Kaliteyi Ar-Ge ile geliştiriyoruz

Anadolu Isuzu Genel Müdürü Ömer Ablay, “Müşterilerimiz kalite anlamında bizden memnun çünkü müşteri memnuniyeti konusunda çok titiz çalışmalar yapıyoruz. Bu kalite çizgisini Ar&Ge ile geliştirmeye devam ediyoruz” dedi.

Kaliteyi Ar-Ge ile geliştiriyoruz

Anadolu Isuzu Genel Müdürü Ömer Ablay, “Müşterilerimiz kalite anlamında bizden memnun çünkü müşteri memnuniyeti konusunda çok titiz çalışmalar yapıyoruz. Bu kalite çizgisini Ar&Ge ile geliştirmeye devam ediyoruz” dedi.

20 Kasım 2011 Pazar 13:50
Kaliteyi Ar-Ge ile geliştiriyoruz

Kocaeli Çayıova’da kurulu bulunan Anadolu Isuzu kapılarını basına açtı. Anadolu Isuzu Genel Müdürü Ömer Ablay, fabrika ziyareti esnasında firmanın çalışmaları hakkında bilgi verdi. Gezi sonrası basın toplantısı düzenleyen Ömer Ablay gündemde ilgili değerlendirmelerde bulundu.

           

2012 OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇİN SIKINTILI OLABİLİR

 

            Otomotiv sektörünün geleceği ile ilgili açıklamalarda bulunan Ablay, “2012 otomotiv sektörü için sıkıntılı olabilir ama Anadolu Isuzu’nun içinde bulunduğu sektörler itibari ile geçtiğimiz seneden daha iyi bir pazar bekliyoruz. Ürettiği tüm küçük otobüslerin üçte birinden fazlasını ihraç eden Anadolu Isuzu 1994 yılından günümüze kadar 50 ülkeye, binden fazla küçük otobüs ihracatı gerçekleştirerek 2004’ten beri ihracat satış lideri konumundadır. Şu ana kadar ürettiği 3 binden fazla küçük otobüsle 2005’ten beri midibüs üretiminde de ihracat lideri konumunda olan Anadolu Isuzu, 2009 yılında toplam yapılan küçük otobüs ihracatının yüzde 50’sinden fazlasını gerçekleştirerek liderliğini devam ettiriyor” dedi.

 

CEZAYİR VE AZERBAYCAN’DA ETKİLİYİZ

 

            İhracatta yüzde 20’lik büyüme sağladıklarını ve 2012 yılında da liderliklerini sürdüreceklerini ifade eden Ablay, ihraç pazarlarının büyük bölümünü oluşturan Avrupa’da yaşanan ekonomik sıkıntıdan etkilenmemek için Azerbaycan ve Cezayir pazarlarına yöneldiklerini ve bu pazarlarda da başarılı olduklarını söyledi. 11 yıllık dönemde Türkiye’de otobüs ve küçük otobüs satışında 10 bin 364 adet ile lider olduklarını dile getiren Ablay, ülke genelindeki 68 ilde 34 satış bayi ve 120 yetkili servisleriyle satış sonrası hizmette de müşterilerine avantajlar sağladıklarını kaydetti. Ablay “İç pazardaki liderliğimizin dışında 1994 yılından günümüze kadar 50 ülkeye 500 milyon dolar değerinde 10 binden fazla araç ihraç ettik. Son 6 yıllık dönemde Türkiye’den yapılan küçük otobüs ihracatının yüzde 50’sini elimizde bulunduruyoruz” diye konuştu.

