Kardemir demiryolu tekeri üretecek

Demir Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) Genel Müdürü Fadıl Demirel, KARDEMİR'in bağlı kuruluşlarından Karçel'in yük vagonu, Kardökmak'ın ise bandaj (demiryolu tekeri) üretimi amacıyla çalışma yürüttüğünü bildirdi.

Kardemir demiryolu tekeri üretecek

Demir Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) Genel Müdürü Fadıl Demirel, KARDEMİR'in bağlı kuruluşlarından Karçel'in yük vagonu, Kardökmak'ın ise bandaj (demiryolu tekeri) üretimi amacıyla çalışma yürüttüğünü bildirdi.

24 Haziran 2013 Pazartesi 08:23
Kardemir demiryolu tekeri üretecek


      KARDEMİR'in Türkiye'nin ilk entegre demir çelik fabrikası ve şu anda uzun mamulde cevhere dayalı üretim yapan tek kuruluşu olduğunu söyleyen Demirel, özelleştiği 1995 yılında üretimi 550 bin ton seviyesinde olan KARDEMİR'in üretiminin yatırımlar ve yenilemelerle 2010 yılına kadar ancak 1 milyon ton seviyesine yükseldiğini anlattı. Demirel, "2011 yılında kurulan yeni yüksek fırınla birlikte KARDEMİR'in sıvı ham demir üretim kapasitesi 1.8 milyon ton seviyesine yükseldi. Şimdiki hedefimiz ise yüksek fırınlar kapasitesinin 3 milyon, çelikhane kapasitesinin ise 3.5 milyon ton seviyesine yükseltilmesi. Buna yönelik başladığımız yatırımlardan yeni sinter fabrikası, kireç fabrikası ve sürekli döküm tesisi yatırımları tamamlanarak işletmeye alındı. 70 fırınlı yeni kok fabrikası, 50 MW'lık enerji santrali, 1 milyon 200 bin ton kapasiteli 5'inci Yüksek Fırın, 120 tonluk 3'üncü konverter yatırımlarımız ise devam ediyor" diye konuştu. Bu yatırımların büyük bir kısmının bu yıl içinde tamamlanmış olacağını aktaran Demirel, yeni yüksek fırın ve 3'üncü konverter yatırımlarının ise gelecek yılın ilk yarısında tamamlanacağını bildirdi ve ekledi: "Çelikhane, 3'üncü konverterden sonra mevcut 1'inci ve 2'nci konverterler de 120 tona çıkartılacak. Böylelikle KARDEMİR, kendi enerjisini kendisi üreten, üretim ve maliyet kontrolünü çok daha iyi yapabilen, verimliliğini artırmış, dünya çelik piyasalarındaki fiyat dalgalanmalarına kolay tepki verebilen dinamik ve dünya ölçeğinde bir şirket konumuna gelecek."
Son Güncelleme: 24.06.2013 08:25
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mahmut demirkollu 2013-12-11 20:20:33

Kardemirin girişşimci ruhu ile övünmek isteriz. Demiryolu ile ilgili plan ve projeleri hayata geçirildiğinde her açıdan guru duyacağımız konu olacaktır.Burada ray,makas hatta vagun ve lokomotif üretilebilir.Lakin demiryollarının bağlı ortaklıklarında vagon ve loko zaten üretilmektedir.Üretim miktarı yetersizse kapasite arıtılır.Kardemir yapılmayanı yapmalı.Yani teker ve ray imalatı daha önemli bir imalattır.Tekerlek üretimi özel ve hassas bir konu.Teker üretimi gerçekleştiğinde 3-5 yıl yol tecrübeleri,mekanik ve kimyasal yapıyı tutturmak da 3-5 yıl ister.maliyet önemsiz lakin kalite ve ihracata yönelmeye önem vermek için devletin katkısına ihtiyaç vardır

Avatar
mahmut demirkollllu 2015-07-13 14:29:05

Kardemirde vagon tekeri imalatının lafları 10 yıla yaklaştı .Ortada bir şey yok.Kardemir yurt dışından teknik ve araç desteği almadan üretim yapamaz.Tesisin kurulması ve şartnamelere göre monoblok teker üretmesi için enaz 6-7 yıl daha geçmesi lazım.Kardemir teker üretince tcdd,bağlı ortaklıklar ,metrolar için belediyeler buradan teker almatı taahhüt ettilermi?Yani kurumlar yine ihaleyemi çıkacak?İhaleye çıkarsa ,kardemirin ucuz vermesi zor iş.Seri üretim olunca ihraç ürünü olarak da düşünülebilir..Geçen her yıl ülke için zarardır.çünkü avuç dolusu döviz yurt dışına çıkıyor..Gerekiyorsa kardemir devlet desteği almalıdır. kardemir bandaj üretimni askıya almalıdır.Buna tcdd nin ihtiyacı yoktur

Avatar
Mahmut Dmirkoll 2019-04-06 17:21:32

tren tekerlekleri en önemli araç parçasdıdır..dövme ve normalize/temperleme ile kimyasal analizlleri tam tutturmak bir başarıdır.bu başarıl bile yetmez .3 yıl araç altında denenmelidr.kerdemir ve mke geçmişte takar üretiğmini başaramadı..sertlik dağılımı statik ve dinjamik balanslar ile kesitteki yapılar,salgı/yalpalama ve geömetrik ölçüler dahi deneme şartını ortadan kaldırmaz..belki ileri senelerde tacrübelere gerek kaalmaz. .tekerlek şarş numaraları ve kullanımı takibe alınmeli