Ford , 65 ülkeye “Global Cargo” ihraç edecek

Bu yıl ve önümüzdeki yılı ticari araçlarda yatırım yılı olarak ilan eden ve bu doğrultuda 1 milyar dolarlık yatırım sürecini sürdüren Ford Otosan, Ford dünyasında ağır ticari araç global ürün geliştirme ve tasarım merkezi olma yolunda çalışmalarını sürdürüyor. Brezilya ile ortak geliştirilen ve Ford’un global ürün yelpazesine sokulan Global Cargo, yatırımlar tamamladığında üç kıtada, toplam 65 ülkeye ihraç edilecek.

Ford , 65 ülkeye “Global Cargo” ihraç edecek

Bu yıl ve önümüzdeki yılı ticari araçlarda yatırım yılı olarak ilan eden ve bu doğrultuda 1 milyar dolarlık yatırım sürecini sürdüren Ford Otosan, Ford dünyasında ağır ticari araç global ürün geliştirme ve tasarım merkezi olma yolunda çalışmalarını sürdürüyor. Brezilya ile ortak geliştirilen ve Ford’un global ürün yelpazesine sokulan Global Cargo, yatırımlar tamamladığında üç kıtada, toplam 65 ülkeye ihraç edilecek.

02 Şubat 2012 Perşembe 15:00
Ford , 65 ülkeye “Global Cargo” ihraç edecek



 
Ford Otosan’ın 2011 ve 2012 yıllarını ticari araçlarda yatırım yılı olarak belirlemesinin ardından yatırım projesine büyük bir hızla başladıklarını anlatan Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı ve İnönü Fabrikası Müdürü Mustafa Menkü, “Global Cargo büyüme stratejisini üç aşamada gerçekleştireceğiz. Birinci aşamada, Güney Amerika’da üretilen Cargo’larda ortak kabin kullanımına başladık. İkinci aşamamız ise ortak ürünler çıkarmak olacak. İlk ürünümüzün geliştirme çalışmaları devam ediyor. Üçüncü aşamada motoru da kapsayan global ürün gamı stratejisi üzerinde çalışıyoruz. Proje tamamlandığında Doğu Avrupa, Ortadoğu, Rusya, Türk cumhuriyetleri ve Kuzey Afrika pazarları başta olmak üzere üç kıtada, toplam 65 ülkeye Global Cargo ihraç edeceğiz” dedi.

Ford Motor Company ve Koç Holding ortaklığında faaliyet gösteren Ford Otosan’ın, bugün Türkiye’de Eskişehir İnönü ve Kocaeli Gölcük fabrikalarında ağır, orta ve hafif ticari araç üretiminin yanı sıra motor ve aktarma organları üretimi gerçekleştirdiğinin altını çizen Mustafa Menkü, İnönü Tesislerinde, kamyon, motor ve arka aks üretiminin yapıldığını söyledi. Kurulduğu günden bu yana 175 bin kamyon ve 800 bin motor ürettiklerini açıklayan Menkü, farklı üretim metot ve teknolojileri kullandıklarının altını çizdi.

“İlk dizel motoru ürettik”
Ford Otosan İnönü Fabrikasının ilklere imza attığına işaret eden Menkü, “Türkiye’nin ilk dizel motoru ERK, İnönü fabrikasında üretilmiş ve Ford Almanya’ya motor parçaları ihraç edilmiştir. 2003 yılında da İnönü fabrikasında Türkiye’nin sıfırdan tasarlanmış ilk motoru olan Ecotorq motor ağır hizmet dizel motoru olarak üretilmiş ve 5’inci Teknoloji Ödülü Değerlendirme Toplantısı’nda Jüri Özel Ödülü’nü almıştır. 2003 yılında Yeni Cargo sac kabin ve 7.3 lt Ecotorq motor üretimine başlanan fabrikada 2007’de Duratorq 5 silindir motor ve 9 litre Ecotorq motor üretildi. 2009 yılına gelindiğinde Duratorq 2.2 litre önden çekişli motor üretildi. 2010’da Cargo Yeni İnşaat Serisi ve Ecotorq Euro5 motor üretimine geçildi ve 2011’de de Yeni Duratorq motor üretilmeye başlandı” şeklinde bilgi verdi.

