Etiya bölgeden dünyaya açılacak

Etiya Bilgi Teknolojileri, 2010-2012 yılları arasında yüzde 165 oranında büyüme gösterdi. Firmanın hedefi kısa vadede bölgeye, orta vadede dünyaya açılmak.

Etiya bölgeden dünyaya açılacak

Etiya Bilgi Teknolojileri, 2010-2012 yılları arasında yüzde 165 oranında büyüme gösterdi. Firmanın hedefi kısa vadede bölgeye, orta vadede dünyaya açılmak.

09 Aralık 2013 Pazartesi 14:57
 Etiya bölgeden dünyaya açılacak


   Aslan Doğan, Ali Durmuş ve Serdar Dağdelen aynı üniversiteden, ODTÜ’den mezun üç mühendis arkadaş. 2004 yılında üç kişi, demirbaşları olan üç bilgisayar ile Etiya Bilgi Teknolojileri Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş’yi kurduklarında bugün geldikleri noktayı belki kendileri bile hayal etmemişlerdi. Her yıl yüzde 50 oranında büyüyen Etiya, 2013 yılında 50 milyon dolarlık ciro hedefliyor. Şirket ortaklarından Aslan Doğan şirket kurucuları olarak mezun olduktan sonra çeşitli şirketlerde yazılım mühendisi olarak çalıştıklarını belirtip kuruluş hikayelerine dair devamla şunları söyledi:

“Teknolojiyi burada üretmeyi hedefledik”
“Bu çalışma periyodunda üniversitedeki sabahlamalarımızın, uykusuz final gecelerinin, laboratuarlarda geçen hafta sonlarının karşılığının elimize geçen olmadığını düşündük. Zira mezunlar üniversiteden teknoloji üretebilecek yeteneklerle donatılarak mezun edilirken çalışabilecekleri iş alanlarının büyük bir kısmı bu yeteneklerini sergileyebilecekleri, Ar-Ge yapabilecekleri bir ortam sunmuyordu. Biz bu yüzden Etiya’yı kurarken kendimize bir hedef koyduk. Bu hedef teknolojiyi burada üretmek, belirli bir alanda uzmanlaşarak uluslararası geçerliliği olan ürünler sunmak ve buradan önce bölgeye sonra da dünyada açılmaktı.

Yurt dışından beyin göçü sağlıyor
Bugün baktığımızda bu hedeflerimizin büyük bir kısmını gerçekleştirdik. Etiya olarak, 400’ü aşkın bir mühendis kadrosu ile Türkiye’de müşterilerinin hayatlarını kolaylaştıran ürünler sunan, uluslararası firmalarla rekabet edebilecek yeteneği kazanmış, çalışanların tercih ettiği bir teknoloji firması haline geldik. Son 3 ay içince başta ABD olmak üzere birçok ülkeden Etiya’da çalışmayı daha cazip gören birçok kişi bize katıldı. Bugün İstanbul, Ankara ve İzmir’de faaliyet gösteren üç ofisimiz var.

“Temel hedefimiz yurtdışı”
AllWorld Network ile TOBB’un öncülüğünde ve TEPAV’ın desteğiyle Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketlerine küresel ölçekte dikkat çekmek için yürütülen “Türkiye 100 Projesi”nde TOBB tarafından belirlenen temel değerlendirme kriterinin Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan, inovatif ürünler sunan ve bunlardan aldığı güçlü büyüme ve istihdam yaratan şirketler olduğunu belirtip bu listeye 54’ncü sıradan girmelerinin önemine dikkat çeken Aslan Doğan, “9 yılda geldiğimiz yer burası. Şimdi temel hedefimiz yurtdışı. Bu büyümeyi bölgede devam ettirmek istiyoruz” dedi.

Etiya olarak hangi ürünleri sunuyorsunuz?
-          Etiya büyük müşteri kitlelerine yönelik ürün ve servisler sunan Telekom, elektrik,  doğalgaz, finans ve medya gibi sektörlere yönelik müşteri memnuniyetini artıran, ürün ve servislerin bu müşterilere en hızlı ve en doğru şekilde sunulması için gerekli süreçleri görünür ve yönetilebilir kılan CRM (Müşteri ilişkileri yönetimi), satış yönetimi, kampanya yönetimi, şikayet yönetimi ve müşteri elde tutma yönetimi gibi ürünler sunmaktadır. Bu ürünlerin en önemli özelliği teknoloji ile birlikte değişen müşteri/son kullanıcı profiline modelleyebilme imkanı tanımasıdır. Biz statik yazılım çözümleri değil yüksek konfigürasyon yeteneğine sahip çözümler sunuyoruz. Bugün Telekom sektörü için müşteri kavramı ile sigorta sektöründeki müşteri kavramı çok farklı. Dolayısı ile biz kendi müşterinizi daha iyi tanımak, onunla daha karlı ve uzun soluklu bir ilişki kurmanıza imkan verecek bir araç sunuyoruz. Bizim için CRM budur.
2012 yılında CRM alanındaki hizmetlerimizi tamamlayıcı olarak gördüğümüz big data (Büyük veri yönetimi) alanına ciddi yatırımlar yaptık. Bu alanda sosyal ağları CRM’nin bir parçası haline getiren, buradaki büyük veriyi inceleyerek mevcut müşterilerinizle olan iletişimi güçlendiren ve yeni müşteri kazanmanıza olanak veren uygulamamızı pazara sunduk. Somemto adındaki bu ürün hem iş süreçlerini sosyal medya kurallarına uyumlu hale getirmeye imkan veriyor hem de veriyi analiz ederek içindeki katma değeri ortaya çıkarıyor.

