banner93

TESADÜFLE GELEN BAŞARI

Ürettiği doğal kozmetik ürünleriyle yurt içinde giderek büyüyen Minagro Kozmetik, gözünü Orta Doğu, Orta Avrupa ve Afrika ülkelerine dikti. Firmasını, yolda yürürken gördüğü bir ilan üzerine eğitim alarak kurduğunu anlatan Yönetim Kurulu Başkanı Münevver Yalçın, “Bu ilginç tesadüf, benim için artık kaçınılmaz bir girişimcilik macerasının başlangıcı oldu” dedi.

TESADÜFLE GELEN BAŞARI

Ürettiği doğal kozmetik ürünleriyle yurt içinde giderek büyüyen Minagro Kozmetik, gözünü Orta Doğu, Orta Avrupa ve Afrika ülkelerine dikti. Firmasını, yolda yürürken gördüğü bir ilan üzerine eğitim alarak kurduğunu anlatan Yönetim Kurulu Başkanı Münevver Yalçın, “Bu ilginç tesadüf, benim için artık kaçınılmaz bir girişimcilik macerasının başlangıcı oldu” dedi.

03 Kasım 2017 Cuma 10:21
TESADÜFLE GELEN BAŞARI

KAPASİTESİNİ ARTIRDI

Yolda yürürken, tesadüfen gözüne çarpan Avrupa Birliğinin girişimcilikle ilgili bir eğitim projesi için asılan ilana başvurarak, girişimcilik yolunda ilk adımını atan Münevver Yalçın, bugün ürettiği ürünleri yurt dışına pazarlamaya hazırlanıyor. Kozmetik alanında giderek ismini duyuran Minagro, Adana KOSGEB İl Müdürlüğünce Ar-Ge Endüstriyel Uygulama Projesinin kabulü ve hibe desteği 2011 yılında kuruldu. Minagro Kozmetik firması sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Münevver Yalçın, imalatta kullanılan ürün ham maddesinin tamamını yurt içinden temin ederek ürettikleri yerli ürünleri test ve kontrollerden geçirerek, üretim kapasitelerini arttırdıklarını söyledi.

GİRİŞİMCİLİK MACERASI

Minagro Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın, girişimci olma hikayesini şöyle anlattı:

“Bir gün yolda yürürken, tesadüfen gözüme çarpan Avrupa Birliği Yeni Girişimci Geliştirme Eğitimi ile ilgili bir ilana başvurdum ve eğitimlerine katıldım. Artık, orta yaşlara gelmiş ve ömründe ticaretle işi olmamış bir hanım olarak, buna nasıl cesaret ettim, inanın ben de bilmiyorum. Ancak, bu ilginç tesadüf, benim için artık kaçınılmaz bir girişimcilik macerasının başlangıcı oldu. Eğitimin ardından Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliğinin katkıları ile 2008 yılında, Adana TÜYAP Fuarında, bana tahsis edilen bir stantta, ürünlerimi sergilemeye başladım. Bütün sermayem 70 TL idi. Onunla aldığım numune şişeleri ile ürünlerimi ilk kez farklı bir amaçla, sergiledim. Bu ilk katıldığım fuarda, ürünlerim müthiş bir talep gördü. Ve nerdeyse sermayemin 7-8 katı olan, yaklaşık 500 TL’lik satış yaptım.”

ESKİ KÖYE YENİ ADET

Çocukluğunda, Yugoslavya göçmeni anneannesinin hazırladığı bitkisel kremleri meraklı gözlerle izleyen ve onu kendisine örnek alan Münevver Yalçın, bugün ortaya çıkardığı  ürünlerin temelinde bunun olduğunu dile getirdi. Yalçın, “Bana ‘Başımıza icat çıkarma, eski köye yeni adet getirme’ diyenlere inat, cesaret, kararlılık ve azimle, inandığım projemden vazgeçmeden, kaynağı doğa olan, güvenilir ürünlerle, insanların cilt bakımı ve sorunlarına, yaralanma ve yanmalarına çözüm üreten ürünlerimle var olmak istedim Bir marka, bir üretim ve pazarlama stratejisi oluşturdum. Laboratuvarımda, birçok bilimsel deneyle geliştirdiğim ve geliştirmeye de devam ettiğim ürünlerimle, daha da başarılı olacağıma inanıyorum” dedi.

KÜRESEL HEDEF

Temel felsefelerinin, müşterinin sadakatini kazanmak müşteriyi değerli hissettirmek olduğunu anlatan Yalçın, küresel alanda pozisyon almanın, teknoloji ve bilişim çağında e-ticaretin önemini kavramanın hayati önem kazandığını kaydetti. Yalçın, “Üreterek kazanma yaklaşımı ile firmamızın iç ve dış piyasadaki pazar payını artırmak, üretimin yüzde 60’ını ihracata kanalize ederek Orta Doğu, Orta Avrupa, Afrika ülkelerine ihracat gerçekleştirmek için çalışmalar yürütüyoruz. Her geçen yıl bu konuda katma değeri yüksek ürünlere odaklanıp ihracat ve ciro artışı hedefliyoruz” diye konuştu.

Fotoğraf altı:

Minagro Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Münevver Yalçın, orta yaşlarına gelmişken kurduğu firmasıyla, “eski köye yeni adet getirme” diyenlere inat başladığı ticaret hayatında bugün, bir marka oluşturduğunu kaydetti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.