 

ISUZU  AVRUPA’DA ETKİLİ OLDU

 

26 ülkeye ihracat yaptıklarını ve Avrupa’da etkili olduklarını kaydeden Ablay, “Ancak Avrupa’da son dönemde yaşanan sıkıntıyı aşmak için Cezayir ve Azerbaycan’ı alternatif pazar olarak seçtik ve oldukça etkili olduk. Özellikle Cezayir’de günümüzde 4 bin civarında aracımız bulunuyor. Avrupa’ya ihracatımızdaki gerilemeyi Cezayir ve Azerbaycan’daki etkimizle kapattık” diye konuştu. Dünya markası ile küçük otobüs üreten Türk firması olduklarına değinen Ablay, yeni araç tasarımı, yeni otobüs geliştirme, mevcut modellerin değiştirilmesi, fren, direksiyon, süspansiyon ve otobüs karoserinin tamamen Isuzu Ar-Ge merkezinde gerçekleştirildiğini belirtti. Ablay şöyle devam etti;

 

AR-GE’MİZ ÇOK BAŞARILI

 

“Kaliteyi herkes öne çıkarıyor. Kalite konusunda rakiplerimizden farkımız Isuzu’nun dünya çapında çok önemli motor teknolojisine sahip olması. 21 milyon adet motor üretimi ile Isuzu dünyada birinci. Bizim kalite anlayışımızda yüksek kalite anlayışı, regülasyonlara birebir uyum ve yüksek işçilik kalitesi ile biz bu işleri götürmeye çalışıyoruz. Müşterilerimiz kalite anlamında bizden memnun çünkü müşteri memnuniyeti konusunda çok titiz çalışmalar yapıyoruz. Bu kalite çizgisini Ar&Ge ile geliştirmeye devam ediyoruz. Otobüsçülük artık terzilik gibi. Özel üretim yapıyoruz. Her kesin isteği, tercihi farklı. Çok başarılı bir Ar-Ge’miz var. Bu nedenle hiç bir sıkıntı yaşamadan istenen değişiklikleri talep edilenleri uygulayabiliyoruz. Bu bizim en büyük gücümüz.”

 

-------------

 

“Asıl görevimiz satış sonrası hizmetlerle başlıyor”

 

Anadolu Isuzu  Genel Müdürü Ömer Ablay “Bizim görevimiz aracı satmakla bitmiyor. Asıl görevimiz araç satıldıktan sonra başlıyor diyen Anadolu Isuzu Satış ve Pazarlama Direktörü Fatih Tamay satış sonrası hizmetlerle her zaman destek vereceğiz diyen Tamay "Isuzu servisi ile tam donanımlı bir hizmete devam ediyor” diyor.

 

İŞLETME KÜNYESİ

 

1983'te Isuzu ile lisans anlaşması yaparak o dönemin otomotiv sektöründe ilk Türk-Japon ortaklığını gerçekleştiren Anadolu Isuzu, Temmuz 1984'te İstanbul Kartal'daki fabrikasında üretime başladı. 1999 yılında, yılda 13 bin 155 adet araç üretim kapasitesine sahip Gebze Şekerpınar’daki tesislerine taşındı. Ürün kalitesinde Japon standartlarını hedef alarak hafif kamyon, kamyonet, midibüs, pick up gibi ticari araçların üretim, ithalat ve pazarlamasını yapmaktadır. Anadolu Isuzu sadece küçük otobüs grubunda ürettiği araçlar için ihracat faaliyeti yürütmektedir. Şirketin ihracat faaliyetleri, çoğunluğu Avrupa Birliği üyesi olan 23 ülkeyi kapsamaktadır. Türkiye’den yapılan midibüs ihracatında önemli bir yere sahip olan Anadolu Isuzu, son yedi senedir (2004-2010) Türkiye midibüs ihracatı lideri konumundadır*. 2010 yılında 498 adet araç ihraç eden Anadolu Isuzu, böylece Türkiye’den yapılan toplam midibüs ihracatının yüzde 61’ini gerçekleştirmiş ve yakalanması zor bir başarıya imza atmıştır. Yüzde 15’i halka açık bir anonim şirket olan Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin ortaklık yapısı; yüzde 53.55’lik hisse ile Anadolu Grubu, yüzde 16.99 ile Japon Isuzu ve yüzde 12.75’lük payla Itochu Co.’dan oluşuyor. 500 çalışanıyla müşteri memnuniyetini şirketin temel görev ve sorumluluğu olarak benimseyen kurumun, ISO 9001-2008 Kalite Belgesi ve ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistem Belgesi bulunuyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.