6 BİN ŞİRKET E-İHRACAT İÇİN BULUŞTU

Koronavirüs sebebiyle bu yıl online ve ücretsiz olarak düzenlenen Online E-Commerce Forum 2020, İngiltere’den ve farklı ülkelerden e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin önemli firmalarını ağırladı. Türk firmaları, dünyanın pek çok yerinden firmalarla sanal ortamda bir araya geldi.

6 BİN ŞİRKET E-İHRACAT İÇİN BULUŞTU

Koronavirüs sebebiyle bu yıl online ve ücretsiz olarak düzenlenen Online E-Commerce Forum 2020, İngiltere’den ve farklı ülkelerden e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin önemli firmalarını ağırladı. Türk firmaları, dünyanın pek çok yerinden firmalarla sanal ortamda bir araya geldi.

20 Mayıs 2020 Çarşamba 20:40
6 BİN ŞİRKET E-İHRACAT İÇİN BULUŞTU

B2Press Worldef ve Türkiye İş Bankası’nın ana iş ortaklığı ile organize edilen uluslararası Online World E-Commerce Forum, İngiltere Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) organizasyon partnerliği ile 16 Mayıs Cumartesi günü sanal ortamda gerçekleştirildi. Ticaret Bakanlığı’nın da desteklediği forum, koronavirüs nedeniyle bu yıl DealRoom uygulaması üzerinden online olarak düzenlendi. Farklı ülkelerden çok sayıda firmayı bir araya getiren foruma, İngiltere başta olmak üzere 10 ülkeden 5 bin 642 firma katıldı. Koronavirüs sonrası yeni dönemin ele alındığı forumda konuşan WORLDEF Başkanı Ömer Nart, koronavirüs sonrası yeni dönemde e-ticaret ve e-ihracat kavramlarının daha sık duyulacağını vurguladı.

10 ÜLKE, 5 BİN 642 FİRMA, 2 BİN 52 TOPLANTI

E-ticaret ve e-ihracat ekosistemindeki paydaşlardan büyük ilgi gören forumda e-ihracat ve e-ticaret konularında dünyanın farklı ülkelerinden alanında uzman 34 konuşmacı yer aldı. Ödeme sistemlerinden lojistiğe, Avrupa pazarından pandemi nedeniyle değişen tüketici davranışlarına kadar birçok konu 15 farklı oturumda ele alındı. İngiltere başta olmak üzere 10 ülkeden 5 bin 642 firmanın katıldığı forumda tüm katılımcılar birbirleriyle mesajlaşma ve sanal odalarda birebir görüntülü görüşme imkanı da buldu. Bu sayede katılımcı firmalara gerçek bir etkinlik deneyimi yaşatılırken, Türk üreticiler, farklı ülkelerden katılan pazaryeri ve tedarikçi firmalarla eşleştirilerek, bir araya getirildi. Görüntülü canlı görüşmeler ile 2 bin 52 işbirliği toplantısı yapıldı.

E-TİCARET ARTACAK

Forumun açılış konuşmasını yapan Worldef Başkanı Ömer Nart, “Dünya genelinde Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan önlemlerin yıkıcı etkilerine rağmen Worldef olarak, e-ihracat ve e-ticaret ekosisteminin gelişmesi, işbirliklerinin ve dayanışmanın devam etmesi ve bu süreçte firmaların daha çok ihtiyaç duyduğu networklere pozitif katkı sağlamak için bu yıl World E-Commerce Forum’u tüm katılımcı firmalar için ücretsiz yaptık. Öznesi olan İngiltere e-ticaret pazarı olan forum, her iki ülke için önemli bir e-ihracat potansiyeli barındırıyor. Sınır ötesi e-ticaret kapasitesini artırmak isteyen firmalar için de büyük bir fırsat sunuyor” şeklinde devam etti.

TÜRKİYE’NİN DİJİTAL POTANSİYELİ ÇOK YÜKSEK

Foruma online olarak evinden katılan İngiltere İstanbul Başkonsolosu Judith Slater de Türkiye-İngiltere e-ticaret ilişkileri hakkında bilgiler verdi. Koronavirüs sebebiyle ortaya çıkan yeni şeylerin bütün sektörleri kapsadığını ifade eden Slater, yabancı sermaye için çok cazip olan Türkiye’nin dijital potansiyelinin çok yüksek olduğunu ifade etti. Başkonsolos, bu tür etkinliklerin iki ülke arasında işbirliği kurabilmek için oldukça faydalı olduğunu kaydetti.

KORONAVİRÜS SEBEBİYLE ERTELENMİŞTİ

World E-Commerce Forum 2020, bu yıl 15 Nisan 2020 tarihinde İstanbul Shangri-la Hotel’de düzenle-necekti; ancak koronavirüs pandemisi sebebiyle ertelendi. Organizasyon partnerleri, bunun üzerine forumu online düzenleme kararı aldı. Online videolu konferans uygulaması DealRoom aracılığı ile yapı-lan forum, bu çapta düzenlenen ilk online etkinlik oldu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.