banner89

Sanayici büyümezse batar

Çizmeci Time Gıda üretiminin %60‘ını ihracat ayırıyor. Yıllık 10 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Recep çizmeci, yeni yoldaki hedefimiz 12 milyon dolar iç piyasada ve ihracatta daha da büyümek diye konuştu.

Sanayici büyümezse batar

Çizmeci Time Gıda üretiminin %60‘ını ihracat ayırıyor. Yıllık 10 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Recep çizmeci, yeni yoldaki hedefimiz 12 milyon dolar iç piyasada ve ihracatta daha da büyümek diye konuştu.

26 Nisan 2011 Salı 11:59
Sanayici büyümezse batar

1993 yılında gıda sektöre giren ve 2008’de Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerine devam eden Çizmeci Time Gıda rulo gofret, kaplamalı bisküvi ve kremalı ürünlerin üretimini yapmaktadır.

Gıda sektörüne nasıl girdiniz?

 

Çizmeci ailesi olarak 1950‘li yıllarından bu yana tekstil işiyle uğraştıklarını, 1993 ‘de ise gofret işine girdiklerini anlatan Recep Çizmeci, tekstil sektörünün krize girmesi ile Gıda sektörüne adım attık dedi.

Bu işe ilk başladığımızda 30 tonluk üretimimiz bulunmaktaydı. Daha sonraki yıllarda üretimimizi hızla artırdık. Şuandaki üretim kapasitemiz 6 Bin tondur .2008 yılında 5 milyonluk ek yatırımla fabrikamızı İstanbul’dan Gebze’deki yerimize taşıdık ve faaliyetlerimize başladık.

Sektörde ki konumunuzu nasıl değerlendiriyorsunuz.

 

Türkiye’de kendi sektörlerinde lider olduklarını diğer firmalardan farklılıklarının olduklarını belirten Çizmeci ”Ülker’in ürün pazarlama maliyeti bizimkilerden daha ucuz biz bu ucuz rekabet içerisindeyken kaliteli ürün, lezzet ve hijyenden ödün vermiyoruz dediler. Kaliteli ve gıda güvenliği politikamız ile sürekli büyüyoruz diye konuştular.

ŞİRKET İÇİ EĞİTİM

Çalışanlarımıza yönelik eğitimler düzenliyoruz bu eğitimler pazarda talepleri karşılamak ve müşteri memnuniyetini üst seviyede tutmak içindir. Ar-Ge çalışmalarına ve teknolojik gelişmelere önem verdiklerini de belirttiler. 

LEZZETİN SIRRI

Bizim ürünlerimizdeki fark, el emeğiniz fazla olmasıdır. Biz bir makinede 20-22 işçi çalıştırıyoruz. Kullandıkları üretim teknolojileri hakkında bilgiler veren Çizmeci, büyük firmalarda otomasyon işinin ileri düzeyde olduğunu ancak kendi ürünlerindeki sırrın el emeğinden kaynaklandığını ifade eden Çizmeci, “Şimdi gıda işiyle uğraşan büyük firmalara baktığımız zaman, onlarda otomasyon sistemi çok ileri düzeyde. Bizde ise lezzetimizin sırrı el emeğinden geçmektedir” dediler.

250 çalışanı ile rulo gofret üretiminde %100 kapasiteyle çalıştıklarını belirten çizmeci “Ağırlıklı üretim alanımız rulo gofretidir. Bisküvi üretimi kapasitemiz fazla olmasına rağmen hammaddelerin fiyatı yükseldiği için maliyetlerde artış yaşandı. “ dediler.

Sektörünüzde ki sıkıntılar hakkında bilgiler verir misiniz?

 

Buğday ve yağ fiyatlarındaki artışın kendilerini olumsuz yönde etkilediğini ifade eden Çizmeci, “Biz ihracat yapan bir firmayız ve uluslar arası piyasa rakamlarına göre hareket etmekteyiz. Buğday da, yağda ve fındık fiyatlarında global ekonomiden dolayı yükseliş söz konusu. Ham madde fiyatları artmasına rağmen ürüne zam yapamıyoruz. Biz burada bir işçiyi bin dolara mal ederken, Malezya’da bir işçi 150 dolara mal ediliyor. Aynı ürünleri satıyoruz ama onlarla bu şartlarda nasıl rekabet edebiliriz ki” diye konuştu.

Hedefleriniz nelerdir?

