Türkiye’nin yaşadığı dijital dönüşüm parmaklarına yansıyor.

Arama sonuçlarında ortaya çıkan veriler, Türkiye’de Endüstri 4.0, bulut bilişim, yapay zeka, nesnelerin interneti, dijital dönüşüm, büyük veri, simülasyon, siber güvenlik, 3D yazıcılar, artırılmış gerçeklik, otonom robotlar, akıllı fabrikalar gibi “çağın kavramlarına” olan ilgiyi ortaya koyuyor. 

Türkiye’de Endüstri 4.0’ın kıpırtıları 2016’nın ilk yarısında başlıyor. Son beş yıl içerisinde yeni dönem sanayisini en çok Kütahya, Kocaeli ve Çanakkale aratmış.

Geçen yılın arama sonuçlarını baz aldığımızda Endüstri 4.0 terimindeki en büyük artış, 30 Eylül-6 Ekim 2018 tarih aralığında gerçekleşmiş. Endüstri 4.0 zirvesini aratan kullanıcıların terime yaptırdığı “büyük çıkış” bizlere Endüstri 4.0’a dönük güçlü bir ilginin olduğu ve sektör temsilcilerinin 4.0 temalı zirve ve konferanslara önem vererek networklerini sağlamlaştırmanın yollarını aradığını gösteriyor. Genel olarak Endüstri 4.0’ı Osmaniye, Yalova, Çanakkale, Ankara, İstanbul, Bursa ve Eskişehir gibi gelişmiş endüstri şehirleri merak etmiş.

Nesnelerin İnterneti ise, Aralık 2018’de tavan yapan ve derinlemesine araştırılan bir Endüstri 4.0 terimi. İstanbul, İzmir ve Ankara üçlüsü, bu konuda parmakları en hızlı ve merakları en çok olanlar. Son 5 yılda nesnelerin internetini en çok aratan kent Denizli, patlama yaşanan ilk yıl ise 2017.

Son 5 yılda totalde en çok Giresun halkı tarafından aratılan ve 2018’de Kasım ayının en çok merak edilen kavramı olan artırılmış gerçeklik, kullanıcılar tarafından uygulama örnekleri en çok sorgulanan değer. Yozgat, Eskişehir ve Amasya’nın ilk üçte olduğu arama sonuçlarını müteakiben rotamızı yapay zekâya çevirdiğimizde, Türkiye’nin birçok farklı bölgesinden ilgiyle karşılaşıyoruz. Aralık 2018’de büyük çıkışını yakalayan kavrama, Uşak’tan Trabzon’a, Erzurum’dan Isparta ve Bolu’ya kadar çığ gibi büyüyen bir eğilim söz konusu.

Şubat 2006’da yaşadığı büyük sıçramayla, Türkiye’nin en çok erken ilgi gösterdiği 4.0 konularının başında gelen büyük veriyi, bulut bilişim araştırmamız takip ediyor. Endüstri 4.0 terimleri arasında en meşhur olan kavram bulut bilişim. Bulut bilişim, en dengeli arama değerlerine sahip kavram olarak bizleri karşılıyor. Kullanıcılar en çok markaların bulut çözümlerini tıklamış. Bilecik, İstanbul ve Mardin ilk sıralarda. Mardin, bulut bilişimi 5 yılda da en çok tıklayan kent. Üç boyutlu yazıcılarda ise başkentin tahtı sağlam.  Savunma ve havacılık sektöründe sıklıkla karşımıza çıkan simülasyon kavramına ise, Kayseri ve Konya illerinden artan rağbet var.

Belli başlı çılgınlıklarımız olan futbol, candy crush, Muhteşem Yüzyıl, “İddaa” (Oyun) gibi terimlerin henüz yanına yanaşamasa da; 2016 yılından itibaren yükselmeye başlayan Endüstri 4.0 kavramı, 2018 yılı sonunda bir patlama gerçekleştirmiş. “Online bahis” kavramından daha çok aranan “yeni dönem endüstrimizde”, ülke olarak geleceğimiz yatıyor.

Türkiye, Endüstri 4.0’ı öğrenme konusunda hevesli. Yeni kavramlarla haşır neşir oldukça Türkiye’nin büyümeye olan bakışı da güncelleniyor.

Dünyada Siemens, Bosch, General Electric, Mitsubishi, Mercedes-Benz gibi şirketlerin temsilcisi olduğu karanlık fabrikalı Endüstri 4.0 dönemine, ülkemizden Vestel, Siskon, Şölen Çikolata, Hugo Boss, MAN ve KSB gibi önemli şirketler öncülük ediyor.

2020’li yıllarda fabrikalarda çalışan endüstriyel robotların sayısının 3 milyonu bulacağının vurgulandığı günümüzde, mevcut mesleklerin yüzde 70’i ölecek, yerini yeni meslekler alacak. Ar-Ge artık tercih olmaktan kalkacak, teknolojiye yatırım yapmayan firma geri dönüşü olmadan yok olacak.

Bizce sıra, teknolojik dönüşüme kayıtsız kalmayan ülkemizde kapsamlı bir dönüşümü başlatacak rüzgârı estirmek ve sanayiciyi dönüşümün zorunluluğuna ikna etmekte…

Çalıştaylar, networkler ve iş birlikleriyle örülü yeni döneme sizce Türkiye hazır mı?

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.