Fındığa Terfi

Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın Çikolata Vadisi olarak bilinen Ordu Fındık Çikolata Park Projesi, çikolatanın hammaddesi olarak pazarlanan fındığın tam üretim yerinde, ekonomik getirisi yüksek olan çikolata olarak pazarlanmasının önünü açacak.

Fındığa Terfi

Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın Çikolata Vadisi olarak bilinen Ordu Fındık Çikolata Park Projesi, çikolatanın hammaddesi olarak pazarlanan fındığın tam üretim yerinde, ekonomik getirisi yüksek olan çikolata olarak pazarlanmasının önünü açacak.

10 Ekim 2013 Perşembe 10:12
Fındığa Terfi


     Kalkınma ajanslarının kuruluş amaçlarından biri ve belki de en önemlisi hizmet verdikleri bölgede her tür fırsatı ve üretimi değerlendirmek. Bu anlamda Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın Ordu ve Giresun denilince akla gelen ilk ürünlerinden biri olan fındığı çikolatanın hammaddesi olan bir üründen çikolata gibi değeri yüksek bir ürün halinde pazarlanması için başlattığı Ordu Fındık Çikolata Park Projesi gerek ulusal, gerekse uluslar arası boyutta dikkat çekti, ilgi gördü. Projeyi Sanayi Gazetesi’ne değerlendiren Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansa Genel Sekreteri Çetin Oktay Kaldırım, Sanayi Gazetesi’ne değerlendirdi.

Çikolata Vadisi projesi nasıl gelişti. Bu proje sadece bölgedeki fındık üretimi temelinde bölgeye yönelik mi tasarlandı. Ülkemizin farklı bölgelerinden çikolata üreticileri için de bir çağrı, davet girişimi oldu mu?
-          Bölgemizde öne çıkan ürünler ve bu ürünlerin katma değerinin yükseltilmesine yönelik olarak ajansımız bir dizi çalışma gerçekleştirdi. Bu istişare ve araştırma sürecinde bölgemizde önemli bir hammadde olan fındıktan ekonomik olarak tam manasıyla faydalanılamadığı gerçeği ortaya çıktı. Dünya üretiminde zirvede olduğumuz bir ürünün doğrudan hammadde olarak değil, çikolata gibi satış değeri yüksek bir ürün halinde pazarlanması ekonomik ve dolaylı olarak sosyal kalkınma adına önemli bir gelişme olacaktır. Bu gerçekten hareketle ajans uzmanları Belçika ve Hollanda gibi gıda sanayi sektöründe nispeten gelişmiş ülkelerin ürün vadilerini incelemek üzere görevlendirildi ve sonuçta özellikle butik çikolata üretimi noktasında bölgemizin potansiyeli olduğu görüldü. Fındığın katma değeri yüksek bir ürün halinde pazarlanması yanında, adını çikolata vadisi koyduğumuz mekan oluşturulması ile aynı zamanda turizme de katkı sağlanmış olacaktır. Güdümlü proje desteği ile bütçesinin yüzde 75’ini karşıladığımız proje sonuçlandığında ulusal ve uluslararası pazarda faaliyet gösteren üreticilere hitap edecektir. Ülkemizde butik çikolata üretimi üzerine dış pazarda faaliyet göstermek isteyen üreticilere yönelik bir alan oluşturulmuş olacaktır.

Dünya genelinde ilgi çeken çalışmanıza dair yurt dışından yatırımcı çekme olasılığınız durumu nedir veya öyle bir başvuru oldu mu?
-          Dünyada birçok gelişmiş ülke ekonomisi daralma yaşarken ülkemizin ekonomik anlamda büyüme göstermesi uluslararası arenada yatırımcıların ilgisini çekmektedir. Bu duruma paralel olarak, son yıllarda bölgesel gelişim de hız kazanmıştır. Doğu Karadeniz Bölgesi yatırım potansiyeli yurt dışı organizasyonları ve işbirliği görüşmeleriyle yabancı ve yurtdışında yerleşik Türk yatırımcılara tanıtılmaktadır. Dolayısıyla Çikolata Vadisi’ne yurt dışından yatırım yapılması kuvvetli bir ihtimal olarak düşünülebilir.

Bölgenizin kapasitesine yönelik bir değerlendirme yapacak olursak çikolata, çay gibi Doğu Karadeniz’e ait olduğu bilinen ürünler hariç ne tür üretime elverişli bir zemin var?
-          Tarıma dayalı sanayide bölgemiz önemli bir potansiyele sahiptir. Bu konuda geçtiğimiz dönemlerde Ajans olarak mali destek sağlamış durumdayız. Bölgemize özgü ürünlerin üretimine, işlenmesine ve üretim verimliliğinin artırılmasına yönelik araçların üretilmesine elverişli bir ortam bulunmaktadır. Ayrıca hizmetler sektöründe, geliştirilmesi gereken yönleri bulunmakla birlikte bölgemizin önemli bir potansiyeli mevcuttur.   

 

 

 

Son Güncelleme: 10.10.2013 10:20
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.