banner89

İHRACATTA İYİMSER DÖNEM

Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM), “İhracatçı Eğilim Araştırması 2017 yılı 4. Çeyrek Gerçekleşme ve 2018 yılı 1. Çeyrek Beklenti” anketi sonuçlarına göre, firmaların dörtte üçü 2018 yılında ihracatlarının geçen yıla göre artacağını öngörüyor.

İHRACATTA İYİMSER DÖNEM

Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM), “İhracatçı Eğilim Araştırması 2017 yılı 4. Çeyrek Gerçekleşme ve 2018 yılı 1. Çeyrek Beklenti” anketi sonuçlarına göre, firmaların dörtte üçü 2018 yılında ihracatlarının geçen yıla göre artacağını öngörüyor.

15 Şubat 2018 Perşembe 09:21
İHRACATTA İYİMSER DÖNEM

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), her çeyrek düzenli olarak gerçekleştirdiği “İhracatçı Eğilim Araştırması 2017 yılı 4. Çeyrek Gerçekleşme ve 2018 1. Çeyrek Beklenti” anketi sonuçlarını açıkladı. 2017 yılında en çok ihracat gerçekleştiren firmalar ile TİM ve İhracatçı Birlikleri’nin Yönetim Kurulu üyelerine yönlendirilen ankete 394 firmanın üst düzey temsilcisi katıldı.

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, İhracatta Rekorlar Yılı ilan ettikleri 2018’in firmalar açısından da rekor yılı olacağını belirterek “Firmalarımızın yüzde 77,2’si, yani her 4 firmadan 3’ü 2018 yılında ihracatlarının 2017 yılına göre artacağını öngörüyor. İhracatçı Eğilim Araştırmasını 2013’ten bu yana yürütüyoruz. İhracat artışı bekleyen firmaların oranı hiçbir araştırmamızda bu denli yüksek olmamıştı. 2017 yılının son çeyreği için gerçekleştirdiğimiz araştırmada, son çeyrekte artış bekleyenlerin oranı yüzde 49’da kalmıştı. Yılbaşında gerçekleştirdiğimiz toplantıda belirtmiştik, bu yıl sadece yıl genelinde değil, aylar bazında da rekorlar kırılacak, artışlar kalıcı ve sürekli olacak diye. Ocak ayında açıkladığımız yüzde 16,3’lük artış bu zincirin ilk halkası. Şubat ayında daha yüksek oranda bir artış gelebilir” dedi.

ROTA FARKLI ÜLKELERE KIRILDI

Başarılı geçen 2017 yılının ardından 2018 yılında firmaların hedef pazarlarda çeşitlenmeye gideceklerini kaydeden TİM Başkanı Büyükekşi “Bazı sektörlerimiz, artık başarılı oldukları pazarlarda derinleşmenin yanında, yeni pazarlara da açılıyor. Otomotiv sektörümüz AB pazarında yakaladığı başarıyı Amerika kıtasına taşımaya kararlı, çelik sektörümüz ABD’ye gözünü dikti. Gıdaya dayalı sektörlerimiz ise Orta Doğu ve Rusya’nın ardından Asya ülkelerini, Uzak Doğu’yu radarlarına aldı. İhraç pazarlarını çeşitlendirme çalışmalarımız nihayet meyvelerini veriyor. Tek bir pazara, tek bir ülkeye, tek bir bölgeye bağlı olmadan ihracat yapabilen firmalarımız sayesinde, ihracatımıza sürekliliği daha kolay yakalayacağız. Bu hedefe ulaşabilmek için ticaret heyetlerine ve Türkiye Ticaret Merkezi açılışlarına hız verdiklerini kaydeden TİM Başkanı “2017’de 28 ülkeye gittik. Bu yıl en az 30 ülkeye gitmeyi hedefliyoruz. Tahran, New York, Chicago ve Dubai’nin ardından bu yıl da TTM açılışlarımız olacak. Diğer taraftan, İhracat Pusulası etkinliğimize son hız devam ediyoruz” dedi.

YENİ PAZARLARA GİRİLDİ

İhracatçıların 3’te 2’sinin 2017’de yeni pazarlara girdiğini aktaran TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Firmalarımızın yüzde 63,3’ü 2017’de daha önce ihracat yapmadığı ülkelere ihracat yaptı. Hatta yarıdan fazlası birden fazla yeni pazara girdi. Daha önceki dönemlerde bu oran genelde yüzde 50’nin altında kalıyordu” dedi.  İhracatçıların 2018 yılı birinci çeyreğinde ilk 5 hedef ülkesinin, sırasıyla ABD, Rusya, Almanya, Fransa ve İngiltere olduğunu belirten Büyükekşi, “Rusya ile ilişkilerin düzelmesi sonrasında Rusya, hedef ülkeler arasında sürekli olarak ilk üçte yer alıyor. Rusya’ya ihracatımızdaki artış da bu durumu destekler nitelikte, 2017 yılında Rusya’ya ihracatımız yüzde 58 arttı. ABD’ye ihracatımız da benzer şekilde yüzde 30 arttı. Bu trendin 2018’de de devam etmesini bekliyoruz” dedi.

SORUNLARDA AZALIŞ

Araştırmaya katılan firmaların ihracatta karşılaştıkları en büyük problemin hedef ülkelerle yaşanan sorunlar olduğunu kaydeden TİM Başkanı “Firmaların yüzde 37,7’si bu sorunun ihracatlarını etkilediğini belirtti. Bu sorunun ardından yüzde 37,4 ile hammadde ve aramalı fiyatlarındaki artış geldi. Özellikle petrol ve emtia fiyatlarında son dönemde gözlenen artışlar bu sorunun ana sebebi olarak karşımıza çıkıyor” dedi.

Döviz kurlarının firmaların 2017’de en çok karşılaştıkları üçüncü sorun olduğunu belirten Büyükekşi “Firmaların üçte birinden fazlası kurlardaki oynaklıktan şikayetçi. Kurlarda yaşanan oynaklık da kar marjları üzerinde ciddi bir baskı yaratıyor. Firmalarımıza her fırsatta kur riskinden korunmaları gerektiğini belirtiyoruz” diye konuştu.

Son Güncelleme: 15.02.2018 09:23
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.