 

2010 yılı bizim için umduğumuz gibi geçmese de 2011 yılının iyi geçeceğini umuyoruz. Önümüzdeki senelerde Düz gofret, çikolata ve bisküvi üretiminde daha da büyüyeceğiz. “Sanayici büyümezse batar “ diyen çizmeci alanımızda rakip tanımıyoruz her sene kalite ve gıda güvenine olan hassasiyetimiz artıyor diye konuştu.

 

 

 

Türkiye Avrupa’nın parlayan yıldızı

Çizmeci Gıda İnsan Kaynakları Müdürü Mutlu Yılmaz ise; “Türkiye, Avrupa’nın parlayan yıldızı konumunda. İstisnasız her günümüz gerek yurt içi, gerek ise yurt dışı pazar payımızı yükseltmek için geçiyor. Ürünlerimize tercih artığında biz bu tercihten kazandığımız her kuruşu yatırım ve büyümek için yani Gebze için kullanmayı amaç ediniyoruz” dedi.

EN BÜYÜK GÜVENCEMİZ ÇALIŞMA ARKADAŞLARIMIZ

Biz ve bizim gibi firmalarda sıkıntının olması durumunda Gebze bölgesinin büyük zarar göreceğinin altını çizen Yılmaz, “Şirket olarak, her zaman personelimizin yanındayız. Ürünlerimizin kalitesini borçlu olduğumuz çalışma arkadaşlarımız bizim övünç kaynağımız.Bu sebeple, sektörümüzde ortalama yıllık % 4 ücret zammı yapılır iken, biz ilk 6 ay için %10 zam verdik.Bunu yapmamızın en büyük nedeni personelimizin huzur, mutluluk ve güven içinde sosyal hayatlarını devam ettirmeleridir.Çizmeci Time ailesine katılmak için günlük iş başvurusu yapan kişi sayısı her gün katlanarak artıyor.Bu kadar tercih edilmemiz bizi son derece mutlu ediyor.”şeklinde konuştu.

GİRİŞİMCİLİĞİ TEŞVİK EDİYORUZ

Mutlu Yılmaz şöyle devam etti; “Bilgi çağında insan kaynağının şirketler için hayati önem kazanması, şirketlerin insan kaynakları yönetiminde en yaratıcı ve en iyi yaklaşımları geliştirmesi şartını koşmaktadır. İnsan kaynakları yönetimimiz, yaratıcılığın geliştirilmesine dayanarak, idari, teknik ve davranışsal boyutta bazı ilke ve uygulamaları desteklememiz ile bir bütün haline gelmektedir. Yönetim stratejimiz, problemleri ortadan kaldırmak için kendini sorumlu hisseden, gerekli çözümler üreten ve iletişime açık bir vizyon oluşturmak üzere desteklenmiştir.Çizmeci Gıda olarak tüm yönetim ekibimiz ile insanı merkeze yerleştiren bir yönetim felsefesi, insan ilişkilerinin ve davranışlarının olumlu yönde geliştirmesi, çalışanlara ekip ruhu içinde karar verdirip insiyatif kullandırması ve yüksek ahlaki değerler yaratması suretiyle toplam kalite kültürünün oluşmasında büyük rol oynamaktayız. Bu bağlamda, insan kaynakları yönetimi, işletmemizin maddi varlıkların ötesinde, maddi olmayan varlıklarla daha fazla değer yaratabileceklerini vurgulayan, çalışanlar arasında ilişkilerin, yaratıcılığın, yenilikçiliğin geliştirilmesi ile işletmelerin değer yaratabileceğini öngören bir yaklaşımdır. İnsan kaynakları departmanı olarak, girişimciliği ve yaratıcılığı teşvik ettiğimiz gibi, çalışanlarımızın bilgi birikimlerini ve şirket içi bilgi paylaşımını geliştirmelerine olanak sağlıyoruz. Çağımız bilgi çağı. Çağımız teknolojinin ve iletişim araçlarının doruklara yükseldiği, bilginin herkesçe paylaşılabildiği, sınırları ve bitiş çizgisi belli olmayan bir yarış çağı.Çağımız bilgiyi en etkin ve verimli bir şekilde üreten, paylaşan önce insan ve emek diyen Çizmeci Gıda çalışanlarının çağıdır” dedi.

1958 İstanbul doğumlu olan Recep Çizmeci, 1979 tarihinde tekstil sektörü ile ticarete başlamıştır. Çizmeci, evli ve beş çocuk babasıdır.

Anahtar Kelimeler:
çizmeci Time Gıda
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.