TEKSTİLCİLER İHTİYAÇ ANALİZİ YAPACAK

İhracat ve istihdamın lokomotif sektörlerden hazır giyim ve tekstil sektörleri, dünyadaki değişime uyum sağlayıp, güçlü konumunu korumak ve sürdürülebilirliği sağlamak için harekete geçti.

TEKSTİLCİLER İHTİYAÇ ANALİZİ YAPACAK

İhracat ve istihdamın lokomotif sektörlerden hazır giyim ve tekstil sektörleri, dünyadaki değişime uyum sağlayıp, güçlü konumunu korumak ve sürdürülebilirliği sağlamak için harekete geçti.

24 Temmuz 2019 Çarşamba 15:58
TEKSTİLCİLER İHTİYAÇ ANALİZİ YAPACAK

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Ege Bölgesi’ndeki konfeksiyon firmalarının üretim odaklılıktan tasarım ve organizasyon odaklı bir yapıya geçmeleri için “Hazırgiyim Sektöründe Sürdürülebilir Rekabetin Geliştirilmesi Projesi” isimli Ticaret Bakanlığı destekli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesini hayata geçirmek için düğmeye bastı.

“Hazırgiyim Sektöründe Sürdürülebilir Rekabetin Geliştirilmesi Projesi” ile Egeli konfeksiyon ve tekstil firmalarının sürdürülebilirlik konusunda ihtiyaç analizi yapılacak. Firmaların, üretim süreçlerinin optimum düzeyde olup olmadığı belirlenecek. Verimlilikte gelinebilecek son noktanın neresinde oldukları ortaya konulacak. Firmaların yönetsel performansı gözden geçirilirken, süreçler ile ilgili kurumsal performanslarına ait ölçülebilir hedefler ve ölçüm mekanizmaları ortaya konulacak. Pazarlamada etkinliği arttırmak için alternatif pazarlar belirlenirken, mevcut pazarlardaki paylarının arttırılması ile ilgili yol haritası ortaya konulacak.

DAHA AZ AYAK İZİ

Hazır Giyim İhracatını Geliştirme URGE Projesi’ni 2 yıldır başarılı bir şekilde sürdürdüklerini belirten Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, sürdürülebilirliğin kapsamı hakkında bilgi verdi. Sertbaş, “Sürdürülebilirlik; giysinin üretim aşamaları tasarım, ham madde üretimi, dikiminden; sonrasındaki, depolama, sevkiyat, pazarlama ve satış aşamaları, satış sonrasında kullanım, tekrar kullanım, tamir, geri dönüşüm, ileri dönüşüm ömrünü tamamladığı noktaya kadarki sorumluluğu kapsamaktadır. Sorumluluk sadece üreticiye ait değildir. Bu sorumluluğun tüketici ile paylaşılması gerekmektedir. Şirketler tüketicileri daha sürdürülebilir bir kullanım davranışına yönlendirebilirler. Bunun için davranış kalıplarının, düşünce yapısının değişmesi gerekmektedir. Böylelikle sürdürülebilirliği sağladığımız gibi, eko sisteme de daha az ayak izi bırakmış oluruz” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.