banner93

ESC yeni pazarlarla büyüdü

ESC Çelik TR sektörde global finansal kriz ve tüketim düşüşüne rağmen 2013 yılını yeni pazarlar ve yeni hedefler ile birlikte büyüme ile geçirdi.

ESC yeni pazarlarla büyüdü

ESC Çelik TR sektörde global finansal kriz ve tüketim düşüşüne rağmen 2013 yılını yeni pazarlar ve yeni hedefler ile birlikte büyüme ile geçirdi.

23 Eylül 2013 Pazartesi 11:04
ESC yeni pazarlarla büyüdü
 

    Çelik sektöründe 20 yıllık deneyime sahip olan ESC Çelik TR, 2013 yılını hem satış miktarı hem de makine ve ekipman altyapısını yenilemek anlamında en yüksek noktaya
  çıkarttığı bir yıl olarak geride bırakacak. ESC Çelik TR İş Geliştirme Direktörü Ergün Yıldız global finansal kriz ve krizin nihai tüketicinin tüketme eğilimini düşürmesinin çelik üretimine olan olumsuz etkisine karşın büyüdüklerini belirtip, “Ciromuz artı. Daha sağlam bir finansal yapımız oldu. Yeni pazarlar bulduk, yeni hedefler ortaya koyduk. Kısacası 2013 bizim için çok verimli bir yıl oldu” dedi.

Yassı mamulde Türk kalitesi
Türkiye’de yassı mamul üretim kapasitesinin kalite ve teknik alt yapısının tatmin edici noktada olduğuna değinen Yıldız, “En önemli üretici ve globalde etkin oyuncu Erdemir ile diğer üreticiler bu anlamda görevlerini yerine getirmektedirler. Bize göre sektörün en önemli sorunu herhangi bir stratejisi olmayan, hedeflerini iyi belirleyemeyen veya hiç belirleyemeyen, global trendleri iyi analiz edemeyen ve günü birlik çözümler ile sadece “ tüccar “ mentalitesi ile ÇSM-Çelik Servis Merkezi Hizmeti vermeye çalışan firmaların bu anlamda doğru çalışan ÇSM’leri zor durumda bırakmalarıdır” diye konuştu.

“ÇSM’ler stratejilerini geliştirmeli”
Son dönemlerde bu tür firmaların piyasadan çekildiklerini üzülerek gözlemlediklerini kaydeden Yıldız, “Keşke herkes bu yoğun rekabet koşullarına ayak uydurabilse, ama artık Avrupa ve Uzakdoğu gibi ülkelerde bu yoğun rekabete ayak uydurdular. Şartların 2013 ve 2014 te daha da zorlaşacağını düşünüyoruz. Bu sebeple şimdiden tedbir almak zaruri hale gelmiştir. ÇSM’ler doğru organize olmalıdır ve düşük fiyat, teminatsız/güvensiz satış ve benzeri ticari mantık ile iş yapmaya çalışan ÇSM’lerin veya al satçıların artık gerçek bir ÇSM olma yolunda ilerlemek için kendi stratejilerini geliştirmeleri gerekmektedir” dedi. Yıldız konuya dair şöyle devam etti:

“Beklentileri karşılayamadılar”
“Erdemir gibi yassı çelik üreticisi bu boşluğu görmüşki kendi 2’nci ve en büyük ÇSM sini devreye almıştır. Erdemir firmasının bu yatırımı zaten söylediklerimizin doğru olduğunu ortaya koymaktadır. Eğer ÇSM’ler doğru satış ve pazarlama, iyi bir finansman yapısı ve gerçekçi stratejiler ile çalışsalardı esasında çelik üreticisi Erdemir böyle bir yatırıma gerek duymayabilirdi. Demek oluyor ki ÇSM’ler Erdemir ve çelik üreticilerin beklentilerini karşılayamadı. Bilindiği gibi genellikle Avrupa ve Uzakdoğu’daki çelik üreticileri de doğru yapılanmış olan ÇSM’ler vasıtası ile yüksek tonajlarda satış yapmaktadırlar.”

 

 

Son Güncelleme: 23.09.2013 15:09
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mehmet e. yildiz 2013-11-16 05:34:30

Nice basarilar niyaz ediyorum