Ar-Ge ile kazandığını Ar-Ge’ye yatırıyor

Otomotiv yan sanayinin hızlı büyüyen firmalarından biri olan Romak Makine, Kocaeli'nde 1.5 milyon euro'luk yeni tesis yatırımı gerçekleştirdi. Firma kazancının büyük bir kısmını Ar-Ge’ye yatırıyor.

Ar-Ge ile kazandığını Ar-Ge’ye yatırıyor

Otomotiv yan sanayinin hızlı büyüyen firmalarından biri olan Romak Makine, Kocaeli'nde 1.5 milyon euro'luk yeni tesis yatırımı gerçekleştirdi. Firma kazancının büyük bir kısmını Ar-Ge’ye yatırıyor.

05 Ağustos 2013 Pazartesi 10:22
Ar-Ge ile kazandığını Ar-Ge’ye yatırıyor


      Ford Otosan'ın en önemli tedarikçileri arasında gösterilen ve son olarak Ford Otosan'ın B515/B299 projesinin komple gövde hatlarının planlanması, hazırlanması, montajı ve devreye alınması işlemini üstlenen Romak Makine, kazancının büyük bir kısmını Ar-Ge'ye yatırıyor. Ford Otosan'ın B460 projesini de boyahanenin planlanması, hazırlanması, montajı ve devreye alınmasını anahtar teslim proje olarak üstlendiklerini ifade eden Romak Makine Genel Müdürü Ömer Uzuner, faaliyetlerinin yüzde 60'ını Ford'un oluşturduğunu ifade etti. Söz konusu şirketin bunun için yeni bir yatırım yaptığını ve 110 bin adetlik üretim gerçekleştireceğini kaydeden Uzuner, "Bu araçların kapı iletim bandını ve kapı montaj bandını aldık. Bunu yapıyoruz. Ayrıca boyahanede mastik uygulamaları ihalesini aldık. Montaj binasındaki cam yapıştırma hücresini aldık" diye konuştu. Otomotiv sektörünün diğer global temsilcileri Fiat ve Toyota ile de temas halinde olduklarını kaydeden Uzuner, ihracat odaklı çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.

"Biz ihracatta önemli bir misyon üstlendik"
İhracatta 50 milyon euro'nun üzerine çıkmayı hedeflediklerini kaydeden Uzuner, hükümetin 2023 yılı ihracat hedefi için firmalarının da büyük sorumluluk taşıdığını ileri sürdü. Türkiye'de toplam üretim adedinin şu an için 1 milyon olduğunu ancak önümüzdeki yıllarda rakamın 4 milyona kadar çıkacağını öne süren Uzuner, "Bu büyük firmaların yatırım yapması anlamına geliyor. Belki başka oyuncular da Türkiye pazarında yerini alacak. Hatta ve hatta halen gündemimizdeki yerli araç üretimi gerçekleşebilir" dedi.  Yerli araç üretimin dışarıdan bakıldığı kadar kolay bir durum olmadığını öne süren Uzuner, şöyle konuştu:

“Yerli araçta net tavır sergilenmeli”
"Elbette şu anda Türkiye'de araç üretiliyor. Ama bu araçlar uluslararası firmaların normlarına göre üretiliyor. Bu normlar, bu standartlar sizde yoksa ne yapacaksınız? Birisine sırtınıza dayamak durumundasınız. Bu Amerika, Avrupa, Çin ya da Japonya olabilir. Ya da hükümet bu alanda yapıcı bir misyon üstlenerek 'Ben yerli araç üretmek istiyorum. Bu iş için şu kadar bir bütçe ayırıyor, dört sene zaman veriyorum' şeklinde net bir tavır sergileyecek Türk ana ve yan sanayicisine. Düşünün ki bir araçta binlerce parça var. Bu binlerce parçanın birbiriyle uyumlu olması gerekir. Biz Romak Makine olarak, bu alanda bir rol oynayacağımızdan eminiz. Çünkü biz ihracatta önemli bir misyon üstlendik. Neticede bu uzun soluklu bir Ar-Ge çalışması. Milyar dolarlık yatırımlar söz konusu. Eğer bu başarı gerçekleşirse ben Türkiye'de minimum 100 bin aracın satılacağına inanıyorum."




 

Son Güncelleme: 05.08.2013 10:24
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.