Genmak, yatırımlarını büyütecek

Genmak Alüminyum Genel Müdürü Aydın Turan, alüminyum sektörünün daha da gelişeceğini söyleyerek, alüminyum sektörüne paralel olarak yatırımlarının da büyüyeceğini belirtti.

Genmak, yatırımlarını büyütecek

Genmak Alüminyum Genel Müdürü Aydın Turan, alüminyum sektörünün daha da gelişeceğini söyleyerek, alüminyum sektörüne paralel olarak yatırımlarının da büyüyeceğini belirtti.

14 Mayıs 2012 Pazartesi 10:08
Genmak, yatırımlarını büyütecek


  Gensa ve Galmak Alüminyum firmalarının birleşmesiyle kurulan fason olarak Alüminyum kaplamaları yapan Genmak Alüminyum firmasının Genel Müdürü Aydın Turan, Alüminyum sektörünün daha da gelişeceğini aktararak sektörün önünün açık olduğunu ve yatırımların buna göre şekillendiğini aktardı. Sektörün gelişmek ve büyümek için uygun olduğunun altını çizen Turan, “Türkiye’de alüminyum kullanımı Avrupa ülkelerinin çok gerisinde. Bu şekilde Avrupa’ya da çok ciddi ihracatımız oluyor. Bunu sadece Avrupa olarak da düşünmemek gerekiyor. Dünyanın birçok ülkesinde çok önemli ihracatlara imza atıyoruz. Çünkü Avrupa’nın son dönemlerinde alüminyum üretimi çok ciddi şekilde kısıldı. Bu da bizim ihracatımızın önünü açıyor. Son zamanlarda ülkemizde üretimin bu kadar hızlı şekilde artması buna bağlı, çok hızlı bir şekilde büyüyoruz” dedi.

Firmanız hakkında bilgi verir misiniz?
Firmamız 2009 yılında kurulmaya başladı ve 2010 yılında da faaliyete geçti. Alüminyum profillerin yüzey kaplamasını yapıyoruz. 70 çalışanımızla beraber 2010 yılından beri hız kesmeden çalışıyoruz.

Firma olarak sektörün neresinde yer alıyoruz?
Sektörde fason olarak çalışan bir firma olarak kendi alanımızda en iyi noktadayız diyebilirim.


Peki, Türkiye’de sektör hangi noktada?

Şimdi sektörü sadece Eloksal olarak değerlendiremeyiz. Çünkü sektörümüz alüminyum ile birlikte ele alınması gerekiyor.  Bizimki sadece alüminyum sektöründeki firmalara yardımcı olmak amacıyla fason olarak yüzey kaplaması yapmak. Onun için alüminyum sektörünü ele almak durumundayız. Alüminyum sektörü Türkiye’de şuan gayet iyi, iyi gidiyoruz. Yani inanılmaz bir şekilde yatırım gelişmeleri var. Bildiğim kadarıyla alüminyum ihracatları Türkiye’deki ihracat oranının oldukça üstünde.

Alüminyum sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
Alüminyum hafif ve kolay şekillendirilebilir bir element olduğu için çoğu sektörde yer bulabiliyor. Şuanda hemen hemen bütün sektörlerde kullanılıyor. Mobilyadan tutun inşaata kadar, elektronikten tutun otomotive kadar birçok sektörde kullanılabiliyor. Kolay şekillendirilebilir olduğu için istediğiniz şekli verebiliyorsunuz. Aynı zamanda sağlam bir malzeme olduğu için sektörün geleceğine ışık tutuyor.


Firma evlilikleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sektör bu tür birleşmelere uygun mu?

Bizim firmamız profil üreten 2 ayrı firmanın ortak kuruluşudur. Gensa ve Galmak Alüminyum adındaki iki firma birleşerek hem kendi işini görmek, hem piyasaya fason üretim yapmak için Genmak’ı kurdu. Öncelikle kendi işimiz diye bir şey yok. Kendi firmamız olan Galmak da bizim için aynı firma Gensa da bizim için aynı durumda. Onun için biz kendimizi fasoncu olarak görüyoruz.


Alüminyum sektöründe ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz?

Sektörde birçok sorun var. Eğer dokunursanız bin ah işitirsiniz. Bunu sadece bizimle değil. Birçok firmadan duyabilirsiniz. Şuandaki fiyat rekabetleri çok sorun yaratıyor. Alüminyum metalinin çok oynak fiyatları ve bizim şuanda belimizi büken tevkifat denen yeni bir uygulama oldu.

OSB’de olmanın avantajları nelerdir?
Çok fazla, enerji kullanımından arıtma tesisine kadar her türlü konuda bize avantaj sağlıyor. Dışarıda yer alan firmalara göre çok fazla avantajımızın olduğunu görüyorum.


Kriz sadece Avrupa’da

  Avrupa’da patlak veren krizin sektörü ciddi anlamda etkilediğini aktaran Genmak Alüminyum Genel Müdürü Aydın Turan,”İhracatımızın büyük bir kısmını Avrupa’ya yaptığımız için onlara hazırladığımız ürünler krizden sonra yurt içinde kaldı. Türkiye’de bulunan stok fazlası ürünlerin bu şekilde kötü rekabetin önünü açtığını düşünüyorum” dedi. Krizin etkilerinin hala varlığını koruduğunu aktaran Turan, “Sektör olarak değil, genel olarak krizin etkileri sürüyor diye düşünüyorum. Şuan da gördüğümüz etkilerin sürdüğü yönünde. Türkiye içinde büyük bir sıkıntımız yok. Şükür Allaha işlerde iyi gidiyor. Ama yurt dışındaki krizlerin bize etkisi muhakkak var tabi. Benim bildiğim Türkiye’de yer alan büyük ölçekli firmaların ihracatlarının azaldığı yönünde. Bu nedenle iç pazara yöneldiler” dedi.

 
Son Güncelleme: 15.08.2015 10:08
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.