Üniversitelerin yenilikleri üretme, değerlendirme yoluyla sanayiye katkıda bulunması, firmaları küresel rekabette ön sıralara yükseltiyor. Sanayiciye ve küçük girişimciye yol gösterici projeleri hayata geçiren, eğitim etkinlikleri düzenleyen, inovatif projelerin hayata geçmesine rehberlik eden Kamu-Üniversite-Sanayi İş Birliği (KÜSİ), aktif katılımcı bir rol üstleniyor.

Rekabette üstünlük için donanımlı insan gücünü yetiştirmesi, sanayinin üretim ve yönetimle ilgili sorunlarına yardımcı olması noktalarında kilit rol oynayan üniversite ve sanayi iş birliği, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yakından takip ettiği konular arasında. Üniversite ve sanayi iş birliğinin bir diğer tamamlayıcısı “kamu”,  bu iş birliğine yasal zemin hazırlıyor, yön veriyor, teşvik-destek unsurunu tamamlıyor.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinatörlüğünde üniversiteler, sanayiciler, kamu kurum ve kuruluşlarının katılımıyla hazırlanan ve uygulamaya konulan “Türkiye Kamu-Üniversite-Sanayi İşbirliği (KÜSİ) Stratejisi Eylem Planı” pek çok hedef içeriyor. Geçtiğimiz yılın ilk yarısı için hazırlanan değerlendirme raporunda, eylemler hakkında bilgiler veriliyor.

Bu eylemlerden biri olan “OSB’lerde Ar-Ge destekleri, proje yazma ve teknoloji transfer hizmetleri gibi konularda çalışacak birimler oluşturulması” hedefi, sanayi için geri dönüşü yüksek olacak bir konu. İş birliğinde kurumsal yapılanma, iletişim ve algıyı oluşturma amaçlı eylem, sanayicinin yenilikçi ürüne yönelmesi için OSB’lere görevler yüklüyor.

Büyüklüğüne göre yüzlerce hatta binlerce firmayı aynı çatı altında toplayan OSB’lerdeki firmalar, küresel rekabette üst sıralara çıkabilmek için yenilikçi ürünlere yüzlerini dönmeye mecbur. Bunun için üniversitelerle, Ar-Ge ile iç içe olmak zorunda olan firmalar, katılımcısı oldukları OSB’ler aracılığıyla daha derli toplu bir yöntemle KÜSİ eylemlerini hayata geçirebilir.

Sanayicinin KÜSİ’ye bakışı

KÜSİ sisteminin bölgesel ve sektörel bazda farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, yeni politikaların oluşturulması adına büyük önem taşıyor. KÜSİ faaliyetlerinin daha etkin ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulması amacıyla, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı il müdürlükleri ile KÜSİ Çalışma Grubu üyeleri tarafından mevcut durum analizine yönelik olarak 81 ilde gerçekleştirilen bir anket çalışması, KÜSİ sisteminde görülen aksaklıklara ışık tutuyor.

KÜSİ hakkındaki bilgi düzeyini ölçen soruya, Kamu kesimi yüzde 73 ile “çok güçlü” yanıtını veriyor. Sanayi kesiminde bu oran yüzde 33’e düşüyor, sanayicilerin yüzde 43’ü bilgi düzeylerini “güçlü” olarak yanıtlıyor. Sanayicilerin yüzde 24’ü ise bilgi düzeylerini zayıf buluyor. Yani, sanayicilerin hâlâ yaklaşık dörtte biri KÜSİ faaliyetleri hakkında bilgi sahibi değil. Ülke sanayisinin güçlenmesi, daha mikro düzeyde ise işletmelerin üretim ve ihracat kapasitelerinin artırılması için çalışmalar yürüten KÜSİ Çalışma Grubu’nun, bu yüzden OSB yönetimleriyle daha sıkı ilişkiler geliştirmesi gerekiyor.

Yine bu anket çalışmasına göre, ankete katılan bireylerin ortalama yüzde 65’i KÜSİ çalışmalarının başarı durumunun güçlü ve çok güçlü olduğunu düşünüyor. Sanayicilerde KÜSİ faaliyetlerine bakış biraz daha kötümser. Sanayicilerin yüzde 43’ü KÜSİ çalışmalarının başarı durumunu zayıf buluyor. Bu verilerden hareketle genel olarak Türkiye’deki KÜSİ çalışmalarının başarı durumunun güçlü olduğu söylenebilir fakat sanayicilerin bu konudaki olumsuz fikirlerinin olumluya dönüştürülmesi şart.

KÜSİ için yeni bir model ihtiyacının değerlendirmesiyle ilgili anket sorusunda ise tarafların yüzde 66’sı KÜSİ için yeni bir modele ihtiyaç duyulduğunu dile getiriyor.

Sanayicileri ve KOBİ’leri KÜSİ faaliyetleriyle tanıştırıp daha etkin bir yol haritası belirleme rolü, her ildeki KÜSİ temsilcilerine düşüyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.