Ford Yeniköy’de Courier üretecek

Türkiye’nin en büyük ikinci sanayi kuruluşu olan Ford Otosan yatırımda da, Ar-Ge’de de hız kesmiyor. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 2014’te faaliyete geçecek Yeniköy fabrikasında Courier modellerinin üretiminin dünya pazarları için yapılacağını söyledi.

Ford Yeniköy’de Courier üretecek

Türkiye’nin en büyük ikinci sanayi kuruluşu olan Ford Otosan yatırımda da, Ar-Ge’de de hız kesmiyor. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 2014’te faaliyete geçecek Yeniköy fabrikasında Courier modellerinin üretiminin dünya pazarları için yapılacağını söyledi.

07 Kasım 2013 Perşembe 12:22
Ford Yeniköy’de  Courier üretecek
 

    Türkiye otomotiv sektöründe Ar-Ge’ye en fazla yatırım yapan Ford Otosan, İSO ilk 500’de Türkiye’nin en büyük ikinci sanayi kuruluşu olarak yer aldı. Ar-Ge’ye yaptığı yatırımlarıyla ve geliştirdiği teknolojiyle sanayinin parlayan yıldızı konumunda olan Ford Otosan firmasının Genel Müdürü Haydar Yenigün; “Yatırımlarımıza devam edip teknolojileri takip eden değil; teknoloji üreten bir şirket olma yolunda hep daha iyisini yapmak için çalışıyoruz. Bu çerçevede yatırımlarımız ve Ar-Ge çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz” dedi.

Firmanızı kuruluşundan bugüne tanıtır mısınız?
-       Türkiye’nin en büyük ikinci sanayi kuruluşu olan Ford Otosan, Ford Motor Company ve Koç Holding’in eşit oranda hisse sahibi oldukları halka açık bir şirkettir. 1928’de distribütörlük ile başlayan ortaklık, 1959’da Otosan’ın kurulması ve Türkiye’de üretim yapılması için ilk fabrikanın temellerinin atılmasıyla endüstriyel nitelik kazanmıştır. 1960 yılında İstanbul’da açılan fabrikanın ardından 1979 yılında Eskişehir’de İnönü Motor Fabrikası açıldı. 1983 yılında ise Eskişehir Fabrikası’nda Cargo kamyon üretimi başladı. 1997 yılında Ford Motor Company ile Otosan hisselerini eşitledi. 2001 yılında Ford Otosan Gölcük fabrikası açıldı. Ford Otosan, 2007 yılında ürün geliştirme ve Ar-Ge faaliyetleri için Gebze’de Ford Otosan ArGe Merkezi’ni açtı. Merkezin açılmasıyla birlikte Ford Otosan tarafından geliştirilen ürünler peş peşe piyasaya sunulmaya başladı. Yeni bir yatırım hamlesine başlayan Ford Otosan, 2012 yılında Yeniköy fabrikasının ve 2013 yılında ise Sancaktepe Mühendislik Merkezi’nin temellerini attı.

Ford Otosan kurulduğu günden bu yana gerek satış rakamları gerek ihracat rakamları gerekse ürettiği yenilikçi ve müşterisine değer katan ürünleriyle sektörüne liderlik etmeye devam ediyor. Son 11 yıldır pazar lideri olan Ford Otosan, Türk otomotiv sektörünün en geniş ürün gamına sahip şirketidir. 2012 yılında Türkiye otomotiv üretiminin yüzde 25’ini tek başına gerçekleştiren Ford Otosan, Gölcük fabrikasında 320 bin, İnönü Fabrikasında 10 bin araç üretim kapasitesiyle çalışmaktadır. 10 bine yakın çalışanıyla sektörün en geniş istihdamına da sahiptir.

Firma olarak ileriye yönelik hedefleriniz nedir? Yeni yatırımlarınız olacak mı? Nedir?
-       Türk otomotiv sanayinin lideri olarak, yatırımlarımıza devam ediyor olacağız. Bildiğiniz üzere 2013 yılının Temmuz ayında yeni Ar-Ge merkezimizin temelini attık. Şu an bin 240 olan Ar-Ge çalışanımız kısa süre sonra bin 300 kişiye, 2014 yılında da bin 400 kişiye çıkacaktır. Şu an Ar-Ge merkezimizde geliştirilen ve İnönü fabrikasında üretimi yapılarak dünya pazarlarına sunulan Ecotorq ve Duratorq motorlarının üretimine ve geliştirilmesine devam ediyoruz. Yapılacak yeni motor geliştirmeleri için 100 milyon dolarlık yatırım yaptık ve Eylül ayı içerisinde T.C. Ekonomi Bakanlığı Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü'ne yapmış olduğumuz teşvik müracaatı onaylandı ve tarafımıza toplam 187 milyon 378 bin 832 TL tutarında teşvik belgesi düzenlendi.

2012 yılında temelleri atılan Yeniköy fabrikamız ise, 2014 yılında açılışı yapılarak üretime başlayacaktır. Yeniköy fabrikamızdan Courier modellerinin üretimi, dünya pazarlarına yapılıyor olacak. Ford Otosan sürekli gelişim prensipleri dahilinde yatırımlarımıza devam ederek, Türk otomotiv sanayinde sahip olduğumuz öncü rolünü küresel pazarlara da taşıyacağız.

