mevcut
 
Şunun altını çizmekte fayda var. Bir ürün çıkartırken önce fizibilite çalışması yapılır. Üretilecek olan mamul için gerekli şartlar oluşmuş mu onun çalışması sonucunda üretime başlanılır. Şimdi Türkiye yerli bir otomobil için gerekli uygun şartları taşıyor mu? Kesinlikle her türlü alt yapı mevcut. Bugün start verilsin hemen üretime aksamadan geçilir.
 
TAYSAD olmazsa olmaz
 
Tabi bu konuda en büyük pay TAYSAD’a düşüyor. Yerli otomobil üretiminde olmazsa olmazlardan biridir TAYSAD. Gerek yan sanayideki çözüm ortaklığı, gerekse yılların otomotiv sektöründeki deneyimi ile bilgi birikimi bu konuya en büyük katkıyı sağlayacak unsurları oluşturacaktır. TAYSAD’ın olması büyük bir şans.
 
En önemli unsur yerli malı
 
Aslında gözden kaçırdığımız çok önemli bir konu var. Türkiye’nin yerli markasında oluşacak zeminde en çok dikkat edilmesi gereken şey yerli malı kullanmaktır. Motorundan, boyasından, derisinden, tekerlerinden, plastik aksamına hatta en ufak cıvatasına kadar yerli malı kullanımı arttırılsa istenilen hedef tutturulmuş olur. Ülkenin ekonomisine, sanayi üretimine 2023 hedeflerine en büyük katkıyı sunmuş oluruz.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.