banner110

Şişecam'da net kâr yüzde 53 arttı

Şişecam Topluluğu’nun 2011 finansal sonuçları açıklandı, 2011 yılı net satışları bir önceki yıla göre yüzde 18 artışla 4.979 milyon TL’ye, net kârı ise yüzde 53 artışla 741 milyon TL’ye ulaştı.

Şişecam'da net kâr yüzde 53 arttı

Şişecam Topluluğu’nun 2011 finansal sonuçları açıklandı, 2011 yılı net satışları bir önceki yıla göre yüzde 18 artışla 4.979 milyon TL’ye, net kârı ise yüzde 53 artışla 741 milyon TL’ye ulaştı.

21 Mart 2012 Çarşamba 09:41
Şişecam'da net kâr yüzde 53 arttı

  Şişecam Topluluğu’nun 2011 yılı mali tablolarının İMKB’de açıklanmasının ardından değerlendirmelerde bulunan Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür Prof. Dr. Ahmet Kırman; net kârın bir önceki yılın net kârına göre yüzde 53 oranında artış göstererek 741 milyon TL’ye ulaştığını belirtti. 2011 yılında 4.979 milyon TL satış geliri elde eden Şişecam Topluluğu’nun, net kârı 741 milyon TL olarak gerçekleşti. Şişecam’ın 2011 yılı net satışları bir önceki yıla göre yüzde 18 artışla 4.979 milyon TL’ye, net kârı ise yüzde 53 artışla 741 milyon TL’ye ulaştı. Şişecam Topluluğunun 2011 yılına ilişkin mali tablolarının İMKB’de açıklanmasının ardından konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür Prof. Dr. Ahmet Kırman, “Şişecam Topluluğu’nun 2011 yılı itibarıyla konsolide satışları bir önceki yıla göre yüzde 18 oranında artış göstererek 5 milyar TL’ye yaklaştı” dedi.
Prof. Dr. Ahmet Kırman, 2011 itibarıyla; ana ortaklık payına düşen 632 milyon TL konsolide net kâr ile toplam 741 milyon TL düzeyinde gerçekleşen net karın önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 53 oranında arttığını belirterek şunları söyledi; “Üretim grupları itibarıyla, net kârların 2010 yılına kıyasla Kimyasallar Grubu’nda yüzde 74, Cam Ambalaj Grubu’nda yüzde 24, Düzcam Grubu’nda yüzde 18 ve Cam Ev Eşyası Grubu’nda ise yüzde 17 olmak üzere çift haneli artışlar gösterdi. 2011 yılında Topluluğumuzun cam ve soda üretimi ise önceki yıla göre, sırasıyla, yüzde 9 ve yüzde 12 oranlarında artışla 3,7 milyon ton cam ve 1,9 milyon ton soda üretimi olarak gerçekleşti.”
Geçen yıla göre bir puan yükselen FAVÖK marjının yüzde 25 olarak gerçekleştiğini ifade eden Prof. Dr. Ahmet Kırman, “2011 sonu itibarıyla Topluluğun konsolide FAVÖK hacmi, önceki yılın yüzde 25 üzerinde gerçekleşerek 1,3 milyar TL seviyesine ulaştı. Şişecam bünyesindeki dört üretim Grubunun 2010 yılında tatminkâr bir düzeyde olan performanslarını, 2011 yılında daha da geliştirerek, Cam Ev Eşyası ve Cam Ambalaj Gruplarında satışları yüzde 15, Düzcam Grubunda yüzde 20, Kimyasallar Grubunda ise yüzde 23, oranında artırdık” diye konuştu.


iHRACAT HACMİ 880 MiLYON DOLARA ULAŞTI

2011 yılında ihracatta yüzde 10 artış gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Ahmet Kırman, 880 milyon USD ihracat hacmine ulaştıklarını, özellikle Türkiye’den yapılan ihracat ile yurtdışı üretimden yapılan satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların, toplam konsolide satışlar içindeki payının da yüzde 49 olduğunu belirtti.


“TOPLULUĞUN MALİ YAPISI GÜÇLENMEYE DEVAM EDİYOR”

Topluluğun yeniden yapılandırmaya yönelik faaliyetlerinin 2011 yılı içinde de devam ettiğini vurgulayan Prof. Dr. Kırman, Beykoz’da bulunan arazinin Holding şirketine devri ve Camiş Elektrik Üretim A.Ş.’nin kısmi bölünmesi suretiyle Mersin Kojenerasyon santralinin Soda Sanayii A.Ş.’ye devrine ilişkin SPK onaylarının alındığını belirtti. 2011 yılı sonu itibariyle konsolide öz kaynaklarının önceki yıla göre yüzde 24 civarında artış göstererek 5,1 milyar TL seviyesine ulaştığını açıklayan Ahmet Kırman, net finansal borcun 596 milyon TL olarak gerçekleşirken, 830 milyon TL yatırım harcaması yapıldığını söyledi. Topluluğun yeniden yapılandırılmasına ilişkin çalışmaların sürmekte olduğunu kaydeden Prof. Dr. Kırman, Şişecam bünyesindeki dört Grubun da 2011 yılı performanslarının önceki yılın ciddi oranda üzerinde gerçekleştiğini belirterek sözlerini tamamladı.



Son Güncelleme: 21.03.2012 09:47
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.