İSO tarafından açıklanan listede, Türkiye’nin ilk 500 büyük firması arasında yer edindiniz. Firma olarak sizi başarıya ulaştıran etkenler nedir? Sıralar mısınız?
-       Ford Otosan olarak en kuvvetli noktamız, geliştirdiğimiz ürünler ve ürettiğimiz modellerdir. Ar-Ge konusunda gerçekleştirdiğimiz yatırımların arkasında yatan neden de budur. Distribütörlük ile başlayan ticari hayatımız önce montaja dayalı üretime, ardından Ar-Ge’ye dayalı üretime dönüştü. Türkiye’nin en büyük otomotiv ihracatçısı olmakla beraber bugün geldiğimiz noktada mühendislik ihracatımız ile de Türkiye’ye katma değer sağlayan bir şirket noktasındayız.

Edindiğiniz başarıda kalıcı olmaya ve daha da yüksek başarı edinmeye yönelik ne gibi çalışmalarda bulunacaksınız?
-       Yatırımlarımıza devam edip teknolojileri takip eden değil; teknoloji üreten bir şirket olma yolunda hep daha iyisini yapmak için çalışıyoruz. Bu çerçevede yatırımlarımız ve Ar-Ge çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.

Türkiye’nin devleri arasına girmeyi hedefleyen firmalara önerileriniz nedir?
-       Türkiye’nin devleri arasına girme hedefiyle çalışan her işletme, öncelikle içinde bulunduğu sektörün ihtiyaçlarına yönelik olarak teknoloji üreten bir firma olarak kendini konumlandırmalıdır. Günümüzde tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilmenin ve tüketicinin beklentisinin de ötesindeki hizmeti ve ürünü sunabilmenin ilk gereksinimi teknolojidir.
Ayrıca Türkiye dışındaki her yeni pazar, kendi içinde önemli fırsatlar barındırıyor. Büyüme hedefi ile çalışan şirketlerin mutlaka yurtdışında yeni pazarlara çekinmeden girmeleri, yerleşmeleri ve o pazarlarda kalıcı olmaları önemlidir. Son olarak şunu ifade edebiliriz ki sürekli gelişim felsefesi ile çalışan her kurum mutlaka kendine belirlediği hedeflere ulaşacaktır.

Türkiye’nin 2023 yılı hedeflerine ulaşması için sanayiye verilen teşvik ve destekleri yeterli buluyor musunuz?
-       2023 yılı hedefleri bizi, ülke olarak zirveye taşıyacak bir planın parçası. Ford Otosan olarak cumhuriyetimizin 100. yılında global pazarlardaki varlığımızı ürettiğimiz teknolojiler ile güçlendirmeye devam ederek sektörümüze yön vermeye devam edeceğiz. Bu bağlamda, Ar-Ge faaliyetlerinin desteklenmesine yönelik 2001 yılında  yayımlanan  “4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu” ve 2008 yılında “5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun”  ile çalışmalarımız ivme kazanmıştır. Bu kanunların bir kilometre taşı olduğuna inanıyoruz. Uygulanmakta olan teşvikleri, sanayinin öncelikli ihtiyaçlarını gidermeye yönelik olarak başarılı buluyoruz. Fakat her geçen gün dünya ve sektördeki değişime bağlı olarak ihtiyaçlar da farklılaşabiliyor. Bu nedenle teşviklerin de dönem dönem yeniden gözden geçirilmesi ve bugün olduğu gibi yarın da sanayinin ihtiyaçlarına göre düzenlenmeleri gerektiğini düşünüyoruz.

Ford Otosan Türkiye’nin sektöre kazandırdığı ilkler şu şekilde sıralanabilir;
1966 yılında ilk yerli binek otomobil Anadol, Otosan tarafından üretildi. 
1986 yılında Türkiye’nin ilk yerli dizel motoru Erk, Otosan tarafından üretildi.
2007 yılında Ford Otosan Türkiye’nin otomotivde ilk özel Ar-Ge merkezini kurdu.
2009 yılında Ford Otosan, ABD’ye ilk otomotiv ihracatını yaptı.
2013 yılında Ford Otosan, Meksika’ya ilk otomotiv ihracatını gerçekleştirdi.

2001 yılından günümüze ürettiği modellerle Ford Otosan’ın kazandığı uluslararası ödüller ise şu şekildedir;
2013: Yılın Uluslararası Ticari Aracı Ödülü – Ford Transit Custom
2012: Euro Ncap güvenlik testinden 5 yıldız alan ilk ticari araç – Ford Transit Custom
2012: Yılın Kamyonu 3.’sü – Ford Cargo 2010: Kuzey Amerika Yılın Ticari Aracı – Ford Transit Connect
2007: Yılın Uluslararası Ticari Aracı Ödülü – Ford Transit
2003: Yılın Uluslararası Ticari Aracı Ödülü – Ford Transit Connect
2001: Yılın Uluslararası Ticari Aracı Ödülü – Ford Transit

 

 

 

 

Son Güncelleme: 12.11.2013 10:21
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.