Ford Otosan İnönü üretim kompleksinde, kamyon fabrikası, motor ve aktarma Organları Fabrikası, RTM & Parça Boyama tesisinin bulunduğunu anlatan Mustafa Menkü, 1982 yılından bugüne kadar İnönü Fabrikasına toplam 210 milyon Euro’luk yatırım yapıldığını belirtti. Menkü, “Bu yatırımın 160 milyon Eurosu ürünlere yönelikti. Fabrika Modernizasyonu için toplam 50 milyon Euro yatırım yaptık. Söz konusu yatırımın büyük kısmı son yıllarda gerçekleşti” dedi. Yatırım projelerinin sürdüğü bilgisini veren Menkü, kamyon ve motor üretimine yönelik yeni ürünler geliştirdiklerine dikkat çekti. Menkü, kamyon projeleri hakkında şu bilgileri verdi: “Kamyon projeleri model yılı yenilikleri ve yeni kamyon projeleri olarak Ürün Geliştirme Müdürlüğü’nün liderliğinde devam ediyor. İnönü fabrikası olarak bu projelerin içinde aktif rol oynuyoruz. 2010 ve 2011 yılı özellikle H476C inşaat serisi araçlarla ilgili projeler yapılmış olup ürün gamına ağır inşaat şartları için farklı amaçlara hizmet eden farklı modeller devreye alındı. Yine 2010 yılı Nisan ayında Mixer, Eylül ayında 6x4 Tipper ve Aralık ayında 8x4 Tipper modelleri devreye alındı. Bu yıl da projeler devam etmekte olup haziran ayında 8x2 ve 6x2 Tipper modelleri devreye girdi. Beton pompası olarak hizmet verecek 8x4 modelleri de çok yakın zaman içinde piyasa sürülecek.  Bu projelerin devreye alınması için fabrikaya 1 Milyon Euro yatırım yapıldı. Ford ile Global Kamyon Projesi ise bütün hızıyla devam etmekte olup tasarımı Ford Otosan Mühendislik Ekibi tarafından yapılan Global Cargo Projesi yakın gelecekte Ford Otosan İnönü Fabrikası ve Brezilya FSAO tesislerinde üretilmeye başlanacak. Bu proje kapsamında 6.5 milyon Euro’luk fabrika yatırımı bütçeye alındı.”

“Modernizasyona her yıl 5 milyon Euro ayırıyoruz”
Motor ve aktarma organları projelerinin de kamyon projelerine paralel olarak sürdüğüne işaret erden Mustafa Menkü, fabrika, tesis ve makine modernizasyonu olarak her yıl ortalama 5 milyon Euroluk yatırım yapılarak eskiyen tesis, makine ve ekipman yenilemesinin yapıldığını söyledi. Gelecek beş yıl içinde 25 milyon Euroluk yatırım yapılmasının da planlandığını açıklayan Menkü, kojenerasyon projelerinin de bulunduğu belirterek, “ 2012 yılında yapmayı planladığımız 2 milyon Euroluk yatırımla doğalgazdan elektrik üretmekle beraber ısıl enerji ihtiyacımızı da aynı sistem üzerinden karşılayabileceğiz. Böylece enerji maliyetimiz birim ürün başına ortalama yüzde 24 oranında azalacak” diye konuştu. Menkü devam eden diğer projeler hakkında ise şu bilgileri verdi:“2011 yılında transit araçlarda kullanılan Eu5 emisyonlarına uygun önden ve arkadan çekişli motorlarımızın seri üretimine başladık.  Yeni transit araçlarımızda kullanacağımız toplam yatırımı 8 milyon Euro olan arka aks projesi devam ediyor. Ayrıca Cargo kamyonlarda kullanacağımız Eu6 emisyon standartlarına uygun motor projemizin çalşmalarına başladık. Bu motorla beraber kamyon motoru yıllık üretim kapasitemizi de artıracağız. İnönü fabrikası olarak yatırımı  16.2 milyon Euro tutarında planlanmıştık. Transit araçlar için Eu6 emisyon standartlarına uygun motor projesi çalışmalarına başlayacağız. Yatırım tutarı 15 milyon Euro olarak planladık. 2012’ den başlayarak Rusya’ya üretmiş olduğumuz transit motor, arka aks ve ön düzen ihracatına başlamak için çalışmalar devam ediyor.”

