AZ MAZERET, ÇOK SATIŞ

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, ayakkabı sektörünün öncü kenti olan Gaziantep’in ihracat kararlılığına övgü yağdırdı: “Pek çok sıkıntıya rağmen, bu sene 7,5 milyar dolarla, ihracatta rekor kırıyorsunuz. Türkiye’nin en çok ihracat yapan 6. şehri olarak, 6 kıtada 190 ülkeye malınızı gönderiyorsunuz. İşte Gaziantep’in farkı bu, Antepli mazeret değil iş üretiyor.”

AZ MAZERET, ÇOK SATIŞ

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, ayakkabı sektörünün öncü kenti olan Gaziantep’in ihracat kararlılığına övgü yağdırdı: “Pek çok sıkıntıya rağmen, bu sene 7,5 milyar dolarla, ihracatta rekor kırıyorsunuz. Türkiye’nin en çok ihracat yapan 6. şehri olarak, 6 kıtada 190 ülkeye malınızı gönderiyorsunuz. İşte Gaziantep’in farkı bu, Antepli mazeret değil iş üretiyor.”

31 Aralık 2019 Salı 08:30
AZ MAZERET, ÇOK SATIŞ

 İŞTE ANTEPLİ FARKI

Gaziantep Sanayi Odası (GSO), Gaziantep Ayakkabıcılar Odası, KOSGEB, Türkiye Umum Ayakkabıcılar Odası destekleriyle, Akort Fuarcılık tarafından düzenlenen 30. GAPSHOES Uluslararası Ayakkabı, Terlik, Saraciye ve Yan Sanayi Kış Fuarı yoğun bir katılımla gerçekleşti.

İş adamları ve sanayicilerin ilgi gösterdiği fuarda, “Sanayinin, üretimin ve alın terinin helal kazanca dönüştüğü Gaziantep’te aranızda bulunmaktan onur duyuyorum” diyerek konuşmasına başlayan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Gaziantep’i, Türkiye’nin parlayan yıldızı yapmak istiyoruz. Zira sizler, bunu fazlasıyla hak ediyorsunuz. İçerde ve dışarda yaşadığımız pek çok sıkıntıya rağmen, bu sene 7,5 milyar dolarla, ihracatta rekor kırıyorsunuz. Türkiye’nin en çok ihracat yapan 6. şehri olarak, 6 kıtada 190 ülkeye malınızı gönderiyorsunuz. İşte Gaziantep’in farkı bu. Antepli mazeret değil iş üretiyor” diye konuştu.

300 MİLYON ÇİFT

Hisarcıklıoğlu, “Bizim Türkiye olarak, yaptığımız 1 kilo ihracatın ortalama değeri yaklaşık 1,5 dolar. İhraç ettiğimiz ayakkabı ve terliklerin ortalama kilo değeriyse 9 dolar. Yani sektörümüz, ülke ortalamasının 6 katı daha fazla katma değer üretip, ülkemize kazandırmış. Bu çok güzel. Ama yeterli mi? Değil. Zira ithal ettiklerimizin ortalama kilo fiyatı 24 dolar. Artık mesela, İtalya ile Türkiye'nin ürettiği ayakkabılar arasında pek bir kalite farkı kalmadı, hatta biz öne geçtik. Peki, o zaman bu farkın nedeni ne? Marka, tasarım ve tanıtım. Bundan sonra geliştirmemiz gereken alanlar bunlar” dedi. Hisarcıklıoğlu, “Yıllık 300 milyon çift terlik ve ayakkabı üretim kapasitesiyle en çok üretim ve ihracat yapan ikinci şehir. Üretimin yüzde 70’i makinelerden, yüzde 30’u da, kendi el emeğiyle üretim yapan ustalarımız hünerli ellerinden çıkıyor” şeklinde bilgi verdi.

İHRACATA AR-GE DOZU

Sanayi ve ihracatta söz sahibi olan Gaziantep’in, ayakkabı sektöründe de ülkemizin en önemli üretim merkezlerinden birisi olmayı sürdürdüğünü kaydeden Gaziantep Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ünverdi, “Gaziantep’te ayakkabıcılık sektörü, son 10 yılda makineleşme sürecinin de etkisiyle atağa geçmiş durumdadır. Ulusal ve uluslararası markalara ayakkabı üretimi yapan Gaziantepli ayakkabıcılarımız, ülkemiz ayakkabı ihracatının yaklaşık yüzde 20’lik kısmını tek başına gerçekleştirmektedir. Firmalarımızın markalaşması için birlik olmamız, daha fazla AR-GE yapmamız ve tasarım konusunda kendimizi geliştirmemiz gerekiyor. Ancak bu sayede sektörümüzün katma değerini artırabiliriz. Tüm ayakkabı sektörünü bir araya toplayacak, Ayakkabı İhtisas OSB’nin kurulması için çalışma başlattık” ifadelerine yer verdi.

Son Güncelleme: 31.12.2019 08:33
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.