Yerli oto için büyük avantaj

KCC Boya Şirket Direktörü Jang Soo Ha, “Türkiye’de bulunan yan sanayilerinde faal firmaların oluşturduğu bilgi havuzu yerli otomotiv üretimi için büyük bir avantaj” dedi.

Yerli oto için büyük avantaj

KCC Boya Şirket Direktörü Jang Soo Ha, “Türkiye’de bulunan yan sanayilerinde faal firmaların oluşturduğu bilgi havuzu yerli otomotiv üretimi için büyük bir avantaj” dedi.

21 Mayıs 2012 Pazartesi 10:13
Yerli oto için büyük avantaj
Gebze OSB’de faaliyet gösteren kimya sektörünün lider firmalarından KCC Boya firmasının Şirket Direktörü Jang Soo Ha, Sanayi Gazetesi Muhabiri Ali Örnek’in sorularını yanıtladı. Ali Örnek’in otomotiv sektörü ve gündem hakkında sorularını yanıtlayan Bay Ha; “Türkiye’de uygulanmak istenen yerli oto hakkında Kore üzerinden örnek vermek gerekirse; Güney Kore’de otomotiv sektörünün 50 yıllık bir geçmişi var fakat 50 yıllık geçmiş içerisinde 30 sene çeşitli sıkıntılar yaşandı. Yani kendi marka ve modelini oluşturmada hali hazırda yan sanayi olmamasından dolayı belli sıkıntılar yaşandı. Ama Türkiye’nin bir avantajı var. Türkiye’de yan sanayiler kurulu vaziyette ve bu faal firmaların oluşturduğu bir bilgi havuzu var. Dolayısı ile Güney Kore örneğine bakarak yerli otomotiv’in oluşum sürecinin Türkiye’de çok daha hızlı olacağını düşünüyorum” dedi.
 
Yerli oto hakkında ne düşünüyorsunuz?

Güney Koreli bir firma olduğumuz için Güney Kore ile kıyaslarsak; Türkiye Güney Kore’nin neredeyse 10 katı büyüklükte. Nüfusu da 70 milyonun üzerinde. Türkiye’nin yerli oto çıkarmasını çok gerekli olduğunu düşünüyorum. Bir markanın oluşması ve yerli üretimin teşvik edilmesi konusunu çok önemli buluyorum çünkü Hyundai grubu da otomotiv üretimine başladığı zaman bundan 50 sene önce General Motors (GM), Amerika’da Ford gibi çeşitli yabancı firmaların Know-How’unu ve bilgi birikimini kullandı. Fakat bugün gelinen noktada Hyundai ilk beş içerisinde. Bu ilk beş içerisine girmesinin en temel sebebi bu ilk aldığı Know-How ve teknik bilgileri daha sonraki dönemde bir kenara bırakıp, tamamen kendine has modeller ve kendine has teknoloji geliştirmesidir. Burada tabi Türkiye gibi bir ülkenin kendi markası ve kendi aracının olması gerekiyor. Kendi iç pazar talebi oldukça yüksek olduğu için bu üretimi yapmasına yeterli. Yerli otomobil’in model olarak geliştirilmesi ve akabinde doğru şekilde pazarlanması sonucunda bu ciddi şekilde fayda sağlayacağını düşünüyorum.
 
Yerli otoyu ne kadar süre içerisinde oluşturabiliriz?
 
Kore üzerinden örnek vermek gerekirse; Güney Kore’de otomotiv sektörünün 50 yıllık bir geçmişi var fakat 50 yıllık geçmiş içerisinde 30 sene çeşitli sıkıntılar yaşandı. Yani kendi marka ve modelini oluşturmada hali hazırda yan sanayi olmamasından dolayı belli sıkıntılar yaşandı. Ama Türkiye’nin bir avantajı var. Türkiye’de yan sanayiler kurulu vaziyette ve bu faal firmaların oluşturduğu bir bilgi havuzu var. Dolayısı ile Güney Kore örneğine bakarak yerli otomotiv’in oluşum sürecinin Türkiye’de çok daha hızlı olacağını düşünüyorum.
 
Yeni teşvik sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
Son dönemde gündeme gelen yeni teşvik paketi hakkında açıkçası çok detay bilmiyorum. Genellikle gelişmiş illerde ve özellikle OSB’ler içinde olan firmalar için şuana kadar çok ciddi bir teşvik öngörülmedi. Tabi bundan sonra ne olur bilemiyorum.
 
Teşvikler bölgelere ayrılarak bölgeler arasındaki eşitsizliğin giderilmesi öngörülüyor. Sizin bu konu hakkındaki düşünceleriniz nedir?
 
Aslında bu konular bir devlet politikası, hükümet politikası çerçevesinde gerçekleştiğinden bizim yüzeysel olarak görüş bildirmemiz çok doğru olmaz düşüncesindeyim . Netice itibari ile şirket yöneten, idare eden insanlar olarak burada düşünülmesi gereken birçok etmen olduğunu düşünüyorum. Örneğin, Burada lojistik olarak bir talep var. Buranın talebini başka bir yere teşvik vererek eşitlik sağlanmaya çalışılıyor. Ama burada çeşitli lojistik sorunlar oluşturacağını öngörüyorum. Bunun yanında gerek mavi yaka, gerek beyaz yakalı yetişmiş insan gücü ihtiyacına yönelik sorun doğacak. Bu elementlerin, bu bileşenlerin göz önünde bulundurulması gerekiyor. Tabii ki bazı teşviklerin geri kalmış illere daha fazla uygulanması bir yöntemdir ama burada üstünde durulması gereken yan unsurların da gözden kaçırılmaması gerektiğidir.
Bu tarz teşvik paketlerinde en önemli konu yatırıma teşvik edilen bölgelerde yatırıma çevresel olarak uygun bir ortam oluşturulması çok önemli. Çünkü netice itibari ile orada doğru şartların oluşmadığı durumda teşvikler de havada kalıyor. Yani burada demin de bahsettiğimiz üzere doğru çevresel havanın yaratılması gerekiyor. Sadece teşvik açıklamaktan ziyade orada teşvike uygun altyapı ve zeminin hazırlanması daha da önemli.
 
2023 hedeflerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
 
Günümüze ve yakın geçmişe ait veriler elimde olmadığı için net bir öngörüye ulaşmak çok zor. Fakat kendi görüşüm, KCC Türkiye’nin önümüzdeki 10-15 yıllık dönem içerisinde cirosunun ve pazar payının 10 kat büyüyeceği yönünde. Buradan 2023 hedefleri için bir pay biçebiliriz.
 
 
YERLİ OTO ROKET GİBİ OLMALI

Yerli otonun bugün başlayıp yarın son bulacak bir şey olmadığını aktaran Bay Ha; “Bir otomotiv üreticisi muhakkak yan sanayilere ihtiyaç duyar, yan sanayiler de belli bir birikimden sonra oluşup kuvvetlenebilir. İşte bu noktada Türkiye, Güney Kore örneğinde olduğu gibi Now-How paylaşımında bulunmalı ve teknolojisini geliştirerek farklı model yerli üretimlerle kabuğundan sıyrılmalı diye düşünüyorum. Muhakkak teknik destek alınmalı, sonraki aşamada yeterli bilgi birikimine ulaşıldığı dakika itibariyle artık kendi markamızı kendi modelimizi oluşturmanın daha doğru olduğunu düşünüyorum” dedi.
Son Güncelleme: 21.05.2012 10:15
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.