5 kıtada, 70 ülkeye ihracat yapılıyor
Kocaeli fabrikasında üretilen Transit ve Transit Connect modeller ile Eskişehir fabrikasında üretilen Cargo kamyon modellerini toplamda 5 kıtada 70 ülkeye ihraç ettiklerini belirten Menkü, “İhracatımızın büyük kısmını Avrupa’ya yaparken, Transit modelimiz, kendi segmenti içinde Avrupa’nın en çok satılan ticari araç unvanını sürdürmeye devam ediyor” dedi. Kuzey Amerika’ya 2009 yılında başlattıkları Transit Connect ihracatlarının, 2011 yılında artarak devam ettiğini açıklayan Menkü, “Bu yıl yaklaşık 35 bin adet Transit Connect, Kuzey Amerika’ya sevk edilirken bir kısmı New York sokaklarında taksi olarak kendini gösterecektir. Ford Otosan olarak Transit Connect’i Kuzey Amerika’ya araç ihraç ederken, Güney Amerika’da Brezilya, Arjantin ve Şili’ye de Transit modelini ihraç etmekteyiz. Ağır ticari araç segmentinde Ford Cargo modelini ihraç ediyoruz. Yıllık ortalama 800 ila bin adet kamyonu özellikle Rusya ve komşu ülkelere ihraç ediyoruz. Global Cargo projesi ile ihraç pazar sayısı ve ihracat adetlerini artırmayı hedefliyoruz. Ford Otosan olarak araç ihracatının yanı sıra parça ihracatı da yapmaktayız ve başta Ford’un Brezilya ve Rusya’daki fabrikalarına seri üretim parçaları göndermekle birlikte, birçok ülkeye yedek parça ihracatı da gerçekleştiriyoruz” diye konuştu. 

Türkiye otomotiv pazarının 2011 yılının ilk 10 ayında geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 25 büyüdüğünü ve 700 bin araç satışı yapıldığını açıklayan Menkü, şunları kaydetti: “Ford Otosan olarak ekim ayında 11 bin 54, ilk 10 ayda ise 107 bin 914 adet satış rakamı ile pazardaki liderliğimizi koruduk. Tüm ticari araç segmentlerinde yüzde 20 ve üzerinde seyreden satış performansımızı yılın son iki ayında da sürdürerek, seneyi üst üste 10’uncu kez lider olarak kapatmayı hedefliyoruz. İhracata başladığımız tarihten bu yana toplam ihracat adedinde 1.5 milyon rakamını Brezilya’ya gönderdiğimiz Transit ile aştık. Türkiye’de ticari araç üretiminin yaklaşık yüzde 55’ini Ford ticari araçlar oluşturuyor. 2011 yılı sonunda ise hem iç hem de dış pazarlarda rekor satış adedine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda müşterilerimize katma değerli hizmetler sunma gayretimizi sürdürüyoruz.”

Fabrika, her yıl modernize ediliyor
Ford Otosan İnönü üretim kompleksinde, kamyon fabrikası, motor ve aktarma Organları Fabrikası, RTM & Parça Boyama tesisinin bulunduğunu anlatan Mustafa Menkü, 1982 yılından bugüne kadar İnönü Fabrikasına toplam 210 milyon Euro’luk yatırım yapıldığını belirtti. Menkü, “Bu yatırımın 160 milyon Euro’su ürünlere yönelikti. Fabrika Modernizasyonu için toplam 50 milyon Euro yatırım yaptık. Söz konusu yatırımın büyük kısmı son yıllarda gerçekleşti” dedi.

Son Güncelleme: 11.02.2012 12:42
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner78