“Yüzde 51’i karşılarız”

Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi işbirliğinde Türk – Alman Demiryolu Teknolojileri Sempozyumu düzenlendi. ARUS Yönetim Kurulu Başkanı Prof.Dr.Ziya Burhanettin Güvenç küme üyesi firmaların ihtiyacın yüzde 51’ini karşılayabilecek konumda olduğunu söyledi.

“Yüzde 51’i karşılarız”

Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi işbirliğinde Türk – Alman Demiryolu Teknolojileri Sempozyumu düzenlendi. ARUS Yönetim Kurulu Başkanı Prof.Dr.Ziya Burhanettin Güvenç küme üyesi firmaların ihtiyacın yüzde 51’ini karşılayabilecek konumda olduğunu söyledi.

19 Kasım 2013 Salı 11:18
“Yüzde 51’i karşılarız”


     Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi’nin “ARUS” tarafından, Alman Demiryolu Sanayicileri Birliği “VDB” ve Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası’nın işbirliğiyle düzenlenen “Türk-Alman Demiryolu Teknolojileri Sempozyumu” Ankara’da gerçekleşti. ARUS Yönetim Kurulu Başkanı ve Çankaya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ziya Burhanettin Güvenç ,konuşmasında  ARUS’un misyonundan bahsederek, Almanya’nın raylı sistemler için oluşturduğu derneğin hedefiyle aynı hedeflere sahip olduklarını hatırlattı. “Kaliteli, katma değeri yüksek, tasarımı bize ait yerli markaları üretmek istiyoruz diyen Güvenç, bunu yaparken uluslararası işbirliklerine açık olduklarının mesajını verdi. Güvenç, “ARUS üyeleri gerçekten yetenekli, Şu anda pek çok büyük markanın tedarikçisi konumunda olan firmalarımız var. Yüzde 51’i rahatlıkla ARUS karşılayacak durumda. Kamuya ortak proje yaparak bilgi ve becerimizi artırma çabası içerisindeyiz” diye konuştu.

Made in Germany’yi almak istemiyoruz”
Güvenç ,konuşmasında önemli bir hususun altını çizerek Almanya’yla birlikte sektörde beraber çalışma ve üretme isteğini dile getirdi. Raylı sistemlerdeki Çin etkisini anımsatan Güvenç, “Biz yüzde 100 Alman menşeili Made in Germany’yi almak istemiyoruz. Burada beraber üretmek istiyoruz, Aksi takdirde bundan kim faydalanacak  Çin, Çin’le bu coğrafyada Almanya’nın ve ARUS’un mücadele etmesi mümkün değil. Ancak birlikte bunu başarabiliriz” diye konuştu.

“Ankara, demiryolunda lider”
Ankara Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Özdebir konuşmasında, Başkent’in demiryolunda  liderliğe yükseldiğini söyledi. Özdebir Türkiye’nin dünyada hızla büyüyen bir ekonomisi olduğunu kaydetti. Özdebir ,Marmaray projesini örnek vererek raylı sistemlerdeki gelişmelere dikkat çekerek, 80 yıldır ihmal edilen demiryolu taşımacılığının yeniden gündeme geldiğini belirtti. “Demiryolu taşımacılığının sağlamış olduğu avantajlar her geçen gün demiryolunun kullanımını artırmakta ve bunu mecbur tutmaktadır” diye konuşan şöyle devam etti: “Buna bağlı olarak Ankara, Türkiye demiryolunun ana havı haline geldi. Kamu politikaları Ankara’yı demiryolu ulaşımının düğüm noktası, merkezi haline getirmiş durumda. Bununla beraber, Ankara sanayisi de gözlerini bugüne kadar ihmal ettiği demiryolu taşımacılığına çevirmiş durumdadır.”

“Türkiye artık eski Türkiye değil”
OSTİM Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın sempozyumdaki konuşmasında Almanya’nın uyguladığı raylı sistemler stratejisinin durumunu değerlendirdi. Aydın, değerlendirmesinde Almanya’nın, Türkiye’deki raylı sistemler sektöründen pay alma adına, sadece satan taraf olmak stratejisi ile Türkiye’ye geldiğini, kamunun da doğrudan doğruya satın alma şeklinde bir ihale yaptığını, bunun Türkiye adına büyük hata olduğunun vurgusunu yaparak, “Bu hata sebebiyle Türkiye’deki stratejik işbirliğinin başka bir bölgeye ve ülkeye kaydığını görüyoruz” dedi.

“Hatayı düzeltmek kararı aldık”
Aydın, “Türkiye’nin bu işten memnun olmadığını hep beraber kabul ediyoruz. Hep beraber bu hatayı düzeltmek için bir karar aldık. Bu bölgede eğer iş yapılacaksa artık düşüncelerimizde bazı şeyleri değiştirmemiz ve düzeltmemiz gerektiğini paylaştık. İşbirliği içerisinde Türkiye’de yatırım ve üretim yaparak Türkiye’nin bu büyük pazarından hep beraber yararlanalım diye düşündük” şeklinde konuştu.

“Bu fırsatı değerlendirelim”
Orhan Aydın konuşmasında ”Türkiye artık eski Türkiye değil” Sadece ürünlerimizi Türkiye’ye satalım, buradaki ihaleleri alalım, Almanya’da yapıp Türkiye’de monte edelim düşüncesini kaldırmamız lazım. Türkiye’de işbirliği yapacak çok sayıda firma var. Türkiye’nin sanayisi, teknolojik ve üretim seviyesi buna cevap verecek boyuta fazlasıyla ulaşmış durumdadır, Gelin, hep beraber bu fırsatı değerlendirelim” diye konuştu.

“Desteklerimiz devam ediyor”
Sempozyumda konuşan Almanya Ekonomi Bakanlığı İdari Amiri Volker Genetzky, Türkiye’nin Ulaşım ve lojistik sektörünün ortalamanın da üzerinde bir büyüme gösterdiğini belirtti. Alman bürokrat “Türk hükümetinin “yatırımlar ve ulaştırma sektörünün geliştirilmesi noktasında son derece önemli politikaları var. Raylı sistemlerde faaliyet gösteren kurumların partner bulması, işbirliklerinin geliştirilmesi amacıyla desteklerimiz devam edecektir” dedi.

“Marka çıkarmalıyız”
OSTİM Teknoloji A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Çelikdoğan, Türkiye’de demiryolu sektöründe geniş fırsatlar olduğunu anlatarak “Türkiye bu sahada boş. Özellikle Alman hükümetinin benzer kümesiyle çalışmalar yaptık ve aynı anlayışta olduklarını gördük. Başbakanımız “Türkiye kendi aracını yapsın” demesine rağmen 2,5 yıl geçti ancak çıkarılamadı. Bu, farklı bir politika gerektirir. Biz, raylı sistemlerde marka çıkaracak durumdayız” dedi. 

ARUS iş ve güç birliğidir
Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi – ARUS; “Raylı sistem milli davadır” diyerek yola çıkan, ülkenin raylı ulaşım sistemlerindeki her türlü ihtiyacının yerli sanayici tarafından üretilebileceğini savunan raylı ulaşım sistemleri sanayicileri, destekleyici kurum ve kuruluşları ile birlikte “İş birliği ve güç birliği” inancıyla bir araya gelerek, Türkiye’nin ilk bölgesel olmayan ve tüm Anadolu’yu kapsayan kümelenmesidir.



 

Son Güncelleme: 19.11.2013 11:22
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mahmut demirkolllllu 2015-09-17 18:27:12

uluşlararası standartlara göre üretilen demiryolu araçları ve bu araçlara ait parçaların yapım işlerinde ;seri imalat,üstün kalite ve düşük maliyet sağlamak için;firmalar birbirine destek olmalıdır.Yani ;teknik döküman ve bilgileri paylaşarak,modern makinaları ortak kullanarak,uzman elemanlarının desteğini alarak çalışabilirler.böylece ülkeye katkıları artar,gelirleri çoğalır, marka firma olmayı hakederler.Ör=Railtur..