banner110

İHRACATÇIYA “PUSULA”

İhracatı ivmeli bir performansla artırmak için çalışmalarını sürdüren TİM, ihracat pusulası bilgilendirme portalını hizmete soktu.

İHRACATÇIYA “PUSULA”

İhracatı ivmeli bir performansla artırmak için çalışmalarını sürdüren TİM, ihracat pusulası bilgilendirme portalını hizmete soktu.

09 Mayıs 2018 Çarşamba 08:37
İHRACATÇIYA “PUSULA”

71 bin ihracatçının çatı örgütü Türkiye ihracatçılar Meclisi (TİM), bir ilke imza atarak, hedef pazarlar ve rakip ülkeler hakkında veriler içeren bir portal hazırladı. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’nin de katılımıyla tanıtımı yapılan portal, “ihracatpusulasi.org.tr” adresi üzerinden hizmet verecek. İhracatını artırmak isteyen veya ilk kez ihracat yapacak firma ve girişimciler için tasarlanan portal, 6'lı Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) kodları üzerinden kurgulandı.

Portal sayesinde ihracatçılar hem Türkiye'nin hem de dünyanın dış ticaret verilerini aynı ekranda karşılaştırabilecek. Portalda; Türkiye'nin herhangi bir üründeki yıllık ihracatı ve değişimi, ihracatçı firma sayısı, ihracat birim fiyatları, dünyadaki ülkelerin bu üründeki ithalatları ile Türkiye'nin bu pazarlardaki payı, ülkeler bazında birim fiyatlar ile dünyada bu ürünü en çok alan ve satan ülkelerin bilgileri yer alacak.

“HEDEFE BÖYLE ULAŞACAĞIZ”

ihracatpusulasi.org.tr portalının tanıtım toplantısında konuşan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, dünyada milletlerin bilgiyi üreten ve tüketen olarak ikiye ayrıldığını, Türkiye'nin bilgiyi tüketen değil üreten bir ülke olması gerektiğini söyledi. TİM'in yine bir ilke imza attığını, hazırlanan portalın ihracata ve ihracatçıya büyük katkı sağlayacağını belirten Zeybekci, portaldaki tüm verilerin doğru, sağlıklı ve devamlı yenilenmesi gerektiğinin altını çizdi. Zeybekci, “Bir kişi ihracat yapmaya karar verdiğinde 'Mehmet bir işe girdi, hayatı değişti, evler aldı' diyerek işe koyuluyordu. Günün birinde de ihtiyaçtan fazla kapasite ortaya çıkıyordu. Bu yüzden üretilecek bilgiler isabetli, güncel, hızlı ve doğru olmalı” dedi. Hazırlanan portalın ihracat potansiyelini harekete geçirmesine büyük katkı sağlayacağını ifade eden Zeybekci, “100 bin ihracatçı hedefine bu yöntemlerle ulaşacağız” şeklinde konuştu.

PAZAR ANALİZİ YAPILABİLECEK

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de portalda yer alan veriler sayesinde ihracatçıların her türlü pazar analizini yapabileceğini söyledi. Analizlerin ardından firmaların kendilerine yeni hedef ülkeler belirleyebileceğinin altını çizen Büyükekşi, böylece ihracatçıların belirledikleri hedef ülkelerin ilgili üründe dünyadan ve Türkiye'den ithalatını, en çok ithalat yaptığı ülkeler ile ithalat birim fiyatlarını Türkiye ile karşılaştırabileceklerini belirtti.

Portalda hedef ülkelerle ilgili faydalı bilgilerin de olacağını kaydeden TİM Başkanı, bu bilgileri de ülkedeki önemli kuruluşlar ve firma kaynakları, karşılıklı diplomatik temsilcilikler, vize uygulamaları, Türkiye'den ilgili ülkeye yapılan uçuşlar, bu ülkede milli katılım sağlanan fuarlar, Türkiye'ye uygulanan gümrük vergisi oranları olarak sıraladı.

İHRACATÇILARA ÇAĞRI

Portal sayesinde ihracat yapılması planlanan ülkeye ilişkin temel bilgilere kolay erişimin sağlandığını vurgulayan Büyükekşi, girişimcilere de önce ihracata nasıl başlayabileceklerini göstereceklerini dile getirdi. TİM Başkanı, “Nasıl firma kurulur, ihracatçı birliklerine nasıl kayıt yapılır, gümrük müşavirliği nasıl yetkilendirilir bilgilerini bu portalla girişimcilerimize sunuyoruz. Yani, portal sayesinde ihracat yapsın yapmasın, herkes için çok önemli bilgilere ve verilere ulaşım imkanı sağlıyoruz” diye konuştu.

İhracatçılara “Bu bilgileri kullanın” çağrısı yapan Büyükekşi, “Hedef pazarlarınız hakkında bilgi edinin. Rakip ülkeler hakkında verilere ulaşın. Bu sayede, doğru hedef pazarlarla kısıtlı kaynakları en verimli şekilde kullanın” ifadelerini kullandı.

Son Güncelleme: 09.05.2018 08:40
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.