Kısa vadede, 2014 yılı için hedefiniz nedir?
Bugün Türkiye’de CRM uygulamaları konusunda pazar lideriyiz. Yurt dışında da firma ve ürün bilinirliğimiz var. Bu bilinirliği pekiştirmek için mayıs ayında Londra merkezli bir pazarlama şirketi ile anlaşma imzaladık. Yurtdışı tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimizi Londra üzerinden yapıyoruz. Bizim 2015’te bölgemizde ciddi ayak izleri olan, çözümleri birden fazla ülkede kullanılan bir şirket olmak gibi bir hedefimiz var. Dolayısı ile 2014 bizim için tamamen bölgeye konsantre olduğumuz bir yıl olacak.

Birlikte çalıştığınız iş ortaklarınız ya da partnerleriniz var mı?
-          Çözümlerimizdeki katma değeri hedef kitlemize doğru ulaştıracak, çalıştığımız alanlarda bir bilgi birikimi olan firmalarla birlikte çözüm geliştirmeyi önemsiyoruz. İç pazarda bu işbirliğini daha çok Somemto çözümümüz için yapıyoruz. Burada sosyal medya ajansları ile görüşüyoruz. Yurt dışında gelecek yıllardaki planlarımıza uygun olarak bulundukları ülkede bizim ile aynı alanlarda uzmanlaşmış yerel şirketlerle sürekli temas halindeyiz. Buralarda ise daha çok fırsat esasına uygun olarak çalışıyoruz. Aynı zamanda uluslararası iş yapan sistem entegratörleri ile de görüşmelerimiz devam ediyor. Ürünlerimizi global çözüm kütüphanelerine dahil ediyorlar.
Etiya olarak yaptığımız bir diğer çalışma ise çözüm laboratuarları. Bunun için çözümlerle tamamlayıcı nitelikteki ürünleri önce kendi ortamlarımızda entegre ederek ortak çözümler oluşturuyoruz. Örneğin bu ay sonunda Silikon Vadisi’nden bir firma ile İstanbul’da bu çalışmayı yapacağız. Etiya olarak hedefimiz müşterilerimize rekabet avantajı sağlayacak ürün ve servisler sunarak onların işlerinde başarılı olmalarına katkı sağlamak. Bunun için de hem teknoloji, hem yapılanma hem de yaygınlaşma anlamında hazırladığımız planlara uygun olarak yolumuza devam ediyoruz.

Şirketinizin ileriye dönük hedefleri nedir? Büyümeye yönelik yeni stratejileriniz ve yatırımlarınız olacak mı?
-          Etiya olarak yakın bölgelerde ofis açmak gibi bir hedefimiz var. Şu an Asya ve Afrika pazarını stratejik olarak görünüyoruz. Bu bölgelere hub olarak hizmet veren yerlerde ofisler açmayı düşünüyoruz. Dünyada cloud, big data ve makineler arası iletişimi ifade eden m2m alanlarındaki büyüme devam ediyor. Her gün yeni bir ürün yeni bir servisle tanışıyoruz. Akıllı olarak tanımladığımız concept cep telefonlarından çıktık, artık akıllı evleri akıllı şehirleri konuşuyoruz. Bütün bunların merkezinde önce insan sonra teknoloji şirketleri var. Bu gelişmeler yazılım şirketlerini daha da değerli kılıyor. Aslında yazılım şirketleri altın çağını yaşıyor diyebilirim. Bugün dünyaya baktığımızda IT dünyasının ekseni doğuya doğru kayıyor. Burada yetişmiş insan gücü ve doğunun bir üretim merkezi haline gelmiş olmasının da etkisi büyük. Bu gelişmeleri esas alarak biz de Etiya olarak büyümekten korkmuyoruz ve büyüyeceğiz. Etiya olarak teknolojiye yatırım yapmaya devam edeceğiz. Şu an TÜBİTAK ve üniversitelerle birlikte üzerinde çalıştığımız Ar-Ge projelerimiz devam ediyor. Big data pazarının 2014 yılında patlama yapacağını düşünüyorum. Bu çalışmalara devam ederken diğer yandan da start-up’ları yakından takip ediyoruz. İş modelimize ve bulunduğumuz alana uygun gördüğümüz şirketlerle ilgili olarak satın almalar yapabiliriz.”

 

FİRMA ADI ve UNVANI: Etiya Bilgi Teknolojileri Yazılım Sanayi ve Ticaret A.Ş
KURULUŞ TARİHİ: 2004
İSTİHDAM SAYISI:  420
SEKTÖRÜ: Bilişim
ÜYESİ OLDUĞU ODA ve DERNEKLER: Yazılım Sanayicileri Derneği (YASAD); İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB);Bilişim sanayicileri Derneği (TUBİSAD)
TEL:  0212 483 71 11
WEB ADRESİ: www.etiya.com
MAIL:
info@etiya.com
FACEBOOK: Etiya
TWITTER: @Etiya_TR

 

 

Son Güncelleme: 27.12.2013 